רמ"י אישרה ארבעה הסכמי גג בהיקף של כ-60 אלף יח"ד – מחציתן בנתיבות

בין ארבע הרשויות שצפויות לחתום, גם עיריית ירושלים שניהלה עימותים מתוקשרים מול רמ"י בחודשים האחרונים וצפויה לפי ההסכם לקדם בנייה של כ-5,300 יח"ד בכל רחבי העיר. כ-5,800 יח"ד ייבנו בנס ציונה, וכ-17 אלף באופקים

שיתוף הכתבה
מנכ"ל רמ"י ינקי קוינט (יוסי אלטרמן)מנכ"ל רמ"י ינקי קוינט (יוסי אלטרמן)

הנהלת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) אישרה היום (ד') בישיבתה 4 הסכמי גג חדשים, בהיקף של 60 אלף יחידות דיור, ואשר לפי רמ"י צפויים להניב שיווק שנתי של קרקעות לבניית כ-10,000 יח"ד. ארבע הערים עמן צפויים הסכמי הגג להיחתם בשבועות הקרובים הן ירושלים, נס ציונה, נתיבות ואופקים.

למעלה ממחצית מכלל הקרקעות המיועדות לשיווק נכללות בהסכם עם העיר נתיבות, כשעל פי הסכם הגג המתגבש עמה תשווק בה קרקע לבניית כ-32 אלף דירות. מרמ"י נמסר כי במסגרת הסכמי הגג "תעביר המדינה מאות מליוני שקלים לרשויות המקומיות לטובת פתרונות תשתית, כבישים, ניקוז, תחבורה חשמל ומים שיסייעו לפיתוחן של  הערים, כמו גם הקמת מוסדות חינוך ובריאות ובתמורה מתחייבות הרשויות לקדם מתן היתרי בניה להקמת אלפי יח"ד".

ההסכם המסקרן ביותר הוא מבין הארבעה הוא זה שעתיד להיחתם עם ירושלים, במיוחד על רקע ההתכתשויות הרבות והמתוקשרות בין הגופים לאורך השנה האחרונה. על פי הודעת רמ"י, בסך הכל צפוי ההסכם עם עיריית ירושלים לכלול 14 תכניות, בהיקף של 5,295 יח"ד, מתוכן קרקעות עבור 2,553 יח"ד ייצאו לשיווק כבר השנה.

נתיבות (שאטרסטוק)נתיבות (שאטרסטוק)

14 השכונות עליהן צפוי הסכם הגג לחול הן ארנונה, אמת המים הדרומית, הר הצופים, לוחמי הגטאות, צומת הגבעה הצרפתית, גבעת רם, מתחם התחנה-המושבה הגרמנית, מתחם הארזים, אלכסנדריון, גוננים (הקטמונים), הגבעה הצרפתית, מעונות ברונפמן, רחוב המרגלית, ופייר קנינג. בירושלים התחייבה המדינה לתת מענה לתשתיות תחבורה לצד פיתוח ושדרוג שצ"פים. 

בנס ציונה כולל הסכם הגג 7 תכניות למגורים וסך של 5,767 יח"ד לצד כ-600 אלף מ"ר של מסחר ותעסוקה. השכונות שבהן מתוכננת בניה במסגרת ההסכם הן כפר אהרן, צפון מזרח העיר, בן עזר, נוה רבקה, מבואה צפונית, מע"ר חדש והאירוס. המדינה מצדה תתחייב לפתרון תשתיות, וכן לפתרון בעיות הניקוז הייחודיות לרשות. עוד במסגרת הסכם הגג הושגו הבנות להמשך הפיתוח בבאר יעקב השכנה והשתתפותה לטובת הפיתוח בנס ציונה.

נתיבות: העירייה מתחייבת לשווק מדי שנה 3000 יח"ד

בנתיבות כאמור מקודם הסכם הגג הגדול ביותר לבניית כ-32 אלף יח"ד, וזאת בשתי תכניות, לצד כ-940 אלף מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה. שתי השכונות שבהן מתוכננת הבניה הן נתיבות צפון ורמת נתיבות, כאשר העיר מתחייבת לקצב שיווק של 3,000 יח"ד בשנה.

המדינה מצדה תפעל ל"הקמת שני כבישים עוקפים וכביש נוסף וכן תעמיד לרשות המקומית פתרונות לפיתוח בשטחים חומים להקמת מוסדות חינוך תומכות דיור ובנוסף הקמת מרכז לרפואה דחופה שתיעשה בתיאום עם משרד הבריאות".

באופקים, שגם בה שווקו בהצלחה קרוב ל-11 אלף יחידות דיור במסגרת הסכם הגג הקודם ב-2017, הוחלט על הרחבת ההסכם במטרה לחזק את העיר ולקדם 5 תכניות למגורים  בהיקף כולל של 17,724 יח"ד ו-250 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה. השכונות בהן מתוכננת בניה הן אפיקי נחל ב', האקליפטוסים, ישורון והגבעה, צפון מערבית ודרום מערבית

מדינת ישראל תיתן במסגרת ההסכם פתרון לתשתיות על – תחבורה, חשמל, מים ומוסדות ציבור, שיתנו מענה לצורכי התושבים בעיר המתפתחת. העירייה כאמור מתחייבת לשווק מדי שנה 3000 יח"ד.

מנהל רמ"י, ינקי קוינט: "אחת המטרות ששמנו לעצמנו גם בזמן המלחמה היא להמשיך ולייצר את התשתית והתנאים המתאימים ליישוב הארץ. הסכמי הגג הללו סוללים את הדרך המשך פיתוחה של ישראל לשנים הבאות, ומשתלבים עם רצוננו לראות הגירה פנימית מתוך מרכז הארץ אל אזוריה הנוספים של ישראל. אני מודה לרשויות המקומיות ולכלל הגורמים המעורבים על העבודה האינטנסיבית כתף אל כתף, מתוך הבנה שלכולנו יעד אחד - לייצר לאורך שנים ובאופן רציף פתרונות דיור זמינים בכל רחבי הארץ".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רמ"ינס ציונהנתיבותהסכמי גגאופקים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...