מפשטים הליכים: שר הפנים חתם על התקנות לביטול ההפרדה בין שטח עיקרי לשטח שירות

על פי התקנות עליהן חתם היום (ד') השר ארבל, ושיזם יו"ר מטה התכנון אלנתן, יוגשו מעתה התוכניות תוך שהן מציינות שטח בנייה כולל, ללא ההפרדה שחויבה עד כה לשטח עיקרי ושטחי שירות. המטרה: קיצור זמני הטיפול בתוכניות ובהיתרי בנייה

שיתוף הכתבה
יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן ושר הפנים משה ארבל (אביגיל מתתוב, גדעון שרון לע"מ)יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן ושר הפנים משה ארבל (אביגיל מתתוב, גדעון שרון לע"מ)

שר הפנים, משה ארבל, חתם היום (ד') על תקנות המאפשרות הגשת תוכניות בשטח כולל, ללא הפרדה בין שטח עיקרי לשטח שירות. מדובר באחד המהלכים המרכזיים שעל קידומם הצהיר יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן עם כניסתו לתפקיד, במטרה לפשט את התוכניות המוגשות ולקצר את לוחות הזמנים ואת זמני הטיפול בהן ובהיתרי הבניה.

בהודעה שפרסם מטה התכנון בעקבות החתימה על התקנות נאמר כי "ב-30 השנים האחרונות חלו תקנות המחייבות להפריד בתכניות והיתרי בניה בין שטח עיקרי לשטח שירות. חובה זו גרמה לכך שתכנית ובמיוחד היתר נדרשים לפרטי פרטים של המבנה הנובעים מעקרון חלוקת שטחי הבניה לשטחים לשימוש עיקרי (כגון, מגורים, מסחר, מבני ציבור וכו') ושטחי שירות (כגון מחסנים, ממ"דים, חניות וכו', ואף בליטות עיצוביות מסוגים שונים).

"קביעת כל אלה מאריכה ומסבכת את עבודת מוסד התכנון בשלב התכניות, ובמיוחד מאריכה את שלב בדיקת היתרי הבניה במסגרתה נבחן כל מטר בבנין ונקבע לאיזה סוג שטח יש לסווג אותו - עיקרי או שירות".

עוד נכתב, כי "בתוכניות החדשות יקבעו שטחי בניה כוללים ובכך יתקצר באופן משמעותי משך בדיקת היתרי הבניה שיוצאו מכח תכניות אלה. יודגש כי נפח המבנה הוא בעל השפעה על המרחב הציבורי וזהו המרכיב המרכזי שייבחן במסגרת התכניות החדשות".

שר הפנים משה ארבל: ״היום אישרתי מהלך נוסף שיביא לקיצור משמעותי בהליכי התכנון והיתרי הבנייה בישראל, הנחוץ בשגרה ובוודאי בתקופה זו. משרד הפנים עמל במלוא המרץ להסרת חסמים וביורוקרטיה, ולהאיץ פתרונות דיור עבור כל אזרחי ישראל".

יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן: "קיצור הליכי הרישוי הוא הנושא העיקרי שהצבתי עם כניסתי לתפקיד, וזהו השלב הראשון של המהפכה, כשבהמשך נביא תיקון שיאפשר מתן היתרי בניה בשטח כולל גם מכח תכניות קיימות. אני שמח מאוד שהצלחנו להביא היום לחתימת השר את השלב הראשון של מהפכת התכנון והרישוי שנמצאת בראש סדרי העדיפויות של מטה התכנון". 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה ארבלנתן אלנתןמטה התכנון הלאומיהליכי רישוי ותכנוןרישוי בניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...