870 בקשות להקמת ממ"ד בהליך של פטור מהיתר אושרו מתוך 1,000 בקשות

פרסום ראשון: פחות מחודשיים אחרי שאושרו במועצה הארצית התקנות שמאפשרות הקמת ממ"ד בהליך מהיר ועם פטור מהיתר, הציג נציג פיקוד העורף בוועדת הפנים את הנתונים העדכניים, לפיהם מאות בקשות כבר אושרו

שיתוף הכתבה
בניית ממ"ד (דוברות עיריית בת ים)בניית ממ"ד (דוברות עיריית בת ים)

פחות מחודשיים לאחר אישור התקנות במועצה הארצית לתכנון ולבנייה, המאפשרות הקמת ממ"ד בהליך מהיר ופטור מהיתר, אושרו על ידי פיקוד העורף 870 בקשות, מתוך כאלף בקשות שהוגשו. כך עולה מנתונים שהציג נציג פיקוד העורף היום (ב') בוועדת הפנים, ואשר מתפרסמים כעת לראשונה.

מאות פניות להקמת ממ"ד בפטור מהיתר: כך תוכלו לעשות זאת אצלכם

נזכיר כי ב-25 באוקטובר, שבועיים וחצי לאחר אירועי "השבת השחורה", כבר חתם שר הפנים משה ארבל על תקנות הפטור, עליהן המליצה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה. על פי התקנות. רשאים בעלי דירות בבניינים של עד 2 קומות, שאין בהן ממ"ד, לפעול לאישורו בהליך מהיר שאינו מצריך הוצאת היתר. על פי ההליך שקובעות התקנות, על המעוניין להקים ממ"ד לפנות לעורך בקשה – אדריכל , מהנדס או הנדסאי על מנת שיכין את הבקשה להוספת ממ"ד, וזו מוגשת ישירות לאישור פיקוד העורף. לאחר מתן האישור, רשאי המבקש להתחיל בבנייה.

הרחבה של תמ"א מ-2019 שחלה רק על הצפון

תקנות הקמת הממ"ד בפטור מהיתר מהוות חלק מתוכנית מתאר ארצית חדשה שאושרה לפני כחודש על מנת לאפשר מסלול מהיר להקמת ממ"דים בכל חלקי הארץ (תמ"א/ 40/ א/ 1/1). התוכנית החדשה מהווה הרחבה של תוכנית המתאר הארצית (תמ"א 40/א/1) שאושרה בשנת 2019 וחלה על יישובי גבול הצפון בלבד ומאפשרת הליך מזורז למיגון בטווח של כ-9 ק"מ מהגבול הצפוני.

תוכנית תמ"א 40/א/1 שחלה כאמור עד לאחרונה רק על יישובי הצפון, מאפשרת הקמת ממ"ד גם בסטייה מהוראות התוכניות המפורטות החלות על המגרש, ועם הרחבתה לכלל חלקי הארץ ניתן יהיה בכל מקום להוציא מכוחה היתר בנייה להקמת ממ"ד, גם אם אינו תואם את התוכנית המפורטת.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהמיגון מבניםממ"דפיקוד העורףתמ"א
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...