חדשות הנדל"ן: שכונה "ירוקה" ראשונה מעבר לקו הירוק – במעלה אדומים; התקדמות בשלושה מיזמי פינוי-בינוי

השכונה, בת 800 יחידות דיור, תיבנה בהתאם לתקן הבנייה הירוקה, כחלק ממהלך של העירייה • בשלושת הפרויקטים – בתל אביב, בחולון וביבנה – נבחרו החברות המבצעות

שיתוף הכתבה
ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל (עיריית מעלה אדומים)ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל (עיריית מעלה אדומים)

• עיריית מעלה אדומים הודיעה לראשונה כי תוקם בתחומה שכונה חדשה – שכונה ירוקה כולה, בת 800 יחידות דיור, שתוקם על פי תקן הבנייה הירוקה. זו תיחשב כשכונה ה"ירוקה" הראשונה שמוקמת, כך נראה, מעבר לקו הירוק. הקמת השכונה היא צעד ראשון שמבצעת מעלה אדומים כדי להפוך לעיר ירוקה: על פי התוכנית, כל בנייה שתוגש לאישור הוועדה לתכנון ולבנייה תהיה מחויבת לכלול עקרונות של בנייה ירוקה.

• עיריית תל אביב-יפו הודיעה השבוע כי תעניק מענקים כפולים לתושבי דרום-מזרח העיר ויפו, לצורך שיפוץ חזיתות בניינים, זאת במסגרת מיזם להתחדשות העירונית של האזורים הללו. "מטרת המיזם לשפר את איכות החיים של תושבי השכונות ואת נראוּת המרחב הציבורי הפרטי, ולצמצם מפגעים תברואתיים הנגרמים ממבנים ישנים", כך בהודעת העירייה. המענקים הם – מענק של עד 10,000 שקל לכל בניין שנכלל בהגדרות העירייה; ומענק רווחה אשר זכאים לו כל בעלי הנכסים שלהם הקלה בארנונה מעל 40% ומתגוררים בשכונות המתאימות. לצד המענקים, כל בעל דירה המבקש לשפץ את חזית ביתו יוכל לקבל הלוואה בתנאים מקלים, בסכום של עד 52,000 שקל ב-65 תשלומים, ללא ריבית והצמדה. צוות עירוני של היחידה לשיפוץ חזיתות במנהל ההנדסה של העירייה אף מסייע בתהליך השיפוץ, ומחלקת שיפוצי חזיתות בתים של החברה העירונית עזרה ובצרון מייעצת ומסייעת במימון השיפוץ, ומספקת תמיכה, ליווי ופיקוח לאורך כל התהליך. 

 

• החברות דיסקונט השקעות (דסק"ש) וגב-ים הודיעו כי התקבל אישור הממונה על התחרות למהלך המיזוג בין שתי החברות. מהלך זה בא בהמשך לרכישת מניות גב-ים בידי נכסים ובנין בשבוע שעבר – רכישה שהובילה בין היתר להחלטת המיזוג בין החברות. נכסים ובנין מסרה במקביל כי השלימה את רכישת מניותיה של גב-ים , כך שהיא מחזיקה כעת ב-44.54% ממניותיה.

• חברת ישראל-קנדה הודיעה השבוע כי השלימה את עסקת רכישת מניותיה של אלרוב נדל"ן – 12.9% מהמניות, תמורת כ-382 מיליון שקל. העסקה הושלמה לאחר שהתקיימו כל התנאים המתלים שנקבעו במסגרת ההסכם, זאת כעשרה ימים לפני מועד ההשלמה שנקבע.

• קבוצת חג'ג' עדכנה השבוע כי בית המשפט אישר את מכירתו של מגרש 121 במתחם סומייל, במפגש הרחובות ז'בוטינסקי-אבן גבירול, לחברה. מדובר במגרש שאותו הודיעה החברה כי היא מתכוונת לרכוש כבר בנובמבר 2020, וחודש מאוחר יותר הודיעה על הזכייה בו.

• חברת סאמיט עדכנה השבוע על השלמת הרכישה של מניות חברת מגוריט – זאת במסגרת עסקה משולשת שבה מעורבת גם חברת מור קופות גמל. שלוש החברות הודיעו כי העסקה הושלמה בהתאם לפרסומים הקודמים בנושא.

• עוד דיווחה סאמיט כי חברה בת זרה שלה הגיעה להסכמות סופיות עם שותף מקומי המתמחה ברכישה, בניהול ובאחזקה של בנייני מגורים בניו יורק, על רכישה משותפת של נכסים להשכרה בעיר, תוך התמקדות בנכסים בשכירות מוגנת. לעת עתה נחתמו במסגרת זו עסקאות לרכישה של עשרה בניינים הכוללים 490 יח"ד בניו יורק, בתמורה חוזית כוללת של כ-89 מיליון דולר. ההכנסה השנתית מהנכסים, על בסיס החוזים הקיימים, נטו בניכוי הוצאות תפעול, הינה כ-4.5 מיליון דולר.

• חברת אלוני חץ עדכנה השבוע, בהמשך לדיווח מינואר האחרון, כי חברת הבת שלה Carr Properties השלימה את מכירתם של 49% ממתחם Midtown Center שבו החזיקה, בוושינגטון, ארה"ב, תמורת 221 מיליון דולר. במקביל דיווחה החברה כי Carr חתמה על הסכם לרכישת "מלוא הזכויות והחוב" בבניין משרדים ברחוב העסקים הראשי של העיר אוסטין שבטקסס, תמורת 315 מיליון דולר. הנכס מציע 412,000 רגל רבוע להשכרה, והתפוסה בו היא 94%. ה-NOI הצפוי ממנו ב-2021 הוא 18 מיליון דולר.

• החברות אפקון, מגדל ביטוח ומנורה מבטחים הודיעו השבוע על הקמת שותפות ייעודית בתחומי האנרגיות המתחדשות באירופה, בהיקף של 110 מיליון אירו. במסגרת ההסכם תשקיע מגדל ביטוח 49% מההון, מנורה מבטחים 31% ואפקון 20%. עיקר הפעילות של השותפות תתרכז בייזום ובהקמה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת בתחום טורבינות הרוח, שדות פוטו-וולטאים ופרויקטים של אגירת אנרגיה.

 

• חברת בית הזהב עדכנה כי ועדת המשנה להתנגדויות של עיריית הרצליה החליטה לתת תוקף לתוכנית המאפשרת תוספת יח"ד ושטחי ציבור לבית שבעת הכוכבים בעיר, בכפוף לשינויים מסוימים. התוספת שתתאפשר במסגרת התוכנית היא כ-8,000 מ"ר. "יובהר כי התוכנית טרם פורסמה למתן תוקף וטרם אושרה סופית, ואם תאושר - מימוש זכויות בגינה יהיה כפוף לקבלת היתרי בנייה", כך בהודעת החברה לרשות לניירות ערך.

• בעלי הדירות במתחם ארבר 26-14 בשכונת נווה עופר בתל אביב בחרו בקבוצת גבאי להתקשר עימם לטובת ביצוע פרויקט פינוי-בינוי בהיקף של 317 דירות חדשות. מדובר במתחם שאושר למתן תוקף על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, כפי שפרסמנו כאן, בנובמבר 2019. בעלי הדירות קידמו את הפרויקט ואת המכרז לבחירת היזם באמצעות החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, ובשיתוף חברת האחים מרגולין . על פי התכנון, תקים קבוצת גבאי שלושה בניינים בני 18-6 קומות, במקום שבעה בניינים בני ארבעה קומות. ייחודו של הפרויקט הוא בקידומו על ידי בעלי הדירות עצמם, לפי עקרונות "המודל החברתי" שאותו פיתחה החברה לפיתוח והתחדשות עירונית. הפרויקט תוכנן על ידי אדריכל גיל שנהב מכנען שנהב אדריכלים, בשיתוף צוות תכנון דרום, אדריכל ערן מאירסון וראש צוות דרום במנהל ההנדסה בעיריית תל אביב, האדריכלית אירית סייג אוריון .

 

• גם חברת אאורה הודיעה השבוע על בחירתה כחברה המבצעת של פרויקט פינוי-בינוי – פרויקט במתחם רחוב המעפילים 61 ו-63 בחולון, שבו צפויים להיהרס שני בניינים ישנים, הכוללים 64 יח"ד, ותחתם ייבנו כ-210 יח"ד ושטחי מסחר. "החברה תפעל לקידום תב"ע שתאפשר את מימוש הפרויקט, וזאת במקביל לתכנונו".

• עוד חברה שמסרה הודעה דומה השבוע היא חברת אלמוגים החזקות, שעדכנה כי התקשרה בחוזה מפורט עם כ-83% מבעלי הדירות בפרויקט פינוי-בינוי ביבנה, המחזיקים יותר מ-75% מהזכויות הקיימות במתחם כיום – "סך זכויות העולה על הרוב הדרוש על פי חוק פינוי-בינוי", מדגישה החברה בהודעתה. במרץ האחרון אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יבנה להפקדה את התב"ע שיזמה החברה. התוכנית מאפשרת הריסה של מבנים קיימים, שבהם 64 יחידות דיור, ובניית כ-270 יחידות דיור במקומן, בתוספת שטחי מסחר וגני ילדים.

• כ-20 מיליון שקל יושקעו על ידי קבוצת כפיר בקניון עזריאלי קריית אתא, כחלק מהמהלך לקבלת הניהול בקניון – זאת לאחר מכירתו על ידי קבוצת עזריאלי, מהלך שעליו עדכנה החברה המוכרת בפברואר האחרון. במקביל להשקעה בקניון עצמו, עורכת קבוצת כפיר בימים אלה קבוצות מיקוד סביב שאלת החזון שיוביל את הקניון, וכן לטובת קביעת השם החדש של הקניון.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגוריטהתחדשות עירוניתקבוצת עזריאליאאורהקבוצת חג'ג'אפקוןקבוצת גבאיגב-ים קרקעות בע"מקבוצת כפיראלוני חץCarr Propertiesאלרוב נדל"ןעיריית מעלה אדומיםעזרה ובצרוןעיריית תל אביב-יפומור קופות גמלדסק"שבית הזהבנכסים ובנייןסומיילמנורה מבטחיםסאמיטבני כשריאלMidtown Centerמגדל ביטוחבית שבעת הכוכביםפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...