שיא כל הזמנים: 573 בקשות להקמת ממ"ד בפטור מהיתר הוגשו בתוך חודש

זאת בעקבות אישור התקנות במועצה הארצית לתכנון ובנייה שמאפשרות פטור מהיתר לבניית ממ"ד בצמודי קרקע ובמבנים בני 2 קומות. על פי נתוני פיקוד העורף, מתוך 573 הבקשות שהוגשו - אושרו 316

שיתוף הכתבה
בית שנפגע בקריית שמונה במהלך המלחמה (דורון שנפר, דובר עיריית קריית שמונה)בית שנפגע בקריית שמונה במהלך המלחמה (דורון שנפר, דובר עיריית קריית שמונה)

בתוך חודש בלבד מאז שאושרו התקנות במועצה הארצית לתכנון ולבנייה להקמת ממ"ד בהליך של פטור מהיתר, הוגשו 573 בקשות – מתוכן 316 בקשות אושרו, כך עולה מנתוני פיקוד העורף. מדובר בנתוני שיא של כל הזמנים. 

ב-25 באוקטובר, חתם שר הפנים, משה ארבל על תקנות הפטור שהמליצה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לממ"דים בצמודי קרקע ולמבני בני 2 קומות שקווי הבניין מאפשרים את הקמת הממ"ד, בהתאם לבדיקה של עורך התוכנית. בנוסף, אישרה המועצה מסלול מהיר להקמת ממ"דים בכל רחבי הארץ.

מאות פניות להקמת ממ"ד בפטור מהיתר: כך תוכלו לעשות זאת אצלכם

בעקבות המצב הביטחוני והדחיפות הרבה בצורכי מיגון של תושבים בכל רחבי הארץ, המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית מתאר ארצית חדשה שתאפשר מסלול מהיר להקמת ממ"דים בכל חלקי הארץ (תמ"א/ 40/ א/ 1/1). לאחר הערות המחוזיוות תידון התוכנית מחר במועצה הארצית. התוכנית החדשה היא הרחבה של תוכנית המתאר הארצית (תמ"א 40/א/1) שאושרה בשנת 2019 וחלה על יישובי גבול הצפון בלבד ומאפשרת הליך מזורז למיגון בטווח של כ-9 ק"מ מהגבול הצפוני. 

כיום, הקמת ממ"ד אפשרית בהתאם להוראות התוכנית החלה על המגרש, וכל חריגה ממנה מחייבת הליך של פרסום הקל. תוכנית תמ"א 40/א/1 שחלה על יישובי הצפון, מאפשרת הקמת ממ"ד גם בסטייה מהוראות התוכניות המפורטות החלות על המגרש, ועם הרחבתה לכלל חלקי הארץ ניתן יהיה בכל מקום להוציא  מכוחה היתר בנייה להקמת ממ"ד, גם אם אינו תואם את התוכנית המפורטת.

היום אישרה מליאת הכנסת את התיקון לחוק התכנון והבנייה שיאפשר הקמת ממ"ד בחריגה מקו בניין הן במבני מגורים והן עבור מבני ציבור בהם בתי ספר וגני ילדים. העיר ראשון לציון הודיעה כבר שאישור תוכנית המתאר תאפשר תוספת ממ"דים לעשרות מבני חינוך בעיר. דיון על אישור סופי של התוכנית במועצה הארצית לתכנון ולבנייה נמצא כבר בסדר היום ביום חמישי הקרוב.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהמיגון מבניםממ"דפיקוד העורף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...