לאחר שהוועדה המחוזית "חתכה" לה 20 קומות: עיריית ת"א מתנגדת להמשך קידום המגדל בגלילות

על פי התוכנית המקורית שהגישו בעלות הקרקע - עיריית תל אביב וישראל קנדה - אמור היה המגדל להתנשא ל-80 קומות ולכלול 315 יח"ד למכירה בשוק החופשי, אלא שעל פי הגרסה שאושרה להפקדה בוועדה המחוזית, הונמך המגדל ל-60 קומות, ומספר הדירות הוקטן ל-150 - כולן להשכרה ארוכת טווח. בעקבות זאת תדון הוועדה המקומית בהמלצת מהנדס העיר למשוך את התוכנית

שיתוף הכתבה
הדמיה של מגדל בלו (משה צור אדריכלים)הדמיה של מגדל בלו (משה צור אדריכלים)

מהנדס העיר תל אביב אודי כרמלי ממליץ למשוך את התוכנית להקמת "מגדל בלו" המקודם בצומת גלילות,  צפונית לבניין wix, בשל פערים גדולים בין התוכנית, כפי שהוגשה להפקדה על ידי עיריית תל אביב ו"ישראל קנדה" המחזיקות במשותף בקרקע, ובין החלטת ההפקדה של הוועדה המחוזית. התוכנית, שהוגשה על ידי עיריית תל-אביב וחברה בת של  "ישראל קנדה", מקודמת על שטח של למעלה מ-30 דונם, בצמידות למחלף גלילות בגבולה הצפוני של העיר תל אביב. 

בינואר השנה קיימה הוועדה המחוזית דיון בהפקדת התוכנית למגדל, במסגרתו הוחלט להפחית ממספר קומות המגדל כפי שהוגש, העומד על 80 קומות, ל-60 קומות בלבד. עוד הפחיתה הוועדה המחוזית את מספר יחידות הדיור המתוכננות, מ–315 דירות המיועדות למכירה בשוק החופשי בתוכנית המקורית, ל-150 דירות המיועדות להשכרה ארוכת טווח בבעלות אחודה למשך 20 שנה בתוכנית להפקדה. בתוך כך גם צמצמה הוועדה את קומות המגורים מ-34 ל-15, וביטלה שימוש של 10% מסחר נלווה בשטחים הציבוריים. יתרת הקומות, בשתי התוכניות, מיועדות למשרדים.

על פי החלטת הוועדה המחוזית, התוכנית העדכנית נדרשת לאישור מועצת העירייה. אלא שאישור שכזה ככל הנראה לא צפוי להינתן, כך עולה ממסמך הנוגע לדיון הצפוי ביום רביעי הקרוב, בו ממליץ כאמור מהנדס העיר למשוך את התוכנית. בסדר היום לא מצוין הנימוק להחלטה, אך נראה כי העירייה, שמחזיקה ב-45% בבעלות על המגרש ומשמשת גם כיזמית בתוכנית, רואה עצמה נפגעת מהצמצום הדרסטי בשווי בהיקף ובשווי הזכויות ומעדיפה לוותר על התוכנית כליל.

מעיריית תל אביב נמסר: "מטרת הדיון בועדה המקומית בנושא מגדל בלו הינה דיון בדיווח על החלטת הועדה המחוזית מיום 22.1.24 שהתקבלה בניגוד להחלטת הועדה המקומית. באשר לתוכנית, הועדה תדון בנושא ותקבל החלטה".

בישראל קנדה סירבו  להגיב.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית תל אביבהוועדה המחוזית תל אביבישראל קנדה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...