דיסקונט נגד בנק לאומי: משוך את הבקשה לאכיפת השעבוד על קרקעות חנן מור בשדה דב

לאחר שבנק לאומי הגיש אתמול בקשה לנקיטת הליכים נגד חנן מור בשל חובותיו, בנק דיסקונט והפניקס הוציאו היום מכתב חריף ללאומי וטענו כי מדובר בהפרת ההסכם בין חברי הקונסורציום: "נראה כי דווקא אצלכם השתרבבו שיקולים שאינם ענייניים"

שיתוף הכתבה
חנן מור (אייל טואג, סטודיו 84)חנן מור (אייל טואג, סטודיו 84)

בנק דיסקונט והפניקס פנו היום (ד') במכתב לבנק לאומי, בו טענו כי פנייתם לבית המשפט על מנת שיאכוף את השעבוד על הקרקע של חנן מור בשדה דב מהווה הפרה של הסכם בין חברי הקונסורציום אשר העמיד את המימון עבור חנן מור לרכישת הקרקעות, בראשו עומד בנק דיסקונט.

את המכתב שלחו היום (ד') באי הכוח של דיסקונט והפניקס, עו"ד אורי גאון ועו"ד יניב אזרן,  ממשרד ב. לוינבוק ושות': "למרבה הצער, אין מנוס מלציין שעצם הגשתה של הבקשה לאכיפת שעבודים על ידיכם מהווה הפרה של ההסכם בין המלווים מ-18 בנובמבר 2021 (לרבות התיקון לו), והפרה של חובות האמון המוטלות עליכם בקשר עם תפקידכם כנאמן בטוחות שכנאמן מחויב לפעול בהתאם להוראות ההסכם ולטובת האינטרסים של כלל חברי הקונסורציום בלבד", נכתב.

דיסקונט עומד בראשות הקונסורציום שנתן את ההלוואה לחנן מור על הקרקע בשדה דב, שכולל את לאומי, הפניקס ומיטב, הלוואה שהסתכמה ב-1.3 מיליארד שקל בריבית פריים פלוס 1% וניתנה בסוף 2021. הבקשה של לאומי הגיעה לאחר בקשתו של חנן מור לעיכוב הליכים השבוע, בין היתר משום שלא עמד בהתחייבויות הרבעוניות עבור הקרקע. 

"אתמול בשעות הצהריים נודע למרשינו מפרסומים בתקשורת על דבר הגשתה על ידיכם של בקשה לאכיפת שעבודים ביחס לזכויות הלווה בפרוייקט שדה דב", נכתב במכתב. "רק בשעות הערב העברתם אלינו עותק מהבקשה שהוגשה על ידיכם.

"כידוע לכם, לצורך קבלת החלטה ביחס לפעולות אכיפה, לרבות פתיחת הליכי מימוש של בטוחות, נדרשת החלטה ברוב של לפחות שני מממנים המחזיקים יחד ביותר מ- 2/3 מיתרת האשראי הבלתי המסולקת. לא מדובר 'בהוראות יבשות' בהסכם אלא בהוראות יסודיות בכל עסקת סינדיקציה שבלעדיהן לא ניתן להעלות על הדעת אפשרות לשיתוף פעולה בין מממנים". 

"פעלתם על דעת עצמכם, בניגוד לעמדת כל יתר חברי הקונסורציום"

במכתב הם מתייחסים להצעה של לאומי להליכי כינוס לפרויקט, אך מציינים כי היא לא ניתנה לאישור הקונסורציום: "בישיבות הקונסורציום אשר התכנסו לבקשתכם בימים 19 ו-20 לנובמבר 2023 הועלתה על ידכם הצעת החלטה ביחס לנקיטה בהליכי כינוס על הפרויקט. ההצעה הועלתה באופן לקוני ולא ניתנו תשובות לשאלות ענייניות שהועלו על ידי חברי הקונסורציום ביחס לאופן, לוחות הזמנים, הריקברי הצפוי מהצעתם ועוד. כל יתר חברי הקונסורציום סברו שבשלב זה לא נכון לפעול באופן מיידי למימוש השעבודים, ושיש למצות קודם את השיחות שהחלו בניסיון לגבש הסדר, שיאפשר למקסם את תוחלת הפירעון בהסכמה. 

"בנק לאומי היה היחיד שסבר שהגשת בקשה לאכיפת שעבודים, תוך כדי מלחמה, מבלי שיש 'תחת היד' (או אפילו באופק) קונה רלוונטי, בסביבה העסקית המאתגרת הקיימת כיום, ללא תוכנית פעולה סדורה, ובאופן המסכן את האפשרות להיפרע מתוך עודפי פרויקטים המוקמים על ידי חברה בקבוצה הערבה לחובות פרויקט שדה דב -  מהווה את דרך הפעולה העדיפה לצורך מקסום גביית החוב. 

"למרות זאת - ראיתם לפעול על דעת עצמכם, בניגוד לעמדת כל יתר חברי הקונסורציום, ובאופן החושף את יתר חברי הקונסורציום לתוצאות הכלכליות שעלולות להיגרם מהתנהלות מפרה זו. 

"השיקולים שנשקלים ע"י מרשינו הינם שיקולים ענייניים המכוונים כולם למיקסום גביית החוב. עמדת כל יתר חברי הסינדיקציה הינה שהשלמת הפרויקטים הקיימים של הקבוצה במהלך העסקים הרגיל תומכים בהשגת יעד זה, ואינה סותרת אותו, שכן במקרה של קריסת הקבוצה חלק גדול מעודפי הפרויקטים צפוי להתאדות ובכך לפגוע בשווי ערבויות שניתנו להבטחת חוב הקונסורציום. בכל השיחות שהתקיימו לא התכחשתם לעובדה זו. כך או כך - גם אם הנכם סבורים אחרת, אין בכך כדי להכשיר את פעולותיכם בניגוד להוראות מפורשות בהסכם בין המממנים בתואנה לקיומם של אינטרסים נוגדים. לטיעון זה אין כל בסיס גם בהסכם שבין המממנים".

הם ממשיכים ותוקפים את לאומי: "נראה כי דווקא אצלכם השתרבבו שיקולים שאינם ענייניים ו/או כאלה הקשורים בהליכים אחרים שננקטו על ידיכם כנגד הקבוצה". 

בסופו של דבר הם מבקשים למשוך את הבקשה ומציינים שהמכתב ניתן גם על דעת מיטב: "לאור האמור במכתבנו זה, הנכם נדרשים למשוך את הבקשה לאכיפת שעבודים שהוגשה על ידיכם ללא סמכות ובניגוד להוראות ההסכם בין מממנים. המכתב נשלח על דעת מיטב דש גמל ופנסיה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שדה דבחנן מורלאומידיסקונט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...