בגלל היערכות לקויה? תוארך בחצי שנה שהיית עובדים זרים ותיקים

הממשלה אישרה את הצעתה של שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון, זאת במטרה למנוע מחסור בעובדים בענף הבנייה • מכסת העובדים הזרים תישאר על 16,500

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

האם תכנון לקוי הוא שהביא להחלטה חדשה שאושרה בממשלה הבוקר (א') להארכת תקופת שהותם של 1,800 עובדי בנייה זרים בישראל? הממשלה אישרה היום את הצעתה של שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון, להאריך את שהייתם של עובדים ותיקים בישראל לחצי שנה נוספת - על מנת לאפשר את יציאתם מבלי לפגוע בענף הבנייה.

מדובר בעובדי בנייה ותיקים, שעובדים בישראל כבר כשבע שנים, ואמורים על פי חוק לצאת מישראל בקרוב, בתום שנתם השביעית. למעשה, מספר הרישיונות של עובדים זרים כיום בענף הבנייה כמעט וממצה את המכסה שהוגדרה על ידי הממשלה, אולם אותם 1,800 עובדים אמורים לצאת את גבולות הארץ בקרוב. בהתארם לכך, הנחתה שרת הבינוי והשיכון את גורמי המקצוע במשרדה להביא עוד 2,000 עובדים מסין.

עם זאת, יציאתם של העובדים הוותיקים עשויה הייתה לגרום למחסור זמני בעובדים בענף – כנראה משום שההיערכות לכך לא נעשתה בזמן – ולכן הוחלט על הארכת תוקף שהייתם של אותם עובדים ותיקים בחצי שנה. לצורך כך הגדילה הממשלה את מכסת העובדים הזרים ב-1800 נוספים, החלטה שתישאר בתוקף עד סוף 2019, על מנת לאפשר את הבאת העובדים המחליפים לפני שהוותיקים יצאו ויחזרו למולדתם. 

[quote]

לצד זה, אישרה הממשלה הבוקר הצעה נוספת של השרה, להותיר את מכסת העובדים הזרים בענף הבנייה על 16,500 עובדים. במשרד הבינוי והשיכון מזכירים כי עבודת מטה שבוצעה בשנת 2013 על ידי אנשי המשרד המליצה להגדיל את מכסת העובדים הזרים בענף הבניין מ-8,000 ל-20,000.  הממשלה אישרה את ההמלצה אולם בשנת 2016, במסגרת החלטה לכניסת פלסטינים לענף הבנייה, הופחתה המכסה ל-16,500 בלבד, על מנת לאפשר את הגדלת מכסת העובדים הפלסטינים. 
כזכור, לפני כחודש יצאה משלחת מטעם המדינה לחתום על הגדלת ההסכם עם הסינים, וזאת לאחר הגעת 6,000 עובדים מההסכם הקודם.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר: "המשרד פועל לצד רשות האוכלוסין וההגירה להבאת עובדים לענף הבניין מכמה מדינות, ובשנה האחרונה הובאו במסגרת ההסכמים יותר מ-6,300 עובדים מסין, ממולדובה ומאוקראינה. המשרד פועל להחלפת כלל העובדים הוותיקים אשר לא הגיעו לישראל במסגרת הסכמים בילטראליים או באמצעות חברות בנייה זרות, אולם עושה זאת בצורה מושכלת ומאוזנת על מנת שלא לפגוע בשוק הבנייה".

מנכ"ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ, אמנון מרחב, מסר בעקבות אישור ההחלטה: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. אלו צעדים משלימים שמאפשרים לענף הבנייה הישראלי להמשיך להתמודד עם האתגרים שבפניהם הוא עומד. ההחלטה היא תוצאה של שיתוף פעולה בין כל הגורמים, והבנת הממשלה את הצורך האמיתי בתוספת עובדים מקצועיים, התואמת את מדיניות הממשלה שלפיה יש להמשיך ולהגדיל את היקף הבנייה וקצב הבנייה, ולקצר את משך הבנייה, כדי לעמוד בצורכי המשק בתחום זה בשנים הבאות. עתה על ממשלת ישראל לפעול למימוש ההחלטות על ידי הבאת העובדים הזרים הנוספים כבר בשבועות הקרובים. התאחדות הקבלנים בוני הארץ תביא בקרוב לממשלה הצעה להרחיב את המכסות כבר מן השנה הבאה".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןיפעת שאשא-ביטוןההיתרים להעסקת עובדים זריםאמנון מרחבהתאחדות בוני הארץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...