התקדמות בכמה פרויקטים להתחדשות עירונית באזורי הביקוש

צמח המרמן תקים פרויקט תמ"א 2/38 במרכז ת"א • מטרופוליס, רם אדרת ולומינה וקבוצת אלמוג החלו בעבודות ההריסה במתחמים שלהן

שיתוף הכתבה
רן בן אברהם, המשנה למנכ"ל חברת צמח המרמן (יח"צ)רן בן אברהם, המשנה למנכ"ל חברת צמח המרמן (יח"צ)

• חברת צמח המרמן הודיעה השבוע כי התקשרה עם חברת רוזיו ניהול בהסכם שבמסגרתו יוקצו לחברה מניות בשיעור של 50% מהון המניות המונפק והנפרע של חברה בת של רוזיו, המחזיקה בזכויות לפרויקט תמ"א 2/38 ברחוב ויצמן 93, 95 ו-97 בתל אביב – בסמוך לכיכר המדינה. בהתאם להסכם שנחתם בין השתיים, הן יפעלו יחד להקמת הפרויקט – הריסת הבניינים הקיימים, שבהם 41 יח"ד, ובניית שני בניינים חדשים בני 73 יח"ד – 32 מהן ישווקו בשוק החופשי. צמח המרמן תבצע את עבודות ההקמה בתמורה לכ-70 מיליון שקל. היא מדווחת כי היתר בנייה לפרויקט צפוי להתקבל בקרוב, וכי הבנייה אמורה להתחיל בשנה הקרובה.

התקדמות בכמה פרויקטים להתחדשות עירונית באזורי הביקוש התקדמות בכמה פרויקטים להתחדשות עירונית באזורי הביקוש

• חברת מטרופוליס השלימה השבוע את יציקת היסודות בבניין הראשון במתחם "מטרופוליס הרצליה" – פרויקט פינוי-בינוי הכולל 278 דירות בארבעה בניינים חדשים. קודם לשלב זה בוצעו עבודות הדיפון וחפירות החניון במתחם, שארכו כחודשיים. בחברה מגדירים את סיום יציקת היסודות בבניין הראשון כ"אבן דרך חשובה בפרויקט".

התקדמות בכמה פרויקטים להתחדשות עירונית באזורי הביקוש התקדמות בכמה פרויקטים להתחדשות עירונית באזורי הביקוש

• קבוצת רם אדרת וקבוצת לומינה החלו ביישום פרויקט תמ"א 2/38 ברחוב המעין 11 שבמרכז גבעתיים, לא רחוק מבניין העירייה. הקבוצות דיווחו השבוע על הריסת שני הבניינים הקיימים במקום, שכללו שלוש קומות ו-12 יחידות דיור. במקום שני הבניינים ייבנה בניין חדש עם 30 יח"ד. הבנייה צפויה להסתיים לקראת סוף שנת 2022. על תכנון הפרויקט אחראי משרד בלומנטל דרסלר אדריכלים.

התקדמות בכמה פרויקטים להתחדשות עירונית באזורי הביקוש התקדמות בכמה פרויקטים להתחדשות עירונית באזורי הביקוש

קבוצת אלמוג מדווחת כי החלה הריסת הבניין ברחוב י.ל ברוך בהרצליה, לקראת הקמתו של בניין חדש במקום. הבניין הנהרס הכיל שלוש קומות ותשע דירות, ופינוי הדיירים הושלם ביום שלישי האחרון. הבניין החדש שיוקם במקום, על ידי חברת אלמוג 38, יכיל שבע קומות ו-22 דירות. זהו הפרויקט השני של חברת אלמוג 38 באזור, והוא מתחיל זמן קצר לאחר אכלוסו של הפרויקט ברחוב יגאל אלון 40.

התקדמות בכמה פרויקטים להתחדשות עירונית באזורי הביקוש התקדמות בכמה פרויקטים להתחדשות עירונית באזורי הביקוש

• חברת להב LR מדווחת כי השלימה את העסקה לרכישת החברות הזרות המחזיקות ב-31 נכסי נדל"ן מניב בגרמניה, תמורת 73 מיליון אירו. החברה תחזיק ב-75% ממניות החברות, ואילו השותפה, ב.ג.מ, תחזיק ב-25%. החברה מדווחת כי "הנכסים הינם בעיקרם מרכזים מסחריים משרתי צורכי אוכלוסייה ובהם סופרמרקטים, חנויות פארם ועשה זאת בעצמך".

• דירקטוריון חברת רני צים מרכזי קניות החליט שלא להתקשר בהסכם מחייב עם ברנמילר, בהמשך להסכם העקרונות שנחתם באמצע פברואר – הסכם שהניח את התשתית להקמת חברה משותפת שבה תחזיק רני צים ב-51%, ותעביר לברנמילר שתי הלוואות בסכום כולל של 47 מיליון שקל. אם כן, הדירקטוריון לא אישר את ההסכם, על רקע משבר הקורונה – אך אפשר לבעלים, רני צים, להתקשר בעצמו בהסכם השקעה עם ברנמילר, שבמסגרתו יוקצו לו 4,186,047 מניות ברנמילר, בתמורה להשקעה בסכום כולל של כ-18 מיליון שקל וזכות למינוי דירקטור בברנמילר.

• חברת רוטשטיין נדל"ן הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי היא מנהלת מגעים לרכישת כ-60% מהזכויות לרכישת מקרקעין במרכז הארץ, בסמיכות לכביש 6. בהתאם לתב"ע החלה על המקרקעין, קיימות בהם זכויות לבניית מרכז אחסנה לוגיסטי בשטח של כ-60,000 מ"ר. רכישת הזכויות תיעשה לפי שווי מקרקעין של כ-100 מיליון שקל, לא כולל עלויות פיתוח. השותף יממן את חלקו היחסי בהון העצמי שיידרש לרכישת המקרקעין ולפרויקט, עד לתקרה של שבעה מיליון שקל.

• חברת גב-ים הודיעה כי הגיעה להסכם שכירות עם חברת אגם לוגיסטיקה ואחסנה, לפיו האחרונה תשכור כ-7,600 מ"ר במרלו"ג שבתחומי המועצה האזורית גדרות, תמורת יותר מארבעה מיליון שקל בשנה. גב-ים מקימה את המרלו"ג בימים אלו, לאחר שב-2019 זכתה במכרז לרכישת זכויות החכירה בחטיבת קרקע, בשטח של כ-40 דונם, הכוללים זכויות בנייה להקמת כ-30 אלף מ"ר, תמורת 107 מיליון שקל. המרלו"ג נמצא בסמוך לכביש 6, ובחלק מהקרקע קיים מבנה לוגיסטי בשטח של כ-10,000 מ"ר, המושכר במלואו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מטרופוליסהתחדשות עירוניתמרכז לוגיסטירני צים מרכזי קניותתמ"א 2/38רוטשטיין נדל"ןצמח המרמןקבוצת אלמוגלוגיסטיקה ואחסנהלהב LRברנמילררוזיו ניהולרן בן אברהםקבוצת רם אדרתקבוצת לומינהמשרד בלומנטל דרסלר אדריכליםאגם לוגיסטיקה ואחסנהבנייני האומה ירושליםאלמוג ב.ז בניה והשקעות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...