רק 91 עובדים בענף הבנייה הגישו בקשה לקבלת מענקי התמרוץ לישראלים

חברי ועדת העבודה והרווחה של הכנסת קראו אתמול בדיון לאריך את תוקף המענקים בחצי שנה ולכלול בזכאות למענק גם את עובדי ענף השיפוצים. בהסכם שאושר בוועדה בנובמבר, נקבעו מענקים של 3,000 שקל בחודשיים הראשונים ו-4,000 שקל על החודש ה-3, וכפול למי שיעבוד ביישוב שפונה

שיתוף הכתבה
הדיון אתמול בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת (דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ)הדיון אתמול בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת (דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ)

על פי נתוני הביטוח הלאומי, רק 91 עובדים בענף הבנייה הגישו בקשה לקבלת מענקי התמרוץ שניתנו לעובדים ישראליים חדשים בענף. למרות זאת, בדיון שקיימה בנושא אתמול (ג') ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, בראשות ח"כ ישראל אייכלר, קראו חברי הוועדה להאריך את תוקף המענקים בחצי שנה מעבר לתאריך הסיום, שעמד על 31.12.23, וכן לכלול בזכאות למענק גם את העובדים בענף השיפוצים.

ח"כ אייכלר אמר בפתח הדיון כי "תקופת הזכאות שהוגדרה לתחילת ההעסקה הייתה קצרה ואנחנו סבורים שפרק הזמן הזה לא מיצה את הפוטנציאל של העסקת עובדים ישראלים בתחומים האלה. אם ניתן עוד מספר חודשים, יותר אנשים יגיעו. כמו כן, הבנו שיש כרגע בעיה לעובדים בענף השיפוצים להיכלל בזכאות ומבקשים להסדיר זאת בהקדם". אייכלר קרא להאריך את תוקף המענקים בחצי שנה נוספת ולהגביר את הפרסום אודותיהם, בכדי לאפשר לעוד ישראלים להשתלב בענפים אלה וכן לאפשר אופציה להארכה נוספת ככל שתידרש. 

בהסכם בין הביטוח הלאומי למשרד האוצר שאושר בוועדה ב-23 בנובמבר 2023, נקבעו מענקים בשווי של 3,000 שקל בחודש עבור 2 חודשי ההעסקה הראשונים ו-4,000 שקל על החודש ה-3, עבור עובדים ישראלים חדשים שהחלו לעבוד בענפים אלה בחודשים נובמבר- דצמבר 2023. הזכאות למענקים ניתנה למי שהועסקו בהיקף שכר של מחצית משכר המינימום (2,786 שקל) ומעלה, ועבור עבודה ביישוב מפונה ניתנה זכאות למענק כפול. 

ח"כ ארז מלול, מיוזמי הדיון, אמר כי "מחצית מאתרי הבנייה עדיין סגורים. למרות שאישרנו הגדלה של המכסות - אין עדיין עובדים זרים ויש לזה השפעה אדירה על המשק בישראל. המצב מאלץ אנשים להעסיק פועלים באופן בלתי חוקי וראינו את ההשלכות של תופעות כאלה בפיגוע ברעננה, זה חייב להיפסק. אני ציפיתי שהמענקים יגדלו אבל אם לא כך, הם לכל הפחות חייבים להימשך". 

נציגת המוסד לביטוח לאומי, רותי מור, דיווחה לוועדה כי עד כה הוגשו 773 בקשות של עובדים למענקי התמרוץ - 682 מהם מתחום החקלאות ורק 91 מענף הבנייה. יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב, אמר בדיון כי "המדינה עודדה אותנו להעסיק עובדים פלסטיניים, לא אישרה לנו להעסיק עובדים זרים, וביום אחד איבדנו את כולם. הכוונה במענק הייתה טובה אבל בפועל ההגדרה בטופס לא מכלילה אותנו כי לקבלני שיפוצים אסור לעשות תוספת בנייה או שינויים מבניים". 

ח"כ אליהו רביבו קרא גם הוא לאפשר גם לקבלני השיפוצים להעסיק עובדים זרים: "שיפוצים הם חלק מענף הבנייה. אני מסכים שהטוב ביותר היה אם ישראלים היו באים לעבוד. אבל כל עוד שאין מענה כזה, צריך לאפשר לקבלנים שרוצים ויכולים להעסיק עובדים זרים". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עובדי ענף הבינוימשרד האוצרשיפוציםהכנסתענף הבנייהחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...