שופטי העליון נדרשו לסוגיית מיסוי השקעות ישראלים בנדל"ן בארה"ב

בארה"ב ישות מסוג LLC מהווה שותפות לצורכי מס אמריקאי, ובישראל רואה רשות המסים בישות מסוג זה כחברה לכל דבר. האנומליה הזו עשויה ליצור תקלות מס

שיתוף הכתבה

לאחרונה אישר בית המשפט העליון (בשתי ערכאות) את פסיקתה של שופטת בית המשפט המחוזי ירדנה סרוסי, בעניינם של יונו סימול ואחרים. פסק הדין עוסק בשאלת קיזוז מסים אמריקאיים ששולמו בקשר עם הכנסות שהופקו בארה"ב באמצעות LLC, כשבסופו נקבע שבנסיבות המקרה אין אפשרות לקזז את המסים הזרים כנגד המס הישראלי. פסק הדין לא שינה באופן מהותי את הוראות המיסוי הקיימות בקשר להשקעות באמצעות LLC, כך שאין חדש תחת השמש.

במקרה המדובר ניסה המערער לטעון טענה מחוכמת אשר תאפשר לו ליהנות משני העולמות - מצד אחד לראות ב- LLC כחברה רגילה ולשלם מס דיבידנד בשיעור של 30% בלבד על חלוקות מה-LLC, ומנגד לקבל כזיכוי את המס ששולם בארה"ב על הכנסותיה העסקיות של ה-LLC, שיוחסו לצורכי מס שם למערער עצמו (בשל משטר השקיפות החל על LLC בארה"ב),זאת בניגוד לכללי הזיכוי בחוק הישראלי, כך שבסופו של יום יוכל להתמסות במס אפקטיבי כולל (בישראל ובחו"ל) של כ-30% בלבד על הכנסות עסקיות, שברגיל כידוע, אמורות להתמסות בשיעור המס השולי החל על נישום (עד 50%).

רשות המסים בישראל פרסמה עוד בשנת 2004 חוזר מקצועי שמאפשר לנישום להשקיף גם בישראל את תוצאותיו של ה-LLC ולייחס את הכנסותיו לבעליו (תוך שימור סיווג ההכנסה),וכך ניתן לקזז את המס האמריקאי ששולם כנגד המס הישראלי החל. המערער במקרה הנדון בחר שלא ליישם את הוראות החוזר.

להלן, על קצה המזלג, המסלולים העיקריים הקיימים כיום להשקעות מסוג זה:

מסלול א: ה-LLC ייחשב לשקוף לצורכי מס גם בארה"ב וגם בישראל (יישום החוזר המקצועי שפורסם). במקרה כזה ניתן יהיה לקבל את הזיכוי מהמס האמריקאי כנגד ההכנסה המיוחסת ליחיד מאותו LLC על בסיס של שקיפות לצורכי מס. בהמשך, חלוקות מה-LLC לבעל המניות לא ימוסו בשנית בישראל כדיבידנד.

מסלול ב: ה-LLC ייחשב לשקוף לצורכי מס בארה"ב ואטום לצורכי מס בישראל. זה המקרה בו עסק פסק דין יונו סימול, ובו נקבע שהמס האמריקאי ששולם על הכנסה עסקית לא יזוכה כנגד המס הישראלי החל למעשה על דיבידנד (בשל שיטת ה"סלים" הנהוגה בחוק).

מסלול ג: ה-LLC ייחשב לאטום לצורכי מס גם בארה"ב וגם בישראל. במסלול זה המיסוי יהיה כשל כל חברה זרה רגילה (תשלום מס חברות על ידי ה-LLC בארה"ב ותשלום מס על הדיבידנד בעת חלוקתו).

לאור עיוותי מס שעשויים לנבוע כתוצאה מהשקעות באמצעות LLC, מומלץ לעתים קרובות ללקוח המעוניין לבצע את ההשקעה דווקא באמצעות שותפות מוגבלת (Limited Partnership),המאפשרת השקפה מלאה בישראל ללא המגבלות הקבועות בדין הישראלי. בכל מקרה, לפני כל השקעה, מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי על מנת לוודא את השלכות המס הפוטנציאליות, מה גם שלכל משקיע יש צרכים אחרים.

עו״ד ראשי בנייןעו״ד ראשי בניין

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות המיסיםבית המשפט העליוןירדנה סרוסיLLC
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...