ברמ"י מתכננים להוסיף אלפי דירות לאחד היישובים היוקרתיים בארץ - בניגוד לרצון התושבים

הוותמ"ל קיימה היום דיון על תוכנית רמ"י להקמת שכונת ענק ביישוב להבים שמצפון לבאר שבע, שצפויה לכלול 3,800 יח"ד חדשות, 330 אלף מ"ר לתעסוקה ו-10,000 מ"ר למסחר. ביישוב, בו מתגוררים כיום כ-7,400 תושבים בלבד ואשר מהווה אחד מ-5 יישובים במדינה המשויכים לאשכול 10 במדד החברתי-כלכלי של הלמ"ס, מתנגדים בתוקף לתוכנית

שיתוף הכתבה
ינקי קוינט על רקע להבים (רועי טפר, User:BACbKA ויקימדיה) ינקי קוינט על רקע להבים (רועי טפר, User:BACbKA ויקימדיה)

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור ( ותמ"ל ) קיימה היום (ב') שולחן עגול בנושא תוכניתה של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) להקמת שכונת ענק חדשה בלהבים, אחד מיישובי היוקרה של הדרום, שתכלול בין היתר את הקמתן של 3,820 יחידות דיור חדשות והכפלת אוכלוסיית היישוב בערך פי שלושה. זאת בעוד שתושבי להבים מתנגדים לתוכנית, ופועלים כדי למקד אותה ב"מסחר ותעסוקה בלבד".

התוכנית מתפרשת על שטח של 2,676 דונם, כרבע משטח היישוב כיום, וממוקמת בחלקו הצפוני - בין כביש 31, כביש 6, וכביש 40 ובסמוך לתחנת הרכבת. היא כוללת הקמה של 3,820 יח"ד, וכן 330,000 מ"ר של שטחי תעסוקה, 10,000 מ"ר מסחר, ו-120,000 מ"ר למבני ציבור. התוכנית מצריכה את שינוי ייעודי הקרקע מאזור חקלאי ושטח ציבורי פתוח, לייעוד של מגורים, תעסוקה, מסחר ותעסוקה.

היישוב העשיר ביותר בדרום

הישוב להבים ממוקם צפונית לבאר שבע ומעט ממזרח לישוב רהט. נכון להיום גרים בו כ-7,400 תושבים, והוא ממוקם באשכול 10 מתוך 10 במדד החברתי כלכלי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) לשנת 2019. דירוג זה משותף לארבעה יישובים נוספים בלבד בארץ: כוכב יאיר, עומר, כפר שמריהו וסביון. הוא גם הישוב העשיר ביותר במחוז הדרום. בשנת 2018 המליצה ועדת הגבולות של משרד הפנים לשר הפנים דאז, אריה דרעי, להגדיל את שטח להבים ב-4,638 דונם, כדי להעניק לישוב עתודות קרקע למגורים ותעשייה, וכן לעודד מעבר תושבים אליו. 

באתר המועצה המקומית להבים נכתב בשבוע האחרון כי ראש המועצה, יוסי ניסן, "מתנגד לבניית 3,800 יח"ד". עוד נכתב כי "בשנת 2005 הגישה המועצה המקומית להבים פנייה למשרד הפנים להרחבת שטחי השיפוט של היישוב, לצורך פיתוח כלכלי ויצירת שטחי מגורים. מאז ועד היום התחוללו שינויים גדולים, כמו קבלת ההחלטה על הקמת יישוב חדש של 80 אלף תושבים צפונית ללהבים, בתחום המועצה האזורית "בני שמעון", אשר אינם עולים בקנה אחד עם טובת היישוב".

"המדינה כבעלת השטח, באמצעות הוותמ"ל, הכריזה על מתחמים מועדפים לבנייה וכך הכריזה על מתחם להבים צפון בעדיפות לבניית 3,800 יח״ד בצפון להבים מעבר לכביש 31. במקביל פועלת המועצה להכנת תכנית אב כלכלית ללהבים 2040 ואנו נפעל בכל כוחנו ובכל האמצעים, לרבות פגישות עם נציגי ממשלה, על מנת למקד את התוכנית למסחר ותעסוקה בלבד, לטובת פיתוח והזנקת להבים בכל ההיבטים בדגש על יציבות כלכלית, פיתוח התרבות והחיים הקהילתיים, חינוך והעלאת רמת השירותים לתושבים". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ותמ"לרמ"ילהבים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...