בגין חוב של כחצי מיליארד שקל: הראל תובעת מינוי כונס לחברה בת של קבוצת חנן מור

החברה, בבעלות משותפת של קבוצת מור (60%) והראל, מחזיקה בקרקע להקמת פרויקט להשכרה בהיקף של 247 דירות ברמת אפעל ברמת גן. לטענת הראל עומדים חובותיה של החברה כלפיה על 488 מיליון שקלים

שיתוף הכתבה
יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, וחנן מור (גבע טלמור, אייל טואג)יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, וחנן מור (גבע טלמור, אייל טואג)

חברת הביטוח הראל הגישה השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למימוש שעבודים ומינוי כונס נכסים עבור חברה בת בשליטת חנן מור, המחזיקה בקרקע לבניית פרויקט השכרה בשכונת רמת אפעל ברמת גן. זאת לאור טענתה לחוב של כ-488 מיליון שקל של החברה כלפיה. כך עולה מהודעתה של קבוצת חנן מור אתמול (ד') לבורסה.

על פי התביעה, את ההלוואות העמידה הראל כנגד נכסי החברה הבת ק. מ. מדף 3, שחנן מור מחזיקה ב-60% ממניותיה והראל את היתרה. לטענת הראל, הנכסים המשועבדים כוללים שעבוד קבוע בדרגה ראשונה הכולל בין היתר את מלוא הזכויות וכל ההכנסות מהנכסים והזכויות המשועבדים, לרבות הכנסות עתידיות. לטענת הראל, הנכסים המשועבדים נועדו להבטיח את הקיום המלא והמדויק של מלוא פירעון ההלוואה שהעמידה לטובת החברה, לרבות ריבית. יתרת החוב נכון למועד הגשת בקשת הכינוס מסתכמת בכ-488 מיליון ש"ח. עוד לטענת הראל, בהתאם להסכם עומדת לה עילות המזכות בהעמדת יתרת החוב כלפיהם לפירעון מיידי.

בחודש דצמבר האחרון כבר שלחה הראל מכתב התראה לפני נקיטת הליכים לקבוצת מור נדל"ן ובו דרשה לפרוע מיידית את יתרת החוב כלפיה. במכתב טענה להפרות שונות מצד חנן מור, בהן אי פרעון תשלומים במועד. החברה ציינה שמדף 3 אינה חלק מהבקשה לעיכוב הליכים שאושרה לאחרונה כנגד מור ולכן ניתן לפרוע את החובות מיידית.

את הקרקע רכשה קבוצת חנן מור, כחלק מהמכרז הראשון שאליו ניגשה בתחום הדיור להשכרה, ובו זכתה בספטמבר 2021. המתחם כולל 247 דירות אשר יושכרו לטווח ארוך של כ-20 שנה, לצד כ-450 מ"ר של שטחי מסחר. הפרויקט נתקע, לאחר שבמאי האחרון הוציא המשרד להגנת הסביבה צו אשר לפיו האזור סובל מרמת זיהום גבוהה בשל פעילות בסיס הטנקים הסמוך מזהם את האוויר. בעקבות זאת דרשה חנן מור לבטל את הזכייה.

 

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חנן מורכונס נכסיםהראלרמת אפעל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...