חדשות הנדל"ן: מגה אור מוכרת קרקע במודיעין ב-25.8 מיליון שקל; ICR החלה בעבודות ב"שכונת הגפן" בהרצליה

מגה אור תמשיך להחזיק במחצית מהקרקע, ותקים עם הרוכש פרויקט להשכרה בעלות 210 מיליון שקל • החל שלב ההריסה בפרויקט של ICR • מדיפאואר בדרך לרכישת מרכז מסחרי בג'ורג'יה תמורת 18.75 מיליון דולר

שיתוף הכתבה
מנכ"ל ICR, מורדי שבת, וראש עיריית הרצליה, משה פדלון, באירוע ההריסה (אביב חופי)מנכ"ל ICR, מורדי שבת, וראש עיריית הרצליה, משה פדלון, באירוע ההריסה (אביב חופי)

• חברת מגה אור הודיעה אתמול (ה') לרשות לניירות ערך כי התקשרה בהסכם מכר עם צד שלישי, ולפיו "ירכוש הרוכש מהמוכרת 50% בלתי מסוימים מזכויותיה ומחובותיה של המוכרת במקרקעין הידועים כגוש 5894 חלקות 16, 17 ו-18 המצויים במודיעין ואשר הינם בייעוד לתעשייה ולאחסנה, בתמורה לסך של כ-25.8 מיליון שקל, באופן שעם השלמת עסקת המכר יהיו הרוכש והמוכרת בעלים בחלקים שווים במושע של המקרקעין", כך בהודעת החברה. "בד בבד עם ההתקשרות בהסכם המכר התקשרו הרוכש והמוכרת בהסכם הקמה ושכירות עם חברה הקשורה לרוכש, לפיו המשכיר יבנה על המקרקעין עבור השוכר מבנים מותאמים בשטח כולל של כ-42,000 מ"ר, אשר יתוכננו על ידי הצדדים בהסכמה ואשר לאחר סיום בנייתם יושכרו במלואם לשוכר לתקופה של 24 שנים ו-11 חודשים". על פי ההסכם, דמי השכירות השנתיים יעמדו על סך השווה ל-8% מעלות הקמת הפרויקט, וחלקה של מגה אור יהיה 50%. החברה מעריכה כי סך עלות הקמת הפרויקט תעמוד על כ-210 מיליון שקל.

• חברת רני צים עדכנה אתמול, בהמשך לדיווח על רכישת 50.01% ממרכז "אונו סנטר" מקבוצת גשם החזקות, תמורת כ-130 מיליון שקל, כי הצדדים הסכימו להארכת התקופה עד לחתימה על ההסכם המחייב לתקופה נוספת של 30 ימים. "מובהר כי אין ודאות שייחתם הסכם מחייב ו/או כי העסקה תושלם במלואה או בחלקה או בתנאים המפורטים בדיווח המקורי, בין היתר, כתוצאה מממצאי בדיקת הנאותות ו/או אישורים הנדרשים על פי דין ואחרים", מסרה החברה לרשות לניירות ערך.

• חברת א.ליבנטל החזקות מעדכנת כי קיבלה רשמית את היתר ההריסה בפרויקט "מגדל הכישור" בחולון, וכי בזמן הקרוב יחלו עבודות הבנייה בפרויקט – בשלב א' שלו. הפרויקט בסיומו יכלול שני מגדלים, ובהם שטחי מסחר ומשרדים בהיקף כולל של כ-30,000 מ"ר.

• עוד עדכנה א.ליבנטל כי חברת הבת שלה לוינסקי-עופר זכתה, במשותף עם חברה מקבוצת מימון, במכרז יזמים בפרויקט התחדשות עירונית במתחם הממוקם בין הרחובות תובל, אבא הילל, ביאליק והאחים בז'רנו ברמת גן. במסגרת הפרויקט, בכוונת היזמים להרוס את 15 המבנים הקיימים במתחם ולבנות כ-20,000 מ"ר שטחי משרדים ומסחר וכ-550 יח"ד בשטח של כ-62,000 מ"ר, מתוכם 177 יח"ד לבעלי הדירות הקיימות במתחם. הודעה זו באה בהמשך להודעת לוינסקי-עופר באשר לקידום מתחם הפינוי-בינוי הגדול שתוביל בקריית מלאכי.

• חברת ICR החלה בהריסת המבנים הישנים ב"שכונת גפן" בהרצליה פינת גליל ים. באירוע ההריסה השתתפו ברק רוזן, מנכ"ל ובעלים משותף בחברת ישראל-קנדה ויו"ר משותף ב-ICR, רז עודד, יו"ר קבוצת ראם ויו"ר משותף ב-ICR, מורדי שבת, מנכ"ל ICR, וראש עיריית הרצליה, משה פדלון. במקום הבניינים הקיימים יוקם, כאמור, פרויקט "שכונת גפן", שיכלול שמונה בניינים ו-400 יחידות דיור חדשות. מ-ICR נמסר כי 158 דירות כבר נמכרו בפרויקט, בהיקף של 460 מיליון שקל, בתקופת המכירה המוקדמת. ההכנסות הצפויות מהפרויקט הן כ-900 מיליון שקל.

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

• חברת מדיפאואר עדכנה השבוע כי חברה בת שלה, AM West Inc., חתמה לאחרונה על מכתב כוונות לא מחייב לרכישת מרכז מסחרי הממוקם במדינת ג'ורג'יה שבארה"ב, בשטח כולל להשכרה של כ-4,500 מ"ר. מחיר הרכישה הכולל בגין הנכס, שנקבע במסגרת מכתב הכוונות, יעמוד על סך של 18.75 מיליון דולר, כ-61 מיליון שקל, לא כולל עלויות רכישה, ובכפוף להתאמות נוספות למחיר, כפי שייקבעו בהסכם הרכישה המפורט. להערכת החברה, ובהתאם למצגים שהוצגו לרוכשת על ידי המוכר, ה-NOI הנוכחי של הנכס הינו כ-1.2 מיליון דולר בשנה, ממוצע חוזי השכירות הינו כ-9.3 שנים, שיעור התפוסה הכולל בנכס עומד על כ-98% וממוצע דמי השכירות למ"ר הינו כ-20 דולר לחודש. "בכפוף לחתימה על הסכם הרכישה המפורט, הרוכשת תבצע בדיקת נאותות אשר תכלול, בין היתר, בחינה של הסכמי השכירות בנכס, מצב הנכס בנוגע לאיכות הסביבה ותקינות המבנים בנכס", מסרה מדיפאואר בהודעתה לרשות לניירות ערך.

• חברת סאמיט מציינת כי חברה בת שלה התקשרה בעסקאות לרכישה של 323 יחידות דיור להשכרה בעיר ניו יורק, בתמורה כוללת של כ-50 מיליון דולר. "בעסקאות האמורות יירכשו תשעה בניינים בשטח כולל להשכרה של כ-228,000 רגל רבוע, ומחיר הרכישה הכולל משקף מחיר ממוצע של 217 דולר לרגל רבוע", כך בהודעת החברה. "התשואה הממוצעת הצפויה, נטו, בעסקאות אלו היא כ-5.45%. בכפוף להשלמת העסקאות שעליהן דיווחה, החברה תחזיק ב-920 יחידות דיור בניו יורק, והיא ממשיכה במשא ומתן לרכישת בנייני מגורים נוספים בעיר".

• חברת דורסל עדכנה כי החברה הנכדה שלה השלימה העסקה לרכישת בניין התעשייה והמשרדים" ב-Discovery Park שליד העיירה Sandwich, במחוז Kent באנגליה. התמורה עבור העסקה היא 5.7 מיליון ליש"ט, כפי שפרסמנו כאן לפני כשבועיים.

• בשבוע שעבר נועדו באולם הסנט בטכניון ראש עיריית נשר, רועי לוי, המשנה לנשיא ומנכ"ל הטכניון, פרופ' בועז גולני, יזמים שרכשו קרקעות במתחם התעשייה החדש 4tech, ויזמים בתחום ה-food tech. בפגישה נדונו סוגיות עתידיות בעולם הפיתוח הטכנולוגי וסמיכות לנדל"ן רב-שימושי. במתחם התעשייה עתירת הידע, יתקיים עירוב שימושים מלא - מעונות מיוחדים של הטכניון, בית חולים פרטי, מלון ומשרדי פיתוח שונים הם רק חלק ממגוון השימושים הצפויים בו. המתחם החדש, שיוקם על חורבותיה של מחצבת 4.5 הסמוכה לטכניון ולצומת הצ'ק פוסט, יכלול כ-17 מגרשי בנייה. בשני מגרשים כבר אושרה בנייה של מגדלים בני 60 קומות. לפי תוכנית המתאר המגדלים, שיתנשאו לגובה של 200 מטרים, יחוברו במערכת גשרים 'sky-walk' לטכניון, לתחנה מספר 3 של הרכבלית ובין אחד לשני, דבר אשר ישפר את הנגישות אליהם. בין היזמים שנכחו במפגש הייתה גם חברת " גשם החזקות ", שמחזיקה בזכויות בנייה למגדל העסקים הגבוה באזור, ואשר אמור להיות השני בגובהו בארץ.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה פדלוןעיריית הרצליהמגה אורמדיפאוארא.ליבנטלברק רוזןICRמורדי שבתגשם החזקותסאמיטאונו סנטרלוינסקי-עופרדורסלמגדל הכישורעיריית נשררני ציםרז עודד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...