עיריית ר"ג: הוראות מעבר לפרויקטי תמ"א 38 שנמצאים "בצנרת התכנונית"

בהמשך להחלטה על עצירת התוכנית, מפרסמת העירייה את מדיניותה בנוגע לפרויקטים בהליך תכנוני • "לא תחול על בקשות להיתר שאושרו סופית על ידי הוועדה המקומית"

שיתוף הכתבה
עיריית ר"ג: הוראות מעבר לפרויקטי תמ"א 38 שנמצאים "בצנרת התכנונית"עיריית ר"ג: הוראות מעבר לפרויקטי תמ"א 38 שנמצאים "בצנרת התכנונית"

עיריית רמת גן מפרסמת את הוראות המעבר לפרויקטי תמ"א 38 שנמצאים "בצנרת התכנונית" – בהמשך להחלטתה שלא לאשר תמ"א 38 נקודתית בעיר. כפי שפורסם כאן לראשונה, הודיע ראש העיר כרמל שאמה הכהן באפריל האחרון כי אינו מתכוון להעניק היתרי בנייה חדשים לפרויקטים מסוג תמ"א 1/38 ו-2/38. כעת מפרסמת העירייה את מדיניותה לגבי פרויקטים שכבר נמצאים בשלב תכנוני כזה או אחר.

על פי הפרסום, מדיניות זו "תחול על כל בקשה להיתר שטרם נקלטה או שטרם נדונה בוועדה המקומית. המדיניות לא תחול על בקשות להיתר שאושרו סופית על ידי הוועדה המקומית ושעדיין לא הוצא להן היתר בנייה, גם אם טרם מולאו כל התנאים שנקבעו בהחלטת הוועדה המקומית".

עוד נכתב במסמך הוראות המעבר של העירייה כי בקשה שנדונה בוועדה, אך טרם התקבלה בעניינה החלטה סופית, תידון לפי מדיניות העירייה שנקבעה בחודש נובמבר 2017, ובכפוף להצגת חוות דעת תכנונית מטעם היזם ואישור מהנדסת הוועדה המקומית כי מימוש היתר הבנייה אינו מונע את האפשרות לקדם תכנון מתחמי. 

תנאי נוסף לאישור תוכנית על פי מדיניות 2017 הוא שהתוכנית אינה פוגעת באפשרות לתכנון מתחמי באזור הפרויקט. עוד נכתב בהודעת העירייה כי "בכל מקרה של סתירה בין מדיניות זו לבין תוכנית אב שכונתית מאושרת, תגבר תוכנית האב השכונתית".

עוד קובעת העירייה כי בקשה לתמ"א 38 נקודתית בבית משותף (הן חיזוק ותוספת והן הריסה ובנייה) תאושר באופן חריג ומנומק "רק היכן שאינה פוגעת באפשרות לתכנון מתחמי קיים או עתידי, רק בהתאם למצב התשתיות הציבוריות בסביבה ותוך התחשבות במצבה הפיננסי והתקציבי של העיר בתקציב הרגיל והפיתוח. כמו כן יישקלו שיקולים הומניטריים ומספר אתרי הבנייה הפעילים בסביבה".

עורכי הדין אברהם ללום ויותם רון ממשרד אברהם ללום ושות', ניתחו את משמעות הודעת עיריית רמת גן: "זה חודשים רבים שעיריית רמת גן מעכבת ומונעת מבניינים רבים את חיזוק הבניין שלהם מפני רעידות אדמה וטילים, וזאת מטענות וסיבות רבות", כותבים השניים בניתוח שערכו. "'הוראות המעבר' שהפיצה עיריית רמת גן (כאשר המועד הקובע להחלטה הוא אפריל 2019) לכאורה עושות סדר ביחס להתייחסות לשלל הבקשות להיתר שיוגשו או הוגשו, או שנמצאות בשלב תכנוני כזה או אחר, אך האם הן באמת עושות סדר?

לדעתנו, ההוראות שפורסמו הן גזר דין מוות לעשרות אם לא מאות בקשות שהוגשו לאחרונה או אמורות להיות מוגשות בקרוב, ושאינן נמצאות בשלב תכנוני מתקדם. הקורא המיומן מבין שהלכה למעשה, בקשה להיתר אשר אינה נמצאת בשלב תכנוני מתקדם מאוד, קרי, לאחר החלטת ועדה חיובית ולאחר השלמת מירב התנאים, ככל הנראה לא תקודם או לא תתקבל במערכת המכוונת וכמובן, יכולה לקבל סירוב ממהנדסת הוועדה בכל שלב שבו היא נמצאת.

כאן  חשוב להבהיר: בקשה להיתר אשר מוגשת היום מהווה תוצר של עבודה מאומצת של כשנתיים (בממוצע), והשקעה של כספים רבים - לעיתים כמה מאות אלפי שקלים. כלומר העירייה הלכה למעשה זורקת לפח אלפי שעות עבודה של האנשים העוסקים בתחום וכספים רבים, בעקבות פרסום הוראות המעבר. אנו מקווים שהעתירה שהוגשה לבית המשפט על ידי התאחדות בוני הארץ תייתר את העיסוק בהוראות מעבר אלו, ופשוט תבטל אותן".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אברהם ללוםעיריית רמת גןמשרד עו"ד אברהם ללום ושות'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...