תשעה מכרזים בלבד, רק 11 מגרשים זוכים: מספרים נמוכים במיוחד לרמ"י בפברואר 2021

עשרה מהמגרשים – במחוזות חיפה וירושלים; מכרז למגרש אחד בלבד נסגר בהצלחה במחוז מרכז • שני מגרשים נותרו ללא זוכים – שניהם בבית שמש, במכרזים לדיור מוגן

שיתוף הכתבה
מנהל רמ"י, עו"ד ינקי קוינט. חודש דל בשיווקים מוצלחים (שלומי אמסלם, לע"מ)מנהל רמ"י, עו"ד ינקי קוינט. חודש דל בשיווקים מוצלחים (שלומי אמסלם, לע"מ)

מספרים נמוכים במיוחד במכרזי רשות מקרקעי ישראל בפברואר החולף: על פי הנתונים המפורסמים באתר רמ"י, תשעה מכרזים בלבד נסגרו לאורך החודש החולף, עבור 13 מגרשים. מתוכם, שני מגרשים נותרו יתומים, ללא הצעות כלל – ואליהם נגיע בהמשך.

נזכיר כי בחודש ינואר האחרון, לשם השוואה, נסגרו 17 מכרזים (מספר נמוך יחסית גם כן) עבור 125 מגרשים, וכי בדצמבר 2020, החודש האחרון בשנה החולפת, נסגרו 50 מכרזים עבור 182 מגרשים. הנתונים הללו באים על רקע האזהרות החוזרות ונשנות על ירידה דרמטית בקצב שיווק הקרקעות על ידי רמ"י לאורך שנת 2020, בצל משבר הקורונה.

על פי הנתונים, מרבית המגרשים שעבורם נסגרו מכרזים בהצלחה היו בשני מחוזות: ירושלים וחיפה, עם חמישה מגרשים משווקים בכל אחד. במחוז הצפון שווקו בהצלחה שני מגרשים, ובמחוז מרכז רק אחד. במחוז הדרום לא נסגרו כלל מכרזים לאורך פברואר 2021.

ארבעה מהמגרשים שעבורם נסגרו מכרזים בפברואר החולף היו עבור בנייה רוויה – ואף לא אחד במסלול דיור מופחת; שלושה מהמגרשים – לתעשייה; שני מכרזים שווקו עבור מסחר ומשרדים, ועוד מכרז אחד עבור מגרש בייעוד חניון.

שלושה מגרשים שנסגרו לאורך החודש היו בייעוד דיור מוגן – ולהם החלטנו להעניק תשומת לב מיוחדת, וזאת הן בשל העובדה ששלושתם נמצאים בבית שמש, והן בשל העובדה ששניים מהם נסגרו ללא זוכים. זאת, אולי, הסיבה העיקרית לתשומת הלב הנפרדת, למעשה. אגב, מדובר בשני המגרשים היחידים לאורך פברואר שנותרו ללא זוכים.

כזכור, פרסמנו כאן באמצע החודש כי מכרז לדיור מוגן בשכונה ד'1 בעיר, בן 200 יחידות דיור, נסגר ללא זוכים בפעם השלישית בתוך כשנתיים. למכרז זה 'הצטרף' מכרז נוסף, חדש, בשכונת נווה שמיר בבית שמש, שגם הוא נותר ללא זוכים. מדובר במכרז לבית דיור מוגן על קרקע בשטח של 5,288, עבור הקמת 225 יחידות דיור

כזכור, פרסמנו כאן באמצע החודש כי מכרז לדיור מוגן בשכונה ד'1 בעיר, בן 200 יחידות דיור, נסגר ללא זוכים בפעם השלישית בתוך כשנתיים. למכרז זה 'הצטרף' מכרז נוסף, חדש, בשכונת נווה שמיר בבית שמש, שגם הוא נותר ללא זוכים. מדובר במכרז לבית דיור מוגן על קרקע בשטח של 5,288, עבור הקמת 225 יחידות דיור. 

כעת, שימו לב לזה: מ-2009 פורסמו על ידי רמ"י 12 מכרזים ל-12 מגרשים עבור מתחמי דיור מוגן בבית שמש, ורק שלושה מתוכם שווקו בהצלחה. גם כאשר לוקחים בחשבון את העובדה שכמה מהמתחמים פורסמו או שווקו מחדש, מדובר בנתון מדהים. עוד נציין כי אחד משלושת המגרשים הללו שכן שווקו בהצלחה שווק בחודש החולף: מכרז שנסגר לקראת סוף החודש, עבור 200 יח"ד. הזוכה, חברת איב 62, תשלם עבור המכרז 55.68 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח.

גם לאורך פברואר – כמו בדצמבר 2020 ובינואר 2021 – לא נסגרו כלל מכרזים עבור מגרשים בייעוד מלונאות, ככל הנראה בהשפעת משבר הקורונה והקיפאון בעולם התיירות כולו, והאירוח בפרט. עם זאת, נזכיר כי רמ"י פרסמה בחודש שעבר מכרז חדש להקמת מתחם מלונאות ומגורים ביישוב החרדי רכסים

אגב, גם לאורך פברואר – כמו בדצמבר 2020 ובינואר 2021 – לא נסגרו כלל מכרזים עבור מגרשים בייעוד מלונאות, ככל הנראה בהשפעת משבר הקורונה והקיפאון בעולם התיירות כולו, והאירוח בפרט. עם זאת, נזכיר כי רמ"י פרסמה בחודש שעבר מכרז חדש להקמת מתחם מלונאות ומגורים ביישוב החרדי רכסים שליד חיפה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמלונאותבנייה רוויהדיור מוגןמשבר הקורונהינקי קוינטאיב 62
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...