חדשות הנדל"ן: אושרה זכיית פרשקובסקי במכרז במתחם האלף

ראש עיריית ראשל"צ אישר את זכיית פרשקובסקי במכרז, עבור 24 דונם במתחם • קריית התקשורת, שתוקם במערב העיר, תחלוש על 8.5 דונמים.

שיתוף הכתבה
יוסי פרשקובסקי, יו"ר חברת פרשקובסקי (יח"צ)יוסי פרשקובסקי, יו"ר חברת פרשקובסקי (יח"צ)

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב החליטה השבוע לתת תוקף לתוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בבני ברק, הכוללת 1,500 יחידות דיור חדשות, שני פארקים בשטח כולל של כ-12 דונם וכ-110,000 מ"ר עבור שטחי ציבור. התוכנית, ביוזמת רשות מקרקעי ישראל , מתפרסת על פני שטח של 104 דונם וממוקמת מדרום לרחוב הירקון, בחלק הצפון-מערבי של שכונת פרדס כץ וממזרח למתחם ה-BBC. התוכנית מציעה לפנות את אזור התעשייה שמהווה כיום "שטח הפקר" לא מוסדר, ונמצא במצב תחזוקתי ירוד. במקומו תוקם שכונת מגורים חדשה הכוללת כ-1,500 יחידות דיור במבני מגורים בני שבע קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 300 יוקצו עבור דירות קטנות. כמו כן, כוללת התוכנית הנחיות להקמת 19 גני ילדים בקומות הקרקע של מבני המגורים, בהתאם למדיניות עיריית בני ברק ומתוך רצון לאפשר לתושבים שירותי ציבור בקרבת הבית. לאורך הרחובות הירקון ואבו חצירא מציעה התוכנית שטחי מסחר מלווה רחוב ושימושים מעין ציבוריים נוספים, תוך חידוש פני הרחוב. התוכנית נערכה על ידי אדריכל יואב אומן ממשרד טיטו אדריכלים.

חדשות הנדל"ן: אושרה זכיית פרשקובסקי במכרז במתחם האלףחדשות הנדל"ן: אושרה זכיית פרשקובסקי במכרז במתחם האלף

• עיריית כפר סבא הודיעה לאחרונה על תחילת העבודות להכשרת שטח הבנייה להקמת קריית התקשורת בעיר. מדובר בשטח שנמצא במערב העיר, מצפון-מערב לפארק 80. כעת החלו שם עבודות ליישור השטח וניקויו, כהכנה לתחילת הבנייה. לפני כמה שבועות חתם ראש העיר, רפי סער, על היתר חפירה לקריית התקשורת העירונית, וזאת לאחר שוועדת המשנה המחוזית להתנגדויות אישרה למתן תוקף את התוכנית כבר בחודש נובמבר האחרון. החתימה על היתר החפירה מאפשרת התחלה של עבודות חפירת יסודות ומרתף, ובניית המתחם כולו צפויה להסתיים בעוד כשלוש שנים. קריית התקשורת, שתחלוש על שטח של 8.5 דונמים, תוקם על ידי חברת "תיא תקשורת" וכוללת מרכז ישראלי לקולנוע ולטלוויזיה, העברת אולפני הרצליה לכפר סבא, הקמת בית ספר למקצועות התקשורת ושטחים למסחר נלווה. על התכנון אמון משרד סקורקא אדריכלים.

חדשות הנדל"ן: אושרה זכיית פרשקובסקי במכרז במתחם האלףחדשות הנדל"ן: אושרה זכיית פרשקובסקי במכרז במתחם האלף

• חברת אלקטרה נדל"ן הודיעה השבוע כי הקרן השלישית להשקעות במקבצי דיור בארה"ב רכשה שני מקבצי דיור הממוקמים בערים אורלנדו וטמפה בפלורידה, ארה"ב, תמורת סכום כולל של כ-100 מיליון דולר. לאחר עסקה זו, מחזיקה הקרן השלישית בכ-5,380 יחידות דיור, אשר נכללות ב-18 מקבצים בדרום-מזרח ארה"ב, ושנרכשו בהיקף השקעה הונית כוללת של כ-303 מיליון דולר (חלק הקרן). בשלוש השנים האחרונות גייסה אלקטרה נדל"ן יותר מ-1.3 מיליארד דולר בארבע קרנות ההשקעה במקבצי דיור בארה"ב ממשקיעים בארץ ובעולם, לצד כ-560 מיליון דולר מגופים בארה"ב בעיקר, בעסקאות משותפות לצד הקרנות. בסך הכול מדובר בסכום של כ-1.85 מיליארד דולר בשלוש השנים האחרונות.

חדשות הנדל"ן: אושרה זכיית פרשקובסקי במכרז במתחם האלףחדשות הנדל"ן: אושרה זכיית פרשקובסקי במכרז במתחם האלף

• חברת פרשקובסקי מעדכנת כי קיבלה אתמול (ה') את אישורו של ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, להמלצת ועדת המכרזים של העירייה על זכייתה של פרשקובסקי מניבים במכרז במתחם האלף בעיר – זכייה שעליה הודיעה החברה בתחילת החודש שעבר. כזכור, מדובר במכרז על 24 דונם במתחם, שעליהם תשלם החברה 166 מיליון שקל.

• חברת ישראל-קנדה דיווחה השבוע בהודעה לרשות לניירות ערך כי חברת מור קופות גמל תיכנס כשותפה בפרויקט מתחם שערי צדק הישן בירושלים, שבו זכתה חברה בת שלה ביולי האחרון. מור קופות גמל תעביר, על פי הסיכום, הלוואת בעלים בסכום של 90 מיליון שקל לחברת הפרויקט, במקביל להקצאת מניות בחברה, בשיעור של 15% מהון המניות ומזכויות ההצבעה בה. שותפים נוספים יעמידו עוד הלוואה, של 30 מיליון שקל, בתמורה להקצאה של 5% מהון המניות של חברת הפרויקט ומזכויות ההצבעה בה – והכול בכפוף לאישור רשות מקרקעי ישראל . עוד דיווחה ישראל-קנדה השבוע כי חברת הפרויקט התקשרה בהסכם מימון להעמדת אשראי בסך של עד כ-457 מיליון שקל וכ-83 מיליון שקל בגין המע"מ, לצורך מימון יתרת התמורה, דמי פיתוח, תמורת המבנה לשימור, קידום התב"ע החדשה ותשלומי מע"מ נוספים במסגרת הפרויקט.

• חברת אפי נכסים הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך על מיזוג עם חברת הבת שלה, אפ-שר, המחזיקה בזכויות מסוימות בפארק המדע ברחובות. המיזוג נעשה ללא תמורה, ובהודעת החברה נכתב כי הוא נעשה "לצורך ניהול ותפעול מאוחד של פעילותן של החברות, אשר מטרתו העיקרית הינה יצירת מבנה תפעולי יעיל יותר, שיעניק לקבוצת החברה יתרונות כלכליים ותפעוליים".

• חברת אספן גרופ הודיעה השבוע כי עסקת מכירת 51% מחברת אספן סולאר לקרן נוי הושלמה, לאחר שהתמורה התקבלה – ואפשרה את השלמת עסקת האופציה. בעקבות השלמת העסקה צפויה החברה לרשום רווח לפני הוצאות נלוות בסך של כ-15 מיליוני שקל.

• מתחם היזמות OpenValley יוקנעם הודיע על השקת תוכנית אקסלרציה ייחודית לסטארט-אפים בתחום הקונסטרקשן-טק, בשיתוף עם חברת הבנייה י.שטרן המנוהלת על ידי אמנון ואסף שטרן. שני הגופים יבחנו יחד התאמה של סטארט-אפים מובילים לתוכנית, וכבר בימים אלו נפתחים המיונים אליה. עו"ד אורן שטרן, מנהל הפיתוח העסקי של קבוצת שטרן , אומר כי "הסטארט-אפים יזכו במנטורינג ובגישה ליותר מ-25 אתרים בפריסה ארצית, שיכולים לשמש כבטא-סייט עבור פיילוטים בשטח. נוסף על כך, יכולות כמה מהחברות להתנסות באתרים באירופה, ולנצל פלטפורמות אלו בשלב ה-GO TO MARKET". ב-OpenValley ובחברת י.שטרן מציינים כי שוויה של תעשיית הבנייה העולמית מוערך בכעשרה טריליון דולר בשנה, ובישראל בכ-90 מיליארד שקל.

חדשות הנדל"ן: אושרה זכיית פרשקובסקי במכרז במתחם האלףחדשות הנדל"ן: אושרה זכיית פרשקובסקי במכרז במתחם האלף

• חברת הטכנולוגיה דאסו סיסטמס הודיעה לאחרונה כי חברת הנדל"ן הבינלאומית Bouygues Construction בחרה בפלטפורמה החדשה שלה למטרת שיפור הפריון בפרויקטים שהיא מקימה בעולם הבנייה. הפלטפורמה, 3DEXPERIENCE, היא פלטפורמה מבוססת ענן אשר מאפשרת נקיטת גישה מערכתית לניהול פרויקטים, שמשלבת חוויות תאומות וירטואליות בכל שרשרת הערך. דבר זה מאפשר מעבר משיטה מסורתית בה תחומים שונים מתנהלים באופן עצמאי, לשיטה מבוססת מודלים. המטרה המרכזית באימוץ הפלטפורמה - לייעל את קבלת ההחלטות בקרב כל בעלי העניין, מההנהלה הכללית ועד העובד באתר, ובכל שלבי הפרויקט. מדובר בשלב נוסף במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות ובמסגרת מהלך כולל שמבצעת בימים אלו Bouygues Construction – חברה שהציגה ב-2019 מכירות בהיקפים של 13.4 מיליארד אירו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ראשון לציוןי.שטרןפרשקובסקירז קינסטליךמתחם האלףעיריית כפר סבאאפי נכסיםאלקטרהמתחם שערי צדק הישןאספן גרופרפי סערמשרד טיטו אומן אדריכליםיוסי פרשקובסקיאדריכל יואב אומןהוועדה המחוזית לתכנון בנייה תל אביבקריית התקשורת בכפר סבאתיא תקשורתמשרד סקורקא אדריכליםג.ז מדף 21מור קופות גמלאפ-שרקרן נויOpenValley יוקנעםעו"ד אורן שטרןדאסו סיסטמסBouygues Construction
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...