עוד תוכנית ענק אושרה בוותמ"ל: 12,500 יח"ד ובית חולים חדש בקריית אתא

התוכנית תרחיב את העיר מכיוון צפון ותוסיף לה אלפי יח"ד - על רקע משבר הנדל"ן והקיפאון העמוק שבו נמצא אזור הצפון כולו • התוכנית תכלול גם פארק ומתחם מסחרי

שיתוף הכתבה
הדמיית בית חולים חדש בקריית אתאהדמיית בית חולים חדש בקריית אתא

ממשיכים לאשר בגדול: לאחר שאישרה את יציאתה לדרך של תוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה בישראל, כך להגדרת מנהל התכנון , החליטה היום (ד') הוותמ"ל, הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור, לאשר מתחם גדול נוסף – הפעם להקמת שכונה חדשה בקריית אתא.

השכונה, שבצפון העיר, מתוכננת לכלול 12,500 יחידות דיור. במסגרת התוכנית אמורים לקום במקום גם בית חולים אזורי, מוסד להשכלה גבוהה, פארק עירוני ומתחם למסחר, לתעשייה, לאחסנה ולתעסוקה. יש לזכור כי ברקע אישורה של תוכנית גדולה כל כך, מחוז הצפון מתמודד עם ביקוש נמוך מאוד לנדל"ן בסקטור המגורים: כפי שפרסמנו לאחרונה, מספר הדירות שנמכרו בין אפריל ליוני במחוז ענה רק על 24% מהביקוש.

[quote]

התוכנית, שקודמה על ידי רשות מקרעי ישראל בשיתוף עיריית קריית אתא, ונערכה על ידי משרד דב קורן אדריכלים, קובעת כי כ-1,300 יחידות דיור שיוקמו בשכונה יהיו דירות קטנות, במבני מגורים בני 6 עד 18 קומות, וכי 1,400 יחידות דיור נוספות יוקצו לדיור מוגן. התוכנית משתרעת על שטח כולל של כ-6,400 דונמים בצפון העיר ומהווה את הרחבתה הצפונית, בהתאם לתוכנית המתאר הכוללנית לקריית אתא שהוחלט להפקידה בוועדה המחוזית. 

ממנהל התכנון נמסר כי תכנון בית החולים נערך בשיתוף עם משרד הבריאות, וכולל תשתית תכנונית לבית חולים כללי ובו כ-2,200 מיטות אשפוז, מתוכן יוקצו מיטות לבית חולים גריאטרי ומיטות לבית חולים פסיכיאטרי. עוד צוין בהודעה כי הליך עריכת התוכנית ואישורה "כלל מהלך נרחב של צוות הותמ"ל, רשות מקרקעי ישראל ועיריית קריית אתא, להסבת דרך מהירה, שהייתה עשויה לחצות את העיר, לרחוב עירוני אשר לאורכו ישולבו נתיב רכבת קלה ושימושי מסחר, תעסוקה ומגורים. לצד זה, התוכנית כוללת תשתיות מהותיות שייתנו מענה לצורכי העיר ולרווחת תושביה. 

הפארק העירוני, בחלקה המערבי של השכונה, יכלול מתקני ספורט ופנאי לרווחת כל תושבי העיר. על מנת ליצור שכונה איכותית, תכנונה שם דגש בקרבת התשתיות השונות עבור הולכי רגל, כך שהשטחים הציבוריים בשכונה נמצאים במרחק הליכה קצר ממבני המגורים, ושטחי המסחר פוזרו לאורך כמה צירים ראשיים, לצד נגישות לציר רכבת קלה וצירי המטרונית".

[quote]

סגן הממונה על התקציבים ויו"ר הוותמ"ל, אריאל יוצר, ציין כי "הוועדה המשיכה גם היום בעבודתה להגדלת היצע יחידות הדיור ואישרה תוכנית משמעותית הכוללת 12,500 יח"ד בקריית אתא. התוכנית, שנעשתה בשיתוף הרשות המקומית, כוללת מלבד יח"ד גם אזור תעסוקה, דיור מוגן, פארק מטרופוליני, שטחי ציבור וקו רק"ל, וצפויה להפוך את קריית אתא לאחת הערים המרכזיות במטרופולין חיפה".

מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, רפי אלמליח ציין כי "העירייה הייתה שותפה מלאה ופעילה להליך התכנון, דבר אשר תרם רבות להתאמת התוכנית לצביון העיר ולצרכים הנדרשים בה מבחינת תשתית ואוכלוסייה, ובכך לתת מענה נכון ככל האפשר לתושבים החדשים והקיימים בעיר. אין ספק כי התוכנית תועיל רבות לשדרוג העיר והאזור כולו, תשפר את כמות יחידות הדיור הזמינות ואת היקפי התעסוקה, תספק מענה לצורכי האוכלוסייה במסגרת בית חולים חדש המתוכנן בה, תחזק את כלכליות העיר ותהפוך אותה לעוגן אזורי מבחינות רבות".

אישור התוכנית בצפון קריית אתא מצטרף, כאמור, לתוכנית ההתחדשות הגדולה ברחובות שאושרה ביום רביעי שעבר וכך, בתוך שבוע אחד בלבד, אישרה הוותמ"ל שתי תוכניות הכוללות יחד 22 אלף יחידות דיור חדשות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:החברה לפיתוח והתחדשות עירוניתבית חולים בקריית אתארפי אלמליחרשות מקרקעי ישראלרשות מקרקעי ישראלאריאל יוצרותמ"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...