מתחם האלף: היקף כלל השטחים ששווקו בהצלחה עד כה – כ-400 אלף מ"ר

במכרז האחרון, לשטח בגודל כ-60 אלף מ"ר, הציעה חברת הביטוח הפניקס 338 מיליון שקל – והיא צפויה להיות הזוכה בו • המתחם כולו ישתרע על פני 1.75 מיליון מ"ר

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם האלף (טוטם הדמיות אדריכליות)הדמיית מתחם האלף (טוטם הדמיות אדריכליות)

מתחם האלף בראשון לציון הולך ומתהווה: כמעט 400 אלף מ"ר בו שווקו בהצלחה במכרזים השונים, לאחר שאתמול נסגר מכרז נוסף, עבור שטח של 60,400 מ"ר במגרש 5030 במתחם החדש. חברת הביטוח הפניקס הייתה היחידה שניגשה למכרז הזה, והגישה הצעה בסכום של 338 מיליון שקל, לעומת מחיר מינימום של 310 מיליון שקל. בהתאם לכך, הפניקס צפויה לזכות במכרז – בכפוף לאישור ועדת המכרזים, שצפויה לדון בהצעה בשבועות הקרובים. 

אם אכן תזכה הפניקס במכרז, היא מתכוונת להקים בו את המטה החדש שלה, שהיום נמצא בבית הוורד בגבעתיים, בדרך יצחק רבין. על השטח שבמתחם האלף ניתן להקים מבנים שימנו עד 19 קומות, ושטח הבנייה במתחם הוא 355,570 מ"ר – בתוספת 225,55 מ"ר שטח תת-קרקעי.

למעשה, עם סגירת מכרז זה משלימה עיריית ראשון לציון שיווק של יותר ממחצית מהשטחים שבבעלותה במתחם ה-1000. בסך הכול נסגרו עד כה מכרזים בשטח של כ-320 אלף מ"ר ובתוספת המכרז האחרון מדובר בשטח כולל של קרוב ל-400 אלף מ"ר. העבודות בשטח במתחם האלף מתבצעות כבר זמן מה, ובעוד כשנתיים צפוי האכלוס הראשוני.

מתחם ה-1000 מהווה מודל לעירוב שימושים מתקדם שממנו ייהנו העובדים והתושבים. 100 אלף מקומות העבודה הצפויים להתווסף יספקו תעסוקה לכלל תושבי העיר, שיוכלו לעבוד קרוב לבית ולשפר משמעותית את איכות חייהם"

נזכיר כי במתחם ה-1000, הממוקם במערב ראשל"צ, מתוכננים 1.75 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר, 5,400 יחידות דיור ו-110 דונם של פארקים. עתודות הקרקע במתחם שייכות בחציין לעיריית ראשון לציון, והשאר שייך לבעלי קרקע פרטיים. במתחם, על פי התוכניות, אמורים לעבוד כ-100,000 איש ולגור יותר מ-22,000 איש. 

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "מתחם האלף יציב סטנדרטים חדשים בכל הקשור למתחמי עסקים, מגורים ופנאי. הנגישות התחבורתית של המתחם בשילוב עם המיקום הגאוגרפי ותחבורה ציבורית יעילה ומהירה, שעליהם אנו עמלים כל הזמן, יהפכו את המתחם לאטרקטיבי ביותר בישראל. מתחם ה-1000 מהווה מודל לעירוב שימושים מתקדם שממנו ייהנו העובדים והתושבים. 100 אלף מקומות העבודה הצפויים להתווסף יספקו תעסוקה לכלל תושבי העיר, שיוכלו לעבוד קרוב לבית ולשפר משמעותית את איכות חייהם".

עדי ברוק, מנכ"ל מנהלת מתחם ה-1000 ציין: "ההתעניינות הגדולה במכרזים, לצד החשיפה הציבורית הגדולה למתחם ולייחודיותו, מוכיחות עצמן ומצביעות על הבעת האמון הגדולה וזיהוי הפוטנציאל במתחם. במקביל, אני שמח שהתפיסה העירונית והגיבוי למהלכים שתוכננו בקפידה על ידי המנהלת נושאים פרי. נמשיך לשים דגש בחדשנות, בנגישות ובעירוב שימושים, שיביאו בשורה לראשון לציון".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הפניקסעיריית ראשון לציוןרז קינסטליךעדי ברוקמנהלת מתחם האלףמתחם האלףמתחם האלף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...