עוד עדות לקפיצת המחירים בפריפריה

המחיר הממוצע למ"ר למכרזים בפארק התעשייה תימורים עמד על 1,831 שקל למ"ר – לעומת ממוצע של פחות מ-40 שקל למ"ר לפני כ-14 שנים.

שיתוף הכתבה
הדמיית התוכנית החדשה של רמ"י לפארק התעשייה תימורים (לייטרסדורף בן-דיין)הדמיית התוכנית החדשה של רמ"י לפארק התעשייה תימורים (לייטרסדורף בן-דיין)

גם קריית מלאכי "קופצת" מעלה במחירים לשטחי תעשייה: אתמול (א') נסגרו שישה מכרזים מטעם רשות מקרקעי ישראל לשטחים בייעוד תעשייה בפארק התעשייה תימורים בעיר, וכולם שווקו בהצלחה. הסכום הכולל: 173,186,267 שקל, כולל הוצאות הפיתוח, אך נדמה שהסיפור האמיתי הוא ההבדל העצום בין גובה ההצעות במכרזים אלו, לבין גובה ההצעות במכרזים האחרונים ששווקו בעיר על ידי רמ"י.

נכון, המכרזים הקודמים בייעוד תעשייה שווקו לפני עידנים, במושגים של ענף הנדל"ן – בשנת 2008 ולפני כן בשנת 2006. ובכל זאת, הם יכולים לספק לנו הצצה באשר לשינויים שעובר הענף בפרק זמן שכזה, ועוד יותר על השינויים שעוברת בשנים האחרונות גם הפריפריה (יש שיקראו לה "הפריפריה הקרובה"), שנדמה שהופכת להיות מבוקשת יותר ויותר, בין היתר כנראה בשל העובדה שהמחירים באזורי הביקוש פשוט גבוהים במיוחד.

אם נלך 12 שנים לאחור נגלה שבמכרז בודד ששווק בייעוד תעשייה בעיר נקבע המחיר למ"ר על 211.7 שקל; ב-2006 שווקו כמה וכמה מכרזים בייעוד זה, והמחיר – 38.25 שקל למ"ר בממוצע. במכרז אחד ירד המחיר למ"ר אל מתחת ל-30 שקל

אם כן, הסכום הכולל שנקבע בהצעות עבור ששת המכרזים הוא 136,430,141 שקל, לא כולל הוצאות פיתוח. שטח הקרקעות ששווקו הוא 74,477 מ"ר, משמע המחיר הממוצע למ"ר הוא כ-1,831 שקל. אם נלך 12 שנים לאחור נגלה שבמכרז בודד ששווק בייעוד תעשייה בעיר נקבע המחיר למ"ר על 211.7 שקל; אם נלך עוד שנתיים לאחור, נגלה כי ב-2006 שווקו כמה וכמה מכרזים בייעוד זה – שלושה מהם נסגרו ללא זוכים. באלו שנסגרו עם זוכים נקבע המחיר למ"ר על – שימו לב – 38.25 שקל למ"ר בממוצע. במכרז אחד ירד המחיר למ"ר אל מתחת ל-30 שקל.

חלק משיווק של 265 דונם בפארק התעשייה של קריית מלאכי

כאמור, סך השטחים שנכללים בששת המכרזים עומד על 74,477 מ"ר, שעליהם ישלמו הזוכים בסך הכול קצת יותר מ-173 מיליון שקל. כ-36.75 מיליון שקל ישולמו כהוצאות פיתוח. מעניין לגלות שבכל ששת המכרזים זכו שתי חברות בלבד - נדב ב. לוגיסטיקה וגוהרי יוסי השקעות. 27 הצעות הוגשו לששתם, מספר המעיד גם הוא על הביקוש לשטחי תעשייה באזור.

פארק התעשייה תימורים נמצא בסמוך לצומת קסטינה המפורסם. בעבר הוא היה שייך למועצה האזורית באר טוביה, אך לפני כמה שנים הועבר לשטח השיפוט של העיר קריית מלאכי, בניסיון לסייע בדחיפה כלכלית לעיר

פארק התעשייה תימורים נמצא בסמוך לצומת קסטינה המפורסם. בעבר הוא היה שייך למועצה האזורית באר טוביה, אך לפני כמה שנים הועבר לשטח השיפוט של העיר קריית מלאכי, בניסיון לסייע בדחיפה כלכלית לעיר. בפברואר 2019 הכריז משרד הכלכלה על שיווק 265 דונם בפארק התעשייה, ועוד לפני כן, באפריל 2018, אישרה הוועדה המחוזית דרום את תוכניתה של רמ"י להרחבת הפארק. 

תוכנית זו כללה, בין היתר, פיתוח של כ-550,000 אלף מ"ר לתעסוקה מגוונת, ושטחה כ-1,020 דונם. נוסף על השטחים לתעסוקה, אושרו במסגרת התוכנית כ-258,000 מ"ר למסחר, לצד פארק פתוח. התוכנית הוכנה כך שתאפשר לארח בפארק מפעלים גדולים וקטנים, וכן מבני משרדים, על פי הביקוש.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמכרזיםהוועדה המחוזית לתכנון ובניההמועצה האזורית באר טוביהפארק התעשייה תימוריםעיריית קריית מלאכי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...