עוד "פיסה" ממחנה צריפין תהפוך לשכונה – תמורת 93.7 מיליון שקל

חברת שיכון ובינוי זכתה במכרז רמ"י להחכרת כ-7,150 מ"ר ב"מתחם 5" שעל אדמת הבסיס המפונה • תוכל להקים עליו 155 יח"ד, כחלק משכונת נוריות בצפון מזרח ראשל"צ

שיתוף הכתבה

הפיכת בסיס צריפין המיתולוגי לשכונת מגורים ממשיך לקרום עור וגידים: השבוע זכתה חברת שיכון ובינוי במכרז להכרחת שטח של 7,149 מ"ר בשטח הבסיס, שפינויו הושלם ב-2017. על שטח זה תוכל החברה להקים 155 יחידות דיור, במסגרת הקמת שכונת נוריות החדשה בראשון לציון.

שיכון ובינוי זכתה במכרז לאחר שהציעה עבור השטח סכום של 72.8 מיליון שקל, לעומת מחיר שומה שעמד על 95 מיליון שקל ומחיר מינימום שעמד על 14.26 מיליון שקל. בתוספת הוצאות הפיתוח, שעומדות על כ-21 מיליון שקל, תשלם החברה בסך הכול 93.7 מיליון שקל על השטח. למכרז הוגשו בסך הכול שש הצעות, בסכום ממוצע של כ-64.6 מיליון שקל. מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי כי הקרקע שווקה במחיר מינימום נמוך, במטרה להניע במהירות את הפרוייקט בשיטת בינוי-פינוי-בינוי. 

מדובר בפרויקט בינוי-פינוי-בינוי שבו שולבו 4 בניינים מרמת אליהו, שבהם הושגה הסכמה עם כל בעלי הדירות, שכבר חתמו על הסכם מול המדינה באמצעות המנהלת העירונית שהוקמה בשכונה. על פי ההסכם, כל דייר יקבל דירה חדשה בשכונת הנוריות, במקום דירתו הישנה. לאחר אישור הועדה המקומית את היתר הבנייה, יחתמו הדיירים מול היזם על חוזה לקבלת הדירה החדשה.

בהתאם, שיכון ובינוי תקים 48 "דירות תמורה" בשכונה החדשה עבור אותם דיירים מארבעת הבניינים. לאחר מכירת כל דירות התמורה לבעלי הדירות שאיתם תתקשר המדינה, יושבו לחברה הבונה 63,259,800 שקל.

מהרשות להתחדשות עירונית נמסר כי מדובר במסלול ייחודי שגובש על ידי רשות מקרקעי ישראל בשיתוף הרשות, ומציע את שיטת ה"מפתח תמורת מפתח" שבה המדינה משמשת כיזם, והרשות להתחדשות עירונית היא זו החותמת על הסכמים מול בעלי הדירות בבניינים המיועדים לפינוי-בינוי, באמצעות המִנהלת העירונית השכונתית. "המטרה בכך היא לדלג על שלב השכירות, ולהכניס את הדיירים ישירות לדירות החדשות, עוד לפני הריסת המבנים הישנים", נמסר מהרשות להתחדשות עירונית. "מסלול זה נועד לפתור בעיות המתעוררות בפרויקטים של התחדשות עירונית שבהם קיימים לעיתים קשיים בהתארגנות הדיירים". 

מדובר במכרז השני שיוצא לפועל במסגרת פרויקט מסוג זה. במכרז הראשון, שבוצע גם הוא בראשל"צ, המדינה והעירייה הובילו בנייה של שני בניינים בנחלת יהודה מערב, ובו זכתה חברת אשדר . אל הבניינים יעברו 61 משפחות מרמת אליהו, ובימים אלה צפויה הוועדה המקומית לאשר את הבקשה להיתר הבנייה לחברה. מעיריית ראשון לציון נמסר כי אך אתמול אישרה הוועדה לתכנון ובנייה את בקשת היתר הבנייה לחברת אשדר וכי בחודש הקרוב צפויה להתחיל הבנייה באתר.

7,600 יחידות דיור חדשות במתחם הבסיס המפונה

שכונת נוריות שבצפון מזרח ראשון לציון תיבנה, כאמור, במתחם 5 בצריפין. על פי התכנון, זו תהיה שכונה עירונית שתתאפיין בבנייה רוויה בצפיפות גבוהה, משולבת בשטחים פתוחים. במתחם ישנה גם חורשת עצים ומבנים המיועדים לשימור: המבנים הם מבנים מנדטוריים ששימשו מגורי קצינים עבור הצבא הבריטי.

היא תכלול בסך הכול 3,575 יחידות דיור, מהן 25% דירות קטנות – עד 75 מ"ר. כמו כן, היא תכלול 10,195 שטחי מסחר, רובם בקומת הקרקע של מבני המגורים, אשר רבים מהם ייבנו לפי עקרון עירוב השימושים. בחלקה המזרחי של השכונה תוקם רצועת מגדלים ובה מבנים עד 24 קומות, בהם גם כאלו בני 100 יחידות דיור ויותר. עם זאת, מרבית הבניינים בשכונת נוריות יהיו בני עשר קומות לכל היותר. במקום אמור לעבור בעתיד הקו החום של הרכבת הקלה.

פינוי בסיס צריפין נעשה כחלק מפרויקט מעבר בסיסי צה"ל לדרום ("מִנהל המעבר דרומה"),והשטחים המפונים בו כוללים כמעט 800 דונם. על פי התכנון, שכונת נוריות ושכונת נרקיסים הסמוכה (מתחם צריפין 4) יכללו כ-7,600 יח"ד חדשות. בשטחים אחרים של הבסיס, בשטח השיפוט של באר יעקב הסמוכה, כבר החלו העבודות – שיגדילו את מספר התושבים בעיר עד פי ארבעה.

מעיריית ראשון לציון נמסר כי מתוך 2,600 משפחות ברמת אליהו, המתגוררות בבנייני הרכבת הישנים ומשולבות בתוכנית "בינוי-פינוי-בינוי רמת אליהו", 150 משפחות אמורות לקבל מענה בשכונת נוריות בצריפין, כ-700 בנחלת יהודה וכ-150 במתחם האלף. יתרת המשפחות תקבלנה מענה בבנייה חדשה ברמת אליהו עצמה. "במנהלת השכונה נאספו עד כה כתבי הסכמה של כ-1,150 משפחות", נמסר בהודעה, "ו-11 בניינים כבר חתומים במלואם. 7 בניינים, שכוללים 240 משפחות שחתמו במלואם, כבר עברו לשלב הבא של חתימה על הסכם מול המדינה ושילוב במכרזים בנוריות ובנחלת יהודה מערב. המנהלת ממתינה להקצאת מגרשים נוספים ואישור תעניות כדי לשלב בניינים נוספים במכרזים".

חיים אביטן, יו"ר הרשות להתחדשות עירונית : "תחום ההתחדשות העירונית רווי בקשיים, ובפרויקט זה אנו עדים לפיתוחו של מנגנון ייחודי, אשר יאפשר את הגברת הוודאות הן בקרב הדיירים והן בקרב היזם. בכוונתנו להרחיבו בפרויקטים של התחדשות עירונית , במטרה להאיץ תהליכים ולהסיר את חסמי ההחתמה המעכבים מאוד את התהליך".

עדיאל שמרון, מנהל רשות מקרקעי ישראל : "רמ"י פועלת ומקדמת מיזמי התחדשות עירונית במסלולים השונים, הן במקום שבו נדרש סיוע של רמ"י להגדלת הכדאיות הכלכלית של פרוייקט והן בערים המשתתפות בעול הגדלת מספר היח"ד במסגרת מכרזים רגילים, כמו שעושה זאת בהצלחה רבה העיר ראשון לציון. רמ"י רואה בהתחדשות העירונית בשכונת רמת אליהו פרויקט חברתי מן המעלה הראשונה, ועל כן הוא נכלל בהסכם הגג שנחתם עם העירייה".
 
רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "זהו צעד נוסף ומשמעותי בתוכנית לשיפור איכות חייהם של תושבי רמת אליהו. לבשורה הזו יש חשיבות משמעותית לא רק לדיירים שלוקחים חלק בפיילוט ושיעברו בעוד כשלוש שנים לדירות חדשות בשכונת נוריות, אלא גם לכל תושבי רמת אליהו. עיריית ראשון לציון נחושה להוציא לפועל את התוכנית שתבטיח להם ולילדיהם אופק אמיתי ואיכות חיים".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלשיכון ובינויעיריית ראשון לציוןעדיאל שמרוןחיים אביטןבסיס צריפיןרז קינסטליךשכונת נוריות בראשון לציוןדירות תמורההרשות להתחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...