חדשות הנדל"ן: חשש מקיפאון בצפון; עוד תמ"א 2/38 ברובע 4 בת"א

הקבלנים טוענים לקיפאון עמוק בנדל"ן בצפון • היתרים ל-2 פרויקטי הריסה ובנייה במרכז ת"א, ואכלוס של אחד נוסף • רמי צרפתי מקדימה מסירת דירות בראשל"צ

שיתוף הכתבה
רמי צרפתי ורז קינסטליך רמי צרפתי ורז קינסטליך

• יו"ר ארגון הקבלנים בצפון, אלון רחמיאן, טוען כי שתי מערכות הבחירות בישראל הכניסו את הנדל"ן בצפון לקיפאון עמוק עוד יותר משהיה: "אין שיווק של מגרשים לשוק החופשי, דבר שמביא לירידה חדה בהתחלות הבנייה ובסופה לעליות במחירי הדירות", אמר רחמיאן באירוע חגיגי לקראת השנה החדשה שהתקיים השבוע בטבריה. 

• הוותמ"ל אישרה השבוע הקמת שכונה חדשה ביישוב בני עי"ש שבשפלה – שכונה שתכלול 5,700 יחידות דיור. מדובר בתוכנית שקידם משרד הבינוי והשיכון , והיא אושרה למתן תוקף על ידי הוועדה. השכונה תיבנה על שטח של כ-1,500 דונם, ותגדיל את מספר יחידות הדיור ביישוב כמעט פי ארבעה. היא תכלול גם שטחי ציבור, שטחים פתוחים וחצי מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר.

• בראק אן.וי הודיעה השבוע כי התקשרה בהסכם למכירת 75% מהחזקותיה בחברת הבת שלה, Glasmacherviertel GmH & CO KG, אשר מחזיקה בפרויקט Gerresheim development project בגרמניה, בתמורה המשקפת שווי נכס של 375 מיליון אירו. על פי הודעת החברה, "ההסכם כפוף לתנאים מתלים מקובלים, והשלמת העסקה צפויה להתבצע לקראת סוף שנת 2019".

• חברת מדיפאואר הודיעה לפני ימים אחדים כי חברת בת שלה חתמה על מזכר עקרונות עם צד שלישי לרכישת נכס בעיר פילדלפיה, תמורת כ-39.3 מיליון דולר. מדובר במרכז מסחרי פתוח באחד האזורים המבוססים בעיר, כך לטענת החברה, שכולל שטח של 8,200 מ"ר להשכרה.

• חברת מטרופוליס הודיעה כי קיבלה היתר בתנאים מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב, להקמת שני פרויקטים מסוג תמ"א 2/38 (הריסה ובנייה) ברובע 4 המבוקש. פרויקט אחד נמצא ברחוב יהודה המכבי 49, שבו ייהרס בניין בן 3 קומות ו-15 דירות, ובמקומו יוקם בניין בן 7 קומות עם 29 דירות; ברחוב לואי מרשל 41 ייהרס בניין ישן עם אותו מספר קומות ודירות, ובמקומו יוקם בניין בן 7 קומות ו-32 דירות.

• חברת כנען מעדכנת כי החלה לאכלס את פרויקט פינת מסריק שבכיכר מסריק בתל אביב – פרויקט תמ"א 2/38 שכלל את הריסת המבנה ההיסטורי של המוסד לביטוח לאומי, ובניית בניין בן 7 קומות ו-16 יחידות דיור תחתיו. הבניין כולל גם שטחי מסחר וחניון אוטומטי תת-קרקעי.

• חברת רמי צרפתי מדווחת כי החלה באכלוס הפרויקט שלה בשכונת הרקפות בראשון לציון – פרויקט מחיר למשתכן , שבו היא מוסרת את המפתחות לדיירים 4 חודשים לפני המועד המתוכנן. מדובר בפרויקט הכולל 2 בניינים בני 58 דירות, מתוכן 48 דירות לזכאי התוכנית. אנשי החברה מציינים כי הקדמת מועדי המסירה התאפשרה בין היתר בזכות העסקת חברת ביצוע סינית, לונגשין קונסטרקשיין גרופ, שביצעה את כל עבודות הגמר. שכונת הרקפות היא אחת מארבע שכונות חדשות שהולכות ומתהוות בימים אלו במזרח העיר, סמוך לשטח הבסיס הצבאי צריפין ובתחומו (לאחר השלמת פינויו).

• חברת משהב הודיעה כי פרויקט תמ"א 1/38 שלה במתחם פינסקר במרכז העיר ראשל"צ יוצא לדרך. החברה קיבלה את היתר הבנייה, והחלה בשיווק הדירות בפרויקט, שכולל שלושה בניינים בני 4 קומות שאליהם יתווספו 3.5-2.5 קומות חדשות. בסך הכול ייבנו במסגרת הפרויקט 44 יחידות דיור חדשות.

• פרויקט הרובע בשכונת ואדי סאליב בחיפה הופך למציאות בשטח, עם פתיחת הבניין הראשון בו. מדובר בפרויקט של חברת גולדן ארט, שבו בסך הכול שלושה בניינים בני 9 קומות ו-198 דירות, והבניין הראשון שהושק מיועד להשכרה ארוכת טווח. אכלוסו יחל בפועל בחודש הקרוב.

קבוצת אלמוג מעדכנת כי פרויקט ההתחדשות העירונית "אלמוג גארדן" שהיא מקימה ברמות רמז בחיפה צפוי להתאכלס בחודש מרץ הקרוב. העבודות בפרויקט החלו לפני 4 שנים, והוקמו במסגרתו 72 יחידות דיור בסך הכול, בבניין בן 8 קומות, במקום ארבעה בנייני רכבת ישנים. הבניין נמצא בשלבי בנייה אחרונים, וכל הדירות בו המיועדות לשוק החופשי כבר נמכרו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מטרופוליסמדיפאואררמי צרפתירז קינסטליךקבוצת אלמוגגולדן ארטמשהבותמ"לאלון רחמיאןכנען 38
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...