קו ראשון לחוף: הוותמ"ל אישרה את תוכנית הענק ל-1,800 דירות במגדלים בקריית ים

על פי התוכנית שיזמה רמ"י, ייהרסו 452 יח"ד ויוקמו בניינים בני 10 קומות לצד מגדלים בני 19-29 קומות. 650 מהדירות יהיו קטנות וחלקן קטנות מאוד, עד 55 מ"ר. כ-13,000 מ"ר בעירוב שימושים הוקצו לאורך שדרות פנחס ספיר ומול רצועת החוף

שיתוף הכתבה
הדמיה של תוכנית ההתחדשות בקריית ים (עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ) הדמיה של תוכנית ההתחדשות בקריית ים (עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ)

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור ( ותמ"ל ) אישרה היום (ד') את תוכנית הענק להתחדשות עירונית בשכונת יוספטל בקרית ים, תוכנית שיזמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). התוכנית ממוקמת בקו ראשון לים, ומתפרשת על שטח כולל של 115 דונם. היא כוללת את הריסתן של 452 יחידות דיור ב-14 בניינים ישנים בני 3-5 קומות. במקומם, ייבנו במקום 1,868 יח"ד בבניינים בני 10 קומות, לצד מגדלים בני 19-29 קומות.

תמהיל הדירות כולל 187 יח"ד קטנות מאוד של עד 55 מ"ר, ו-467 יח"ד קטנות של עד 80 מ"ר. בנוסף יוקצו שטחים למבני ציבור, תעסוקה ומסחר ושטחים פתוחים לרווחת התושבים.

מתחם המגורים ממוקם בין שדרות פנחס ספיר ממערב, לבין רחובות יוספטל ויששכר ממזרח. הוא גובל מצידו המערבי בתוכנית לשדרוג ופיתוח חוף הים, ובמתחמים נוספים המיועדים להתחדשות עירונית. מיקומה האסטרטגי של התוכנית לעיר וקרבתה לחוף הים צפויים להוות תמריץ לחידוש ופיתוח נרחב של האזור כולו ולשדרוג משמעותי של העיר כולה. התוכנית כוללת גם יצירת חיבור נוח ונגיש בין העיר לים, מרחב ציבורי ובו רשת רחובות ושבילים נגישים להולכי רגל ורוכבי אופניים לצד שיפור הנגישות לתחבורה ציבורית ושטחים פתוחים לרווחת התושבים.

הדמיה של תוכנית ההתחדשות בקריית ים (עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ) הדמיה של תוכנית ההתחדשות בקריית ים (עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ)

בנוסף יוקמו מבני ציבור בהיקף של כ-3,200 מ"ר אשר ישולבו בקומות הקרקע של מבני המגורים, אליהם יצטרפו מוסדות חינוך, קהילה ורווחה על שטח כולל של כ-11 דונם. כ-13,000 מ"ר בעירוב שימושים הוקצו לאורך שדרות פנחס ספיר ומול רצועת החוף. התוכנית תוכננה על ידי משרד "עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ".

מנהלת אגף לתכנון ופרויקטים ברמ"י, עינב רינגלר, בירכה על ההחלטה לאשר את התוכנית ואמרה כי היא "מהווה דוגמה לשיתוף פעולה בין רשות מקרקעי ישראל לרשות המקומית. השכונה העתידית מונה 1,868 יח"ד בתמהיל מגוון במיקום ייחודי בקרבה לחוף הים ומהווה המשיך ישיר למדיניות רמ"י בקידום תוכניות להתחדשות עירונית וסיוע בחידוש מרכזי הערים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתותמ"לרמ"יקריית ים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...