האם בת ים בדרך להפוך למובילת ההתחדשות העירונית?

שני מתחמי פינוי-בינוי גדולים קודמו בוועדה המחוזית בשבועיים האחרונים – לצד פרויקט המשלב התחדשות ושימור

שיתוף הכתבה
הדמיית פרויקט הפינוי-בינוי ברחוב כ"ט בנובמבר בעיר (פיבקו אדריכלים)הדמיית פרויקט הפינוי-בינוי ברחוב כ"ט בנובמבר בעיר (פיבקו אדריכלים)

התקדמות משמעותית בכמה וכמה פרויקטים להתחדשות עירונית בבת ים – והכול בתוך פחות משבועיים, במהלך החודש הנוכחי: בתקופה האחרונה קידמה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב שלושה פרויקטים שונים להתחדשות עירונית בבת ים, אשר כוללים יחד 1,585 יחידות דיור חדשות – רובן בפרויקטים לפינוי־בינוי.

כך, הודיעה הוועדה המחוזית השבוע על הפקדת תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת רמת הנשיא – תוכנית הכוללת 964 יחידות דיור, 5,550 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, חמישה דונמים עבור מבני ציבור ועוד 600 מ"ר שטחים פתוחים. מדובר בפרויקט שמקודם ביוזמת קבוצת אלמוג , וחלה על שטח של כ-21 דונם. התוכנית נערכה על ידי אדריכל אילן פיבקו, והיא נמצאת במתחם שבין רחוב כ"ט בנובמבר, נתיבי איילון ורחוב הרב ניסים יצחק.

הייתה כאן חשיבה תכנונית מעמיקה, ששילבה בתוכנית מענה לבעלי הדירות במקום, טיפול במרחב הציבורי והקצאת שטח לבניין ציבורי גדול, מבלי לשכוח שהפרויקט צריך להיות ריאלי וישים ומבלי לוותר על הצרכים הציבוריים"

964 יחידות הדיור שיוקמו במסגרת הפרויקט ייבנו בארבעה מגדלים בני 37-25 קומות לאורך רחוב כ"ט בנובמבר, ובשישה מבני מגורים בני עשר קומות לאורך רחוב הרב ניסים יצחק. התוכנית תחליף שמונה מבני מגורים ישנים ובהם 224 יחידות דיור. 194 מכלל יחידות הדיור החדשות יהיו דירות קטנות במיוחד, בשטח 55 מ"ר כל אחת.

חוה ארליך-רוגינסקיחוה ארליך-רוגינסקי

מתכננת מחוז תל אביב, חוה ארליך-רוגינסקי, ציינה כי "הייתה כאן חשיבה תכנונית מעמיקה, ששילבה בתוכנית מענה לבעלי הדירות במקום, טיפול במרחב הציבורי והקצאת שטח לבניין ציבורי גדול, מבלי לשכוח שהפרויקט צריך להיות ריאלי וישים ומבלי לוותר על הצרכים הציבוריים".

לצד תוכנית זו אושרו לאחרונה שתי תוכניות נוספות בעיר, כאמור, במסגרת התחדשות עירונית – האחת היא תוכנית לפינוי-בינוי ברחוב רוטשילד בעיר, של מצלאוי חברה לבניין, שבמסגרתה ייבנו 560 יחידות דיור חדשות; והשנייה היא תוכנית הריסה ובנייה, של יהד יזמות ובניין, שבמסגרתה ייבנה בניין בן 61 יחידות דיור, ומבנה צמוד, "בית השומר הראשון", ישומר.

עוד נזכיר כי בנובמבר האחרון אושרה תוכנית פינוי-בינוי מהגדולות אי פעם בבת ים – תוכנית מתחם הרב לוי, שבמסגרתה ייבנו 1,782 יחידות דיור חדשות במתחם שבו נמצאות כיום 424 דירות. התוכנית אושרה למתן תוקף על ידי הוועדה המחוזית.

משקל ההתחדשות העירונית בבת ים: 24.4% 

על פי נתוני מדלן לשנת 2019, כבר כיום ניצבת בת ים בצמרת הערים המובילות ומקדמות את תחום ההתחדשות העירונית. לפי הנתונים, שהוצגו במסגרת שולחן עגול בנושא התחדשות עירונית שהתקיים במתחם משרדי מרכז הנדל"ן, בת ים שנייה בארץ מבין הערים מבחינת שיעור הדירות הישנות שנמצאות בתהליך התחדשות עירונית : 16% מתוך כלל בתי האב בעיר.

האם בת ים בדרך להפוך למובילת ההתחדשות העירונית? האם בת ים בדרך להפוך למובילת ההתחדשות העירונית?

לצד זה, משקל ההתחדשות העירונית בבת ים עומד על 24.4% - שיעור המציב אותה במקום השלישי בארץ מבין הערים. נזכיר כי ראש העיר, צביקה ברוט, כבר הצהיר שבכוונתו להאט את קצב התהוותם של הפרויקטים להתחדשות עירונית בבת ים, כדי לא להגיע למצב של קריסה, כדבריו. "הפוטנציאל של העיר אדיר, אבל אם נמשיך בקו שבו אנחנו מעמיסים עוד ועוד מגורים על העיר, נקרוס – ויש ערים שכבר נמצאות בדרך לשם, כי הן חתמו על הסכמי גג בלי לחשוב על היום שאחרי", כך אמר ברוט ביום עיון של מרכז הנדל"ן בנושא תכנון ובנייה, שהתקיים באמצע חודש ספטמבר האחרון.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהריסה ובנייהעיריית בת יםצביקה ברוטהוועדה המחוזית לתכנון ובניהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...