1.1 מיליארד שקל: דמרי מעלה את ההצעה על המגרש של חנן מור בשדה דב

התקדמות במגעים מול יגאל דמרי, שהעלה את הצעתו מ-960 מיליון שקלים ליותר ממיליארד, במזומן - מה שמעניק לו יתרון על המתחרים, בהם קבוצת הרכישה של בסר וישראל קנדה. הצעת דמרי גם נחשבת מועדפת יותר על ידי הנושים, שעם נציגיהם דמרי נפגש. ככל הידוע, הבנקים מוכנים לחתום כבר עתה על עסקה, אבל המוסדיים מעדיפים להמתין לאישור הסדר החוב

שיתוף הכתבה
יגאל דמרי וחנן מור על רקע הדמיית רובע שדה דב (סיוון פרג', אייל טואג, רמ"י)יגאל דמרי וחנן מור על רקע הדמיית רובע שדה דב (סיוון פרג', אייל טואג, רמ"י)

יגאל דמרי מעלה את הצעתו על המגרש של חברת חנן מור בשדה דב, ל-1.1 מיליארד שקל, במקום 960 מיליון בהצעות הראשוניות שלו. ההתקדמות במגעים מול דמרי מגיעה גם על רקע העובדה כי הוא מציע את הסכום במזומן, מה שמעניק לו יתרון על הצעות המתחרים. הצעת דמרי גם נחשבת מועדפת יותר על ידי הנושים של חנן מור. 

נושי חנן מור בשדה דב, בראשות דיסקונט, כוללים גם את בנק לאומי, חברת הביטוח הפניקס ובית ההשקעות מיטב. על פי דיווחים, דמרי נפגש עם נציגי כל ארבעת הנושים וכן עם דודו זבידה, מנהל העסקים הראשי של חנן מור, ועו"ד אהוד גינדס, הנאמן מטעם בית המשפט, שגיבש את הסדר החוב. ככל הידוע, הבנקים מוכנים לחתום כבר עתה על עסקה, אבל המוסדיים מעדיפים להמתין לאישור הסדר החוב.

קבוצת הרכישה של בסר וישראל קנדה, הציעה אמנם סכום דומה לזה של דמרי על הקרקע בשדה דב, אבל בעסקת אופציה, שמותנית בגיוס המשקיעים. הצעה נוספת הוגשה בידי מינהלת דב תל אביב, שבבעלות גיא פלד, דורון אריאל וחברת אפרתי מדפיס, שמציעה לרכוש את הקרקע עבור 1.33 מיליארד שקל, אבל גם מולה הצעת דמרי מועדפת בידי הנושים.

שטח הקרקע הוא 7.6 דונם, וחנן מור מתכננת להקים עליה 458 דירות בשלושה מגרשים, מלון בן 80 חדרים ונדל"ן למסחר של 1,500 מ"ר. דמרי הציע בהצעה הקודמת שלו לשלם כאמור 960 מיליון שקל - מחיר שתואם להערכת השווי של השמאי שמעון ריז'בסקי שמונה לבקשת בנק לאומי, במסגרת הבקשה שהגיש הבנק בנובמבר לכינוס נכסים נגד חנן מור.

קבוצת מור רכשה את הקרקע ב-2021 תמורת 1.6 מיליארד שקל, ולמימונה נטלה הלוואה של 1.3 מיליארד שקל מהקונסורציום בראשות בנק דיסקונט, שכולל את בנק לאומי, הפניקס ומיטב. לאחר העלאות הריבית עומדת כיום הריבית של ההלוואה על 7%.

כזכור החברה נכנסה בנובמבר להליך גיבוש הסדר חוב, בין היתר לאחר שלא עמדה בתשלום הריבית הרבעונית של 28 מיליון שקל על הלוואה שנטלה לרכישת שדה דב, ולאחר שבנק לאומי הגיש בקשה לכינוס נכסים הן על שדה דב ועל שתי קרקעות נוספות של החברה – בחיפה וברמת גן.  סך החובות הסתכמו אז ב-2.7 מיליארד שקל.

מור האריכה את הבקשה לעיכוב הליכים פעמיים עד סוף החודש ואף הספיקה להגיע להסכמים למכירת קרקעות בחיפה וברמת גן ב-175 מיליון שקל ו-178 מיליון שקל בהתאמה.  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שדה דביגאל דמריחנן מורדמרי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...