דיון חוזר במועצה הארצית על הרובע החדש בחדרה. ראש העיר: "לא יכול עוד להתייחס לוותמ"ל כגורם נקי כפיים"

המועצה הארצית הודיעה כי תכנס ישיבה מיוחדת לדיון בתוכנית בניית הרובע החדש במזרח העיר, בהיקף 8,000 יח"ד, שאושרה לפני שבועיים בוותמ"ל על אף התנגדות נחרצת של העירייה. בכך נענתה לדרישת שורת ראשי עיר, בהן י-ם, ת"א וחיפה, שתמכו בעמדתה. ראש העיר חדרה על הוותמ"ל: "התנהלותה מקוממת בכל כך הרבה מובנים ואת כולם אחשוף". יו"ר הוותמ"ל: "חבל שראש העיר בחר לקדם את עצמו פוליטית ערב בחירות על הראש של הוותמ"ל"

שיתוף הכתבה
ראש עיריית חדרה ניר בן חיים (עיריית חדרה, שאטרסטוק) ראש עיריית חדרה ניר בן חיים (עיריית חדרה, שאטרסטוק)

המועצה הארצית לתכנון ובנייה הודיעה היום (ד') כי תענה בחיוב לדרישתה של עיריית חדרה, שזכתה השבוע לגיבוי מצדם של שורה של ראשי ערים מרכזיות, ותכנס ישיבה מיוחדת לדיון חוזר בתוכנית להקמת רובע חדש עם כ-8,000 דירות בשטחי הפרדסים שבין בית אליעזר לחדרה. התוכנית אושרה בוועדה הארצית לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) לפני כשבועיים, לאחר שבג"ץ דחה בקשה של העירייה לדחות את הדיון. בעקבות ההחלטה תקף היום ראש עיריית חדרה בחריפות את הוותמ"ל ואמר: "אינני יכול עוד להתייחס אליה כגורם נקי כפיים". 

לפני כמה ימים, בצעד יוצא דופן, התגייסו ראשי ערים שלהן נציגים במועצה הארצית בהם ראש עיריית ירושלים משה ליאון, ראש עיריית ת"א-יפו רון חולדאי וראשת העיר חיפה עינת קליש-רותם, וכן ראש המועצה המקומית זמר, ופנו בכתב אל יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, המשמש גם ביו"ר הוותמ"ל, נתן אלנתן, בדרישה למנוע את אישורה של התוכנית אשר נדונה בוותמ"ל בניגוד לרצונה של עיריית חדרה, ודרשו גם הם דיון חוזר במועצה הארצית. ההודעה היום על כינוס המועצה הארצית באה בעקבות דרישתו של ראש עיריית חדרה לכינוס המועצה, לפי סעיף 13א' לחוק הוותמ"ל ולצד תמיכת ראשי הרשויות. 

תוכנית תמ"ל/3002 קובעת בניית שכונת מגורים חדשה לצד אזור תעסוקה במזרח חדרה, בסמוך לשכונת בית אליעזר. על פי התוכנית, תורחב השכונה בשטח של כ-1577 דונם, תקודם בניית כ-7,850 יח"ד, ועוד 300 יח"ד דיור מיוחד, כ-47,000 מ"ר למסחר ותעסוקה, כ-174,000 מ"ר למבני ומוסדות חינוך וציבור, וכ-209 דונם שטח ציבורי פתוח. טרם ידוע מועד הדיון המחודש במועצה הארצית. 

"התנהלות הוועדה מקוממת בהרבה מובנים ואת כולם אחשוף" 

בכירים בעיריית חדרה העוסקים בנושא ציינו היום כי "התוכנית שמנסה הוותמ"ל לקדם, כל כך לא הגיונית, שעצם העובדה שיש מי שמקדם אותה מעלה סימני שאלה". עוד תוקפים בעירייה את אופן התנהלות הוועדה: "הכינוס החפוז בעת מלחמה, חוסר תשומת הלב לנתונים שהוצגו, הפצת ידיעה עם סיכום החלטת הוועדה עוד לפני שהסתיימה ועוד. התוכנית ההרסנית הזו היתה קבורה במשך שנים משום ששם מקומה. והנה, פתאום עכשיו זה מה שחשוב לותמ"ל לעשות בימים כאלו, במקום לקדם תוכניות לשיקום עוטף עזה?"

ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה, אף אמר כי "הכפפות הוסרו ובכוונתי לפעול באמצעות כל האמצעים העומדים לרשותי על מנת להוריד את התוכנית ההרסנית הזו מסדר היום. כראש עיר שתחת אחריותו יותר ממאה אלף תושבים, איני יכול להשלים עם מציאות בה תוכנית כזו מרחפת מעל העיר. יתרה מכך, כמי שנחשף לאופן התנהלות הוועדה, איני יכול עוד להתייחס אליה כגורם נקי כפיים. התנהלותה מקוממת בכל כך הרבה מובנים ואת כולם אחשוף".

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הוותמ"ל, נתן אלנתן, תקף בתגובה לדברים את ראש עיריית חדרה, ואמר כי "חבל שהוא בחר לקדם את עצמו פוליטית ערב בחירות על הראש של הוותמ"ל. סדר היום של הוותמ"ל לא נגזר בהתאם לבחירות או כל אירוע אחר. התוכנית הייתה אמורה לעלות כבר לפני חודשים רבים, ומתוך רצון טוב לבוא לקראת חדרה, כדי לשפר את התוכנית וכדי לסייע לעירייה לקדם את תוכנית הגג, הדיון נדחה בכמה חודשים. אולם לצערי לא הייתה לראש העיר שום כוונה להתקדם וכל מטרתו היא לדחות עד אין סוף ולא לאשר שום תוכנית במקום". 

אלנתן הוסיף: "הוותמ"ל פועלת בהתאם לחוק ותוכניות מובאות לדיון בהתאם להתקדמות התוכנית. באשר לתוכנית עצמה, היא מקודמת ומוכרת לעירייה מזה למעלה מ-7 שנים, וכן במסגרת הליך התכנון התקיימו אירועי שיתוף ציבור יחד עם נציגי העירייה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהותמ"לחדרה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...