תוכנית בנייני האומה 2030 בירושלים

התוכנית נחשפה רשמית, ומציעה גם מתחם EXPO בשטח של 9,000 מ"ר, שטחי מסחר ופנאי בהיקף של 35,000 מ"ר ומתחם דיור מוגן • שטח התוכנית כולה: 43 דונם

שיתוף הכתבה
מנכ"לית בנייני האומה ירושלים, מירה אלטמן. "מנוע צמיחה מרכזי עבור כלכלת העיר ירושלים" (אילן בשור)מנכ"לית בנייני האומה ירושלים, מירה אלטמן. "מנוע צמיחה מרכזי עבור כלכלת העיר ירושלים" (אילן בשור)

כחודש לאחר פתרון המחלוקת סביב המתחם היוקרתי – נחשפת היום (ג') התוכנית החדשה לבנייני האומה בירושלים במלואה: פרויקט בנייני האומה 2030 צפוי לשדרג משמעותית את אחד המרכזים החשובים בישראל, ולהפוך אותו למרכז הקונגרסים הבינלאומי הגדול ביותר במזרח התיכון, בהשקעה של 800 מיליון שקל.

מגרש בנייני האומה חולש על שטח של 43 דונם, בכניסה לעיר ירושלים. המרכז עצמו נמצא בבעלות משותפת של הסוכנות היהודית (75%) ושל עיריית ירושלים (25%). כזכור, בסוף יוני האחרון נפתרה מחלוקת ארוכה בין הגורמים המעורבים בהפעלת המרכז ובהחזקתו, לאחר שדירקטוריון קק"ל הודיע על אישור השלמת הפרויקט הגדול, בשיתוף העירייה והסוכנות היהודית. מדובר בפרויקט שהוא חלק מרובע "שער העיר" העצום בכניסה לעיר, ומטרתו להרחיב את מרכז הקונגרסים ולהוסיף בינוי חדש. כעת, כאמור, התוכנית המלאה נחשפת לציבור.

על פי התוכניות, יכללו העבודות כמה וכמה פרויקטים אשר יתגבשו לתוכנית הגדולה, תוכנית בנייני האומה 2030. בין היתר היא תכלול את האלמנטים הללו:

• בניית מרכז קונגרסים בינלאומי בשטח של 55,000 מ"ר, שיכלול גם שטחי תערוכות, ואולמות תצוגה רב-תכליתיים (EXPO) בשטח של 9000 מ"ר ובגובה של 12 מ'
• שחזור אודיטוריום אוסישקין ובנייתו מחדש כפי שתוכנן ונבנה בשנות ה-50 על ידי האדריכל זאב רכטר. האודיטוריום, הגדול בישראל, יגדל מ-3,000 ל-6,000 מקומות, וישולבו בו מקומות ישיבה מודולריים וגמישים, עם מערכות הרמה והזזה
הקמת אולמות כנסים נוספים לוועידות, לכנסים, לאירועים ולנשפים, שיוכלו להכיל מאות אלפי משתתפים
• הקמת שלושה בתי מלון, שיכללו יחד 800 חדרים בסך הכול, בשטח בנוי של 70,000 מ"ר. בתי המלון יהיו ברמה של ארבעה וחמישה כוכבים, וישרתו בין היתר את באי הוועידות והכנסים במרכז הקונגרסים החדש.
• בניית שני מגדלי משרדים חדשים, בשטח של 130,000-120,000 מ"ר
• הקמת שטחי מסחר ופנאי בשטח של 35,000 מ"ר
בניית מתחם דיור מוגן בשטח של 25,000 מ"ר
• בניית מתחמי מזון, מסעדות ובתי קפה.

מהנהלת בנייני האומה נמסר כי המתחם מציע כיום 12,000 מ"ר של שטחי תצוגה לתערוכות ו-27 אולמות. "מדי שנה מתקיימים כ-500 אירועים במרכז, עם עשרות אלפי משתתפים, כולל כנסים ותערוכות, המספקים לעיר הכנסות שנתיות של כ-500 מיליון שקל". האחראים על תכנון תוכנית הפיתוח של בנייני האומה ירושלים הם משרדי האדריכלים POPULOUS וגולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים.

מירה אלטמן, מנכ"לית בנייני האומה ירושלים, אשר מקדמת עוד מ-2007 את התוכנית לפיתוח ולתוספת בינו במתחם, מסרה היום: "תוכנית הפיתוח של בנייני האומה תהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור כלכלת העיר ירושלים, ותציב את העיר בקדמת הבמה העולמית בכל מה שקשור לאירוח תערוכות וקונגרסים בינלאומיים.

בעזרת התוכנית, בנייני האומה ירושלים יהפוך למרכז הקונגרסים הגדול והמוביל בישראל ובמזרח התיכון, ומהמובילים בכל העולם. המרכז יוכל לארח קונגרסים ותערוכות בינלאומיות, וכל אירוע כזה יכניס לכלכלת ירושלים ולכלכלת המדינה עשרות מיליוני שקלים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםקרן קיימת לישראלהסוכנות היהודיתרובע הכניסה לעיר ירושליםבנייני האומה ירושליםמירה אלטמןPOPULOUSגולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...