סלע קפיטל רוכשת מקבץ דיור בן 128 יח"ד בפ"ת תמורת 66 מיליון שקל

החברה הודיעה כי הגיעה להסכם לרכישת 59% מזכויות הבעלות בנכס, בניין בן 7 קומות בעיר, המושכר במלואו למשרד הקליטה • ה-NOI השנתי – 4.26 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
פתח תקווה. שם תחל כניסתה של החברה לתחום השכירות במגורים? (שאטרסטוק)פתח תקווה. שם תחל כניסתה של החברה לתחום השכירות במגורים? (שאטרסטוק)

עוד שחקנית נכנסת לתחום הצומח של השקעה במגורים לשכירות: חברת סלע קפיטל נדל"ן, חברת נדל"ן מניב המרכזת את עיקר פעילותה במשרדים, הודיעה היום (ה') על התקשרות עם צד שלישי לרכישת 59% מזכויות הבעלות בבניין בן שבע קומות בפתח תקווה, תמורת 66 מיליון שקל. 

מדובר בבניין בן 128 יחידות דיור, המהוות למעשה מקבץ דיור: כלל הדירות בבניין מושכרות כולן למשרד הקליטה. הבניין כולל, לבד מיחידות הדיור, גם קומות קרקע וביניים המשמשות למסחר, ו-177 מקומות חניה. יחידות הדיור בנכס מושכרות, כאמור, ב-100%, לתקופה של שש שנים – עם אופציה לתקופה של חמש שנים נוספות. שטחי המסחר מושכרים לתקופות של עד שש שנים, בתוספת אופציות להארכה.

הבניין כולל, לבד מיחידות הדיור, גם קומות קרקע וביניים המשמשות למסחר, ו-177 מקומות חניה. יחידות הדיור בנכס מושכרות כולן, לתקופה של שש שנים – עם אופציה לתקופה של חמש שנים נוספות

החברה מעדכנת כי הרווח התפעולי מהנכס (ה-NOI) עומד על 4.26 מיליון שקל בשנה, המשקפים תשואה שנתית של 6.45% ביחס לסכום הרכישה. "החברה מימנה את תשלום התמורה ממקורות עצמאיים", נכתב בהודעתה לרשות לניירות ערך. "רכישת הנכס אינה משפיעה על מעמדה כקרן להשקעות במקרקעין".

נציין כי הודעה זאת באה זמן קצר לאחר פרסום הדו"ח הכספי שלה לשנת 2019, שבו הביעה חשש מעודף היצע בתחום המשרדים שבו היא פועלת, אשר יביא לירידה בתופסה ובשכירות בתחום זה. "בשנים הקרובות צפוי שיווקם של פרויקטים חדשים בתחום המשרדים באזורים מסוימים בגוש דן", נכתב בדו"ח בין היתר. "גם בתחום המרכזים המסחריים ניכרת בשנים האחרונות הרחבה משמעותית של שטחי המסחר בכל הארץ, והדבר משפיע על דמי השכירות והפדיונות באזורים מסוימים".

ניתן להניח כי הצעד לרכישת מקבץ הדיור בפתח תקווה מבטא במידה מסוימת את התפוסה המוצגת בדו"ח השנתי. נזכיר בהקשר זה כי לאחרונה פרסמה חברת ייעוץ הנדל"ן הבינלאומית CBRE כי התשואות בתחום המשרדים ירדו ברבעון הרביעי של 2019 ב-0.25%, ובחצי אחוז בהשוואה לשנת 2018. 

כיום פעילות בתחום ההשכרה ארוכת הטווח למגורים חברות רבות, בהן קרנות ריט כדוגמת מגוריט ומניבים ריט. בקרוב צפויה להתחיל פעילותן של שתי קרנות ריט נוספות בתחום זה – LIVING אזורים של חברת אזורים, שכבר נסחרת בבורסה, וקרן הריט של אאורה שנמצאת בשלבי הבשלה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגוריטהרשות לניירות ערךשכירות ארוכת טווחאאורהאזוריםמניבים ריטסלע קפיטל נדל"ןמקבץ דיורקרנות ריט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...