אושרה הקמת המגדל הגבוה בישראל: "מגדל 120" במתחם הבורסה בר"ג

לצידו יוקמו עוד שני מגדלים, בני 88 קומות ו-77 קומות • המגדל יוקם כחלק מתוכנית רחבה לחיבור בין תחנת רכבת ארלוזורוב לבין הרכבת הקלה שתעבור בז'בוטינסקי

שיתוף הכתבה
הדמיית הקמת המגדל הגבוה בישראל הדמיית הקמת המגדל הגבוה בישראל

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברמת גן אישרה בשבוע שעבר (ה') את הקמת המגדל הגבוה בישראל, "מגדל 120", במתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן. המגדל, בן 120 קומות כמובן, יוקם לצד שני גורדי שחקים נוספים, בני 88 קומות ו-77 קומות.

מדובר בתוכנית להרחבת מתחם הבורסה ליהלומים, שבעבר כללה שני מגדלים חדשים נוסף על שלושת הקיימים. ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, החליט עם כניסתו לתפקידו להרחיב את התוכנית ולהקים שלושה מגדלים במקום שניים, בשטח בבעלות הבורסה ליהלומים שנמצא בין מתחם הבורסה הנוכחי לבין תחנת הרכבת ארלוזורוב. חלק משטחי הבניינים החדשים לא ישמשו את היהלומנים חברי הבורסה, אלא יושכרו לגורמים עסקיים אחרים. ראש העיר אף החליט להגביה את המגדל הגבוה מבין השלושה, שבמקור תוכנן לכלול 111 קומות. 

"מגדל 120" יהיה בכל מקרה המגדל הגבוה ביותר בישראל, ויעבור גם את "מגדל בין ערים", המתוכנן לקום בסמוך לבורסה, בגבול רמת גן וגבעתיים, ולהיות בן 100 קומות. התוכנית אמורה לעבור בקרוב לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

הקמת שלושת המגדלים היא חלק מתוכנית גדולה שהכין משרד האדריכלים " ישר אדריכלים ", ומיועדת לחבר בין תחנת הרכבת ארלוזורוב לבין קו הרכבת הקלה המתוכנן לעבור בציר ז'בוטינסקי, זאת במטרה להפוך את כל המרחב שבין תחנת הרכבת, ציר ז'בוטינסקי ושדרות אבא הלל סילבר למתחם עסקים מודרני רציף אחד.

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן: "המתחם החדש יכלול את מגדל הדגל של מדינת ישראל, ויהיה שער הכניסה לרמת גן. כולנו רגילים לברך 'עד 120' כל מי שחוגג יום הולדת - המגדל החדש יכלול בקומה האחרונה שלו, לצד התצפית, מסעדה ומתחם אירועים שבהם יחגגו משפחות וחברים ימי הולדת וירגישו בשמיים, תרתי משמע".

נשיא הבורסה ליהלומים, יורם דבש: "יש לנו חזון להרחבה ולשדרוג של מתחם הבורסה, למרכז עסקים שוקק ולמרכז עירוני שוקק – גדול ושאפתני לא פחות מהחזון של בוני הבורסה בשנות ה-60, ושמחתי לגלות שראש העירייה שותף לחזון הזה. ישראל היא אחד מארבעת המרכזים הגדולים בעולם למסחר ביהלומים, ובבנייני הבורסה עוברים מדי יום יותר מעשרת אלפים בעלי עסקים ועובדים. התוכנית החדשה תאפשר לנו לממש את החזון: שגשוגו של ענף היהלומים הוא שגשוגה של העיר רמת גן".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את   אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:כרמל שאמה הכהןהוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת גןישר אדריכליםמתחם הבורסה ברמת גןמגדל בין עריםמגדל 120יורם דבש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...