מוציאים את חנן מור מחנן מור: יישאר עם פחות מ-2% מהחברה לפי הסדר החוב המוצע

מנהל ההסדרים של קבוצת חנן מור, אוהד גינדיס, הגיש לביהמ"ש המחוזי הצעה להסדר חוב שצפויה להתפרסם היום בדיווח לבורסה, וכוללת המרה של החוב למניות, כך שקונסורציום שדה דב יחזיק ב-41% מחנן מור אחזקות וכן מימוש זכויות של מור בתל השומר, גבעתיים ושדה דב

שיתוף הכתבה
חנן מור ודודו זבידה (אייל טואג, תומר לוי)חנן מור ודודו זבידה (אייל טואג, תומר לוי)

מנהל ההסדרים של קבוצת חנן מור, עו"ד אהוד גינדס, הגיש אתמול (ג') לבית המשפט המחוזי הצעה להסדר חוב, שכוללת המרה של החוב של חנן מור למניות, כך שחנן מור יישאר עם פחות מ-2% מהחברה. הצעת ההסדר צפויה להתפרסם היום בדיווח לבורסה.

האסיפות המקדימות של מחזיקי האג"ח ושל נושי ההסדר הפיננסיים יתכנסו עד 21 במרץ. ותוצאות האסיפות יוגשו עד 25 במרץ. השופט חגי ברנר התייחס לבקשתו של גינדיס לכינוס אסיפות נושים לצורך דיון בהסדר החוב, וביקש מגינדיס להסביר האם הכוונה היא לכנס אסיפה לכל אחת מהחברות בנפרד, ואם לא מדוע.

חלק מההצעה להסדר החוב כבר פורסמה, וכוללת את המרת החוב למניות, כך שקונסורציום שדה דב יחזיק  41% מחנן מור אחזקות, נושי האג"ח יג ויד יחזיקו 18% ו-14% בהתאמה, הראל 12%, מזרחי וריאליטי 7%, 3.3% יועמדו כנגד תובענות ייצוגיות, ו-3.92% לבעלי המניות הקיימים. בנוסף יונפקו 18.7 מיליון מניות לניהול הסדר. כך חנן מור ואבי מאור, בעלי השליטה, יחזיקו בפחות מ-2%. בסדרות ט ו-טו' המובטחות טרם הושג הסדר, ובית המשפט יחליט בעניינן.

הכנסת שותף לצריפין, ומימוש זכויות בשדה דב, תל השומר וגבעתיים

עוד מוצעות השלמה, בנייה ואכלוס של מאות יחידות דיור באור ים, חריש ומודיעין; שימור הפעילות של הנכסים המניבים הכוללת דחיית תשלומי החוב למרכזים מסחריים בחריש ובמודיעין; הקטנת המינוף באמצעות מימוש קרקעות: קרקעות בנס ציונה, בחיפה וברמת אפעל שכבר ממומשות ונבחנת הכנסת שותף של 50% לחברה הבת המחזיקה בקרקע בבאר יעקב ל-220 יחידות דיור ומשועבדת לדיסקונט ב-62.5 מיליון שקל. השותף ישלם מחצית החוב.

עוד מוצע לממש חלק מהזכויות בחברות הבנות שנקלעו לקשיים, בהן החברה המחזיקה בפרויקט דירה להשכיר בתל השומר שלה חוב בסך 498 מיליון שקל  להראל;  והחברה המחזיקה בקרקע בטבנקין בגבעתיים המשועבדת לריאליטי ומזרחי בחוב בסך 220 מיליון שקל. מוצע לממש את זכויותיהן דרך כינוס נכסים או צו לנקיטת הליכים.

עו''ד גיא סרוסי (אילן אסייג)עו''ד גיא סרוסי (אילן אסייג)

כך גם לגבי החברה המחזיקה בקרקע בשדה דב, שעליה חייבת חנן מור חוב של 1.3 מיליארד שקל לדיסקונט, לאומי, הפניקס ומיטב דש. מוצע לממש את הון המניות, הלוואות בעלים וזכויות של חנן מור במתווה שיהיה מקובל על הנושים ולמנותם לכונסי נכסים בהליך נפרד.

עוד מוצעת תוכנית התייעלות הכוללת מכירת משרדים בבני ברק המשועבדים ללאומי. לבסוף מוצע גם למזג בין החברות הבנות. אם ההסדר יתקבל חנן מור תצמצם את פעילותה ותהיה ממונפת פחות עם הון עצמי של מאות מיליוני שקלים. לנושים הפיננסיים חנן מור חייבת מעל 2 מיליארד שקל ולנושאי האג"ח 600 מיליון שקל.

עו"ד גיא סרוסי, שמייצג עשרות רוכשים מול חנן מור, אמר כי "אנו לומדים את הסדר החוב. חלק מהבניינים בפרויקט מודיעין קיבלו טופס 4 .  נבקש להביא את נושא  מסירת הדירות כשהן ראויות ותקינות למגורים לחשיבות עליונה. נעמוד על כך שיתוקנו הליקויים בדירות טרם מסירתן הצפויה, שכן זהו מרכיב קריטי עבור לקוחותינו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שדה דבהסדר חובחנן מור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...