אחרי 13 שנים: החלו עבודות ההריסה במתחם "מטרופוליס הרצליה"

מדובר במתחם פינוי-בינוי במפגש הרחובות מנדלבלט-אבן עזרא, שנחשב לראשון מסוגו שיוצא לדרך בהרצליה • בתוכנית: הריסת 84 יח"ד ובניית 278 יח"ד חדשות תחתן

שיתוף הכתבה
עבודות ההריסה במתחם מטרופוליס הרצליה. "היסטוריה למען הדורות הבאים"עבודות ההריסה במתחם מטרופוליס הרצליה. "היסטוריה למען הדורות הבאים"

בתום 13 שנים של שינויים, התאמות והמתנה ארוכה מצד הדיירים – פרויקט הפינוי-בינוי במתחם מנדלבלט-אבן עזרא, הידוע גם בשם "מתחם מטרופוליס הרצליה", יוצא לדרך: חברת מטרופוליס הודיעה כי קיבלה לאחרונה את היתר ההריסה והבנייה למתחם, שנחשב לפרויקט הפינוי-בינוי הראשון בהרצליה, לאחר חמש שנים שקידמה בעצמה את הפרויקט ובתום השלמת כל דרישות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה. דיירי הבניינים במתחם – 5 בניינים ישנם בני 4-3 קומות – כבר פונו ממנו, ובימים האחרונים החלה מלאכת ההריסה.

 

מהחברה נמסר כי במתחם ניצבו עד היום בניינים שנבנו בשנות ה-60 של המאה הקודמת, ובהם 84 יחידות דיור ישנות – רובן בשטח של כ-60 מ"ר. במקום בניינים אלו ייבנו 4 בניינים בני 14-11 קומות, שיכילו 278 יחידות דיור חדשות. את הפרויקט תכננה האדריכלית קיקה ברא"ז .

לאחר חמש שנים של עבודה אינטנסיבית ומאומצת על הפרויקט מצידנו, הצלחנו להגיע לרגע המיוחל של הריסת המבנים הישנים והתחלת בניית 'מתחם מטרופוליס הרצליה'. קידום פרויקט בסדר גודל כזה, עם המורכבות שלו ובזמן קצר כל כך, הינו הישג משמעותי"

המתחם נמצא בשכונת הרצליה הירוקה המערבית, הנמצאת בסמיכות לפארק הרצליה, לקניון שבעת הכוכבים, למבני תרבות וספורט ולמוסדות חינוך. במטרופוליס מציינים עוד כי השכונה נהנית מנגישות גבוהה, בזכות הקרבה למחלף שבעת הכוכבים ולנתיבי איילון, ונמצאת מרחק דקות נסיעה ספורות מתחנת הרכבת הרצליה.

 

מנכ"ל מטרופוליס , רו"ח אודי בלום: "לאחר חמש שנים של עבודה אינטנסיבית ומאומצת על הפרויקט מצידנו, הצלחנו להגיע לרגע המיוחל של הריסת המבנים הישנים והתחלת בניית 'מתחם מטרופוליס הרצליה'. קידום פרויקט בסדר גודל כזה, עם המורכבות שלו ובזמן קצר כל כך, הינו הישג משמעותי. לראש עיריית הרצליה, משה פדלון, חלק לא מבוטל בהצלחה זו, בזכות הנכונות וההירתמות שלו לקידום פרויקט הפינוי-בינוי הראשון והגדול בעיר".

 

החברה קיימה לפני ימים ספורים 'ערב הריסה' מיוחד בנוכחות הדיירים הקיימים, ושם אמר ראש העיר פדלון: "זהו ערב מרגש לדיירי האזור ולי, הערב האחרון שבו נוכל לראות את הבניינים הישנים ברחובות מנדלבלט-אבן עזרא כפי שהיינו רגילים לראות. מחר ייהרסו חמשת הבניינים, בפרויקט הפינוי-בינוי הראשון בהרצליה. בסוף התהליך התושבים יזכו לשכונה חדשה וחדשנית. מה שאנחנו עושים היום זו היסטוריה למען הדורות הבאים".

 

לחברת מטרופוליס עוד שני פרויקטים גדולים לפינוי-בינוי – האחד הוא פרויקט "גרין פארק" בתל אביב, שבו אוכלוסו 447 משפחות, והשני הוא "מתחם מטרופוליס גבעתיים", שנמצא בתהליכי בנייה ושיווק מתקדמים, ובו מתוכננות להיבנות 194 יחידות דיור חדשות. החברה, בבעלות קבוצות אלייד ואלדר, מקדמת כיום כ-30 פרויקטים להתחדשות עירונית עם כ-2,000 יח"ד באזור המרכז.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מטרופוליסמתחם מטרופוליס הרצליהמשה פדלוןעיריית הרצליההוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליההתחדשות עירוניתפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...