דוניץ-אלעד וקבוצת מורפוזיס חתמו על הסכם לקידום פינוי-בינוי בהיקף של 346 יח"ד ביפו

את הפרויקט יקימו החברות בשכונת יפו א' ליד גן דוידוף. במסגרת ההסכם יועברו 40% מהזכויות בפרויקט לידי דוניץ, שמצדה תכסה הוצאות והשקעות של מורפוזיס בפרויקט עד ליום חתימת ההסכם. במסגרת הפרויקט ייהרסו 4 בניינים בני 128 יח"ד. הבניה החדשה תכלול 6 בניינים של עד 19 קומות

שיתוף הכתבה
רונן יפו, מנכ"ל דוניץ-אלעד, על רקע הדמיה של פרויקט נחל הבשור (סיון פרג', דמיטרי לאנוביץ') רונן יפו, מנכ"ל דוניץ-אלעד, על רקע הדמיה של פרויקט נחל הבשור (סיון פרג', דמיטרי לאנוביץ')

חברת הנדל"ן דוניץ-אלעד חתמה השבוע עם קבוצת מורפוזיס יזמות נדל"ן, בבעלות גדעון תדמור, על הסכם שותפות על פרויקט פינוי בינוי בנחל הבשור ביפו, בסמוך לגן דוידוף. כך עולה מהודעתה של דוניץ-אלעד היום (א') לבורסה. על פי ההסכם, תעביר מורפוזיס לדוניץ-אלעד 40% מהזכויות וההתחייבויות לפרויקט, זאת כנגד תשלום החזר הוצאות והשקעות של מורפוזיס בנוגע לפרויקט עד למועד החתימה על ההסכם. על פי דוניץ, הסכום אינו מהותי לחברה והם כבר הגיעו ליותר מהרוב הדרוש לפרויקט מקרב הדיירים הקיימים.  

במסגרת הפרויקט ייהרסו 4 מבנים קיימים ובהם 128 יחידות דיור, בשטח כ-7 דונם, ובמקומם צפוי להיבנות מתחם מגורים חדש בן 346 יחידות דיור בשטח בנוי של 22 אלף מ"ר ב-6 מבנים, ארבעה מבנים של עד 9 קומות ו-2 מגדלים עד 19 קומות. מתוך הדירות שייבנו 218 יחידות דיור יילכו לשיווק והשאר לדיירים הקיימים, כשמתוך הדירות לשיווק 10% ילכו לדיור מוזל, וכן ייבנו שטחי מסחר נלווים. 

מתחם הפינוי בינוי נמצא בשוליה הדרומיים של שכונת יפו א', בצמוד לפארק נחל הבשור, סמוך לתוואי הקו האדום של הרכבת הקלה, ובקרבה לפרויקט נוסף של דוניץ-אלעד, פרויקט "שדרות יפו" הכולל מעל 630 דירות שייבנה בשיתוף עם החברות צמח המרמן ולוינשטיין. 

הסכמי הפינוי בינוי כוללים תנאים מתלים מקובלים בהסכמים, כגון חתימתם של הבעלים על הסכם הפינוי בינוי בשיעור הקבוע בהסכם, הכרזת הפרויקט כמתחם לפינוי-בינוי, השלמת הליך אישור התב"ע, אישור הפרויקט כפרויקט התחדשות עירונית בהחלטת מועצת מקרקעי ישראל והתקשרות בהסכם ליווי בנקאי לפרויקט. 

הדמיה של פרויקט נחל הבשור ביפו (דמיטרי לאנוביץ') הדמיה של פרויקט נחל הבשור ביפו (דמיטרי לאנוביץ')

עוד לפי ההסכם, מימון הפרויקט ייעשה על ידי דוניץ ומורפוזיס בהתאם לחלקם היחסי בעסקה המשותפת (40% ו-60%, בהתאמה),כאשר מורפוזיס רשאית לדרוש מדוניץ להגדיל את חלקה במימון בדרך של הלוואה בתנאים כפי שנקבעו בהסכם. נכון למועד הדיווח, יש תב"ע שאושרה השנה להפקדה להתנגדויות בתנאים, על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב. עו"ד עופר פרייליך ועו"ד רן אמיר ממשרד עורכי הדין מיתר ייצגו את דוניץ אלעד בעסקה ועו"ד אבי ארד ועו"ד ארנון כהן ממשרד גולדפרב זליגמן ייצגו את מורפוזיס בעסקה.

רונן יפו, מנכ"ל אחים דוניץ בע"מ: "אנו שמחים להיכנס כשותפים במתחם פינוי-בינוי גדול ומשמעותי נוסף בתל אביב יפו, כהמשך טבעי וישיר לשכונת פארק תל אביב ההולכת ונבנית במקום שכונת הארגזים בדרום מזרח העיר, פרויקט שדרות יפו ברחוב נס לגויים - במתחם מכבי יפו הישן, וזאת בנוסף לפרויקטים של החברה ברחוב אלנבי ושדרות רוטשילד. פרויקט נחל הבשור ייצר לחברה מלאי איכותי נוסף של דירות בתל אביב-יפו ויהווה מנוע להמשך צמיחת החברה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יפורונן יפוגדעון תדמורפינוי בינוי דוניץדוניץ אלעד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...