שבעה דברים שלא ידעתם על שכונת רקפות בבאר שבע

תנופת הפיתוח של באר שבע לא פסחה על ענף הבניה למגורים. במסגרת הסכם הגג מוקמות בעיר שכונות מגורים חדשות, מגוונות ואטרקטיביות, שהופכות את באר שבע לאזור הביקוש הבא של מדינת ישראל. שכונת הדגל הבאה של העיר היא שכונת רקפות בה מוצעות כיום קרקעות לרכישה ליזמים ובונים פרטיים. אז מה אתם עוד לא יודעים על השכונה שהולכת להיות המבוקשת בישראל?

שיתוף הכתבה
הדמיה: שכונת רקפות, באר-שבע. | קרדיט: מליס אדריכליםהדמיה: שכונת רקפות, באר-שבע. | קרדיט: מליס אדריכלים

הכתבה מטעם עיריית באר שבע ומשרד הבינוי והשיכון

 

1. רקפות היא אחת משכונות הווילות הגדולות ביותר שנבנות היום בישראל

באר שבע נמצאת בתנופת פיתוח חסרת תקדים, והיא הולכת והופכת למטרופולין איכותי בדרום ישראל. כמטרופולין היא צריכה לספק מגוון אפשרויות מגורים לאוכלוסיות מקומיות וחדשות. וכך, בזמן שברחבי הארץ חלה ירידה בבניה של צמודי קרקע ושל בניינים נמוכים, שכונת רקפות בבאר שבע שנבנית כיום במסגרת הסכמי הגג תכלול, עם סיום הבנייה, כ-4,000 יחידות דיור, 2,600 מהן בתים צמודי קרקע, 750 יחידות בבנייה מדורגת, וכ-800 יחידות בבנייה רוויה עד 6 קומות שייבנו בדופן השכונה על שדרות רגר. מדובר באחת משכונות הוילות הגדולות ביותר שנבנות היום בישראל, ולאחר שמאות מגרשים לבנייה עצמאית של צמודי קרקע כבר נרכשו, כיום משווקים בשכונה מתחמים המיועדים לבנייה על ידי יזמים.

2. מיקום מושלם בצפון העיר

שכונת רקפות נבנית מאחורי אצטדיון טרנר, בצפון מערב באר שבע, ומתפרסת עד לכניסה הצפונית לעיר. היא תהווה המשך של שכונת "הכלניות", שכונת צמודי הקרקע הכוללת כ- 1200 צמודי קרקע שנבנתה במסגרת השלב הראשון של הסכם הגג והפכה לאחת השכונות המבוקשות בעיר. במרחק כמה דקות בלבד משכונת רקפות נמצאים פארק ההייטק בלב רובע החדשנות, המרכז הרפואי סורוקה, אוניברסיטת בן גוריון, מרכזי מסחר, בילוי ופנאי, תיאטרון ומוסדות תרבות מובילים. השילוב בין חיי הקהילה האיכותיים שמציעה שכונת רקפות והמחירים שפויים, לבין אפשרויות התעסוקה והשירותים המתקדמים שמציעה באר שבע כמטרופולין מתפתח, הופך את שכונת רקפות לחלופת דיור אטרקטיבית בדרום המדינה ובמדינה כולה.

3. תכנון השכונה שומר על ערכי הטבע

שכונת רקפות מתאפיינת בתכנון המתחשב בטופוגרפיה ובסביבה הטבעית ומכבד אותן, בדגש על שמירה על ערכי הטבע והנחלים הקיימים ושילובם בשטחים הציבוריים הפתוחים של השכונה. התכנון כולל שימור מבנים עתיקים במרחב הציבורי ובנייה דו-מפלסית התואמת את מבנה השטח. העצים שיינטעו יהיו מותאמי אקלים, נותני צל ומהירי צמיחה, מתוך כוונה להפוך את הרחובות למוצלים ומזמינים לשימוש הולכי רגל ורוכבי אופניים. 


הדמיית שכונת רקפות בבאר שבע. | תכנון: נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים. | הדמייה: דגנס פתרונות ויזואליים מתקדמים.

4. פיתוח השכונה כבר בעיצומו

שכונת רקפות נבנית במסגרת הסכם הגג העדכני, ולמרות ששיווק הקרקעות טרם הסתיים, חכ"ל - החברה הכלכלית לפיתוח באר שבע כבר מוציאה אל הפועל את הסכמי הגג ועבודות הפיתוח בשכונת "רקפות" בעיצומן. בקרוב יחל התכנון של מבני החינוך והציבור השונים, עבודות פיתוח לפארקים ציבוריים וגינות נוי, כך שלראשוני הדיירים שיאכלסו את השכונה היא כבר תספק איכות חיים ואת כל השירותים הנדרשים בשכונה חדשה.

5. מוסדות חינוך עצמאיים לכל הגילאים

לצד יחידות הדיור, יוקמו בשכונה מוסדות חינוך לילדים מהגיל הרך ועד לגילאי תיכון במוסדות מתקדמים. כמו כן יוקמו מרכז קהילתי ומרחבים קהילתיים, פארקים וגינות ציבוריות, שייתנו מענה למגוון הגילאים בכל הקשור לחוגים ולפעילויות העשרה.

6. מהפכה בתרבות הפנאי

תושבי השכונה והעיר כולה נהנים היום ממהפכה בתרבות הפנאי בעיר. בדופן הדרומי של השכונה, בסמוך לאצטדיון העירוני טוטו-טרנר והיכל הקונכייה, יוקם קאנטרי קלאב עם בריכות שחיה, אשר ישמש את השכונה ואת תושבי צפון-מערב העיר. בנוסף ייהנו התושבים מהאטרקציות החדשות בעיר כמו המידבריום- פארק החיות החדש של באר שבע, הלונדע- מוזיאון הילדים של העיר, ומגוון של פארקים שכונתיים המציעים פעילויות שונות לכל הגילאים. כך, מול גוש דן העמוס והצפוף, תציע שכונת רקפות חלופה של בנייה נמוכה באווירה כפרית ובקרבת פעילויות הפנאי והתרבות שמציעה עיר גדולה.

7. הזדמנות ליזמים ולבונים עצמאיים – מכרזים חדשים בתנאים מועדפים

בימים אלו, מתוך אמונה כי המלחמה רק מחזקת את הצורך של אוכלוסיות רבות להקים ולבנות בית בישראל ובדרום בפרט, שיווק הקרקעות בשכונה נמצא בעיצומו. באתר רשות מקרקעי ישראל התפרסמו 2 מכרזים לבניית למעלה מ – 250 צמודי קרקע בבנייה עצמית (חלקם עם עדיפות לבני מקום) ובמקביל רמ"י, משרד הבינוי והשיכון ועיריית באר שבע מציעים ליזמים להשתתף במכרז חדש לבניית 682 יח"ד בבנייה רוויה. מדובר במכרז במסגרת תוכנית דירה בהנחה, כאשר מחצית מהדירות ימכרו בהנחה משמעותית לזכאים במסגרת התוכנית הממשלתית ומחציתן ישווקו בשוק החופשי. רשות מקרקעי ישראל שיפרה את תנאי המכרז וההתעניינות מצד היזמים גוברת- גם הם רואים את ההזדמנות בבניית בנייני בוטיק בשכונה האיכותית החדשה בבאר שבע.

 

לינק למכרז באתר רשות מקרקעי ישראל :
https://apps.land.gov.il/MichrazimSite/#/michraz/20230318

 

* הכתבה מטעם עיריית באר שבע ומשרד הבינוי והשיכון


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:באר שבערמ"ימכרז ייזום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...