בית המשפט אישר את הסדר החוב של חנן מור, מחזיקי סדרת אג"ח יפוצו ב-200 אלף שקל

על פי ההסדר, יומר חלק גדול מהחוב למניות החברה. בין הנושים: לאומי, הפועלים, דיסקונט, מזרחי, מיטב והראל. כמו כן תשמש מכירת הדירות במיזמי החברה והקרקעות שבבעלותה להפחתת החוב. להסדר התנגדו רק מחזיקי אחת מסדרות האג"ח

שיתוף הכתבה
חנן מור (אייל טואג)חנן מור (אייל טואג)

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום (ב') את ההסדר עם קבוצת חנן מור שהציע מנהל ההסדר עו"ד אהוד גינדס, לו התנגדו רק מחזיקי סדרת אגח י"ב (60% מהמחזיקים), מתוך כלל הנושים הכוללים גם את הבנקים לאומי, דיסקונט  מזרחי והפועלים, גופים פיננסיים נוספים בהם מיטב, הראל וריאליטי, ומחזיקי סדרות אג"ח נוספות. במסגרת ההסדר שאושר יפוצו מחזיקי סדרת האג"ח המתנגדים ב-200 אלף שקלים בגין הריבית.

לקריאת החלטת בית המשפט הקליקו כאן.

עיקרי ההסדר הם השלמת פרויקטים של בנייה, מכירה ואכלוס של מאות יחידות דיור בשכונת אור ים באור עקיבא, בחריש ובמודיעין, מה שיאפשר פרעון חובות של חלק מהנושים;  שימור הנכסים המניבים בחריש ובמודיעין לצורך הפירעון; הפחתת מינוף באמצעות מכירת מקרקעין בחיפה, נס ציונה, רמת אפעל ובבאר יעקב - תהליך שכבר החלה באישור בית המשפט; ומימוש זכויות של החברות הבנות בגבעתיים, בתל השומר ובשדה דב - המתחם שבו הקרקע נושאת את עיקר החוב, שמגיע רק בה לכ-1.3 מיליארד שקל.

בהתאם לפרסום בעבר, הצעת הסדר החוב כוללת את המרת החוב למניות, כך שקונסורציום שדה דב יחזיק 41% מחנן מור אחזקות, נושי האג"ח י"ג ו-י"ד יחזיקו 18% ו-14% בהתאמה, הראל 12%, מזרחי וריאליטי 7%, 3.3% יועמדו כנגד תובענות ייצוגיות, ו-3.92% לבעלי המניות הקיימים. בנוסף יונפקו 18.7 מיליון מניות לניהול ההסדר. כך חנן מור ואבי מאור, בעלי השליטה, יחזיקו בפחות מ-2%.

"לא להכשיל הסדר חוב של מיליארדי שקלים, בגין מחלוקת על 200 אלש"ח"

השופט חגי ברנר דחה את רוב טענות  מחזיקי סדרה י"ב, אך הסכים בעקבות הססכמה של מנהל ההסדר ושל קבוצת חנן מור לפצות בתוספת הריבית שדרשו, 200 אלף שקל "כדי שלא להכשיל הסדר חוב בהיקף של מיליארדי שקלים, בעטייה של מחלוקת על 200 אלף שקל".

לגבי טענות אחרות של מחזיקי הסדרה ובהן שהתמורה בפירוק תהיה גבוהה יותר קבע השופט כי החוק לא מאפשר תמורה נמוכה בהסדר מהתמורה בפירוק (רף מינימלי) אך לא מחייב תמורה גבוהה יותר בהסדר.  לדרישתם להיות קבוצת נושים נפרדת שלא מטופלת בהסדר קבע ברנר כי אין לכך הצדקה, "סיווג שלא נועד אלא לתקוע טריז בגלגלי ההסדר". על הטענה כי לא תתאפשר להם זכות התביעה האישית כלפי צדדים שלישיים, קבע השופט שאין צורך להכריע בסוגיה ותתאפשר להם הזכות לפנות לבית משפט שיכריע אם מותר להם להגיש תביעה במקרה קונקרטי .

עו"ד גיא סרוסי, שותף מייסד בגרי, סרוסי, רשף סמרה ושות', המייצג עשרות רוכשים, הגיב להחלטה: "כמי שמייצגים עשרות רוכשים בפרויקט אנו מברכים על אישור ההסדר, עליו עמלו מנהל ההסדר עו"ד אהוד גינדס ומנכ"ל החברה דודו זבידה.

"ההסדר מאפשר לחברה להמשיך במסירת הדירות לרוכשים, תוך שהיא מתייעלת ושומרת על התנהלות רזה. החל מכאן, פנינו לקבלת הפיצויים עבור הרוכשים בגין האיחורים במסירת הדירות ובגין הליקויים בדירות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט המחוזי בתל אביבהסדר חובחנן מוראהוד גינדסקבוצת חנן מורחגי ברנר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...