ICR מצטרפת למצלאוי בהקמת פרויקט פינוי-בינוי בבת ים; תשלם 16 מיליון שקל ותחזיק ב-50% מהשותפות

הפרויקט מציע 560 יחידות דיור חדשות, במקום 163 יחידות דיור קיימות, שייהרסו • מצלאוי נדרשת להציג ל-ICR הסכמה מצד הדיירים הקיימים למהלך השותפות, בתוך 120 יום

שיתוף הכתבה
הדמיית המתחם בבת ים (Viewpoint)הדמיית המתחם בבת ים (Viewpoint)

חברת ICR וחברת מצלאוי חתמו על עסקת שותפות לביצוע פרויקט פינוי-בינוי הממוקם בצמוד לרצועת החוף הצפוני של בת ים. כך הודיעו היום (ה') שתי החברות. ICR, מבית ישראל-קנדה וראם פרויקטים, תשלם 16 מיליון שקל, ותחזיק ב-50% מהשותפות.

המדובר הוא בפרויקט התחדשות עירונית שיכלול מגורים, שטחי מלונאות ומסחר. המתחם ממוקם כ-30 מטר מחוף הים הצפוני של בת ים ומתחנת הרכבת הקלה המתוכננת של הקו האדום. הוא משתרע על פני שטח של כעשרה דונמים וחצי ברחוב רוטשילד בעיר. במסגרת העבודות ייהרסו 163 דירות בתשעה בנייני מגורים ישנים בני 4-3 קומות, ובמקומן ייבנו 560 יח"ד חדשות למגורים (מתוכן 397 יח"ד לשיווק),בארבעה מבנים: שלושה מגדלים בני 30 קומות ובניין אחד בן עשר קומות. לצד הדירות החדשות יוקמו שטחי מסחר בהיקף של כ-1,600 מ"ר ושטחי, מלונאות או תעסוקה בהיקף של כ-15,000 מ"ר. 

 

בתמורה לשילובה של ICR בפרויקט, היא תשלם, כאמור, 16 מיליון שקל שישולמו בהתאם לאבני דרך שנקבעו בהסכם. כך, תנאי מתלה לכניסתו לתוקף של הסכם העסקה המשותפת הוא כי מצלאוי תמסור ל-ICR אישור של נציגות בעלי הזכויות ו/או בא כוח בעלי הזכויות, בתוך 120 ימים ממועד החתימה על הסכם העסקה המשותפת, בדבר הסכמתם להעברת הזכויות ל-ICR.

עוד נקבע כי מימון הפרויקט יהיה באופן ש-ICR תעמיד 90% מההון העצמי הנדרש, ומצלאוי תעמיד 10%. המימון העודף שיועמד על-ידי ICR יישא ריבית, ויובטח בעודפי הפרויקט בהתאם. "הצדדים יפעלו יחד במסגרת העסקה המשותפת לצורך קידום והשלמת הפרויקט, לרבות ייזום תכנון, ביצוע ושיווק של הפרויקט", כך בהודעת מצלאוי לרשות לניירות ערך. "כל ההכנסות מהפרויקט תהיינה שייכות לעסקה המשותפת, והוצאות הפרויקט יושתו עליה".

העיר בת ים נמצאת בתנופה של בנייה ופיתוח, ואנחנו גאים לצאת לדרך עם מצלאוי כשותף מלא. זהו מקום מנצח להקמת פרויקט יוקרה ייחודי, אשר ייהנה מעירוב שימושים של מגורים, מלונאות ומסחר"

יש לציין כי נכון להיום הושגו כ-84% חתימות דיירים. התב"ע לפרויקט מאושרת, והוא מצוי בשלבי תכנון. נציין עוד כי הפרויקט המדובר נמצא בסמוך לפרויקט אחר שמקדמת ICR, פרויקט YAM בבת ים, שכבר נמצא בשלבי יציקת המרתפים. זהו פרויקט שבו נהרסו 51 יח"ד ישנות, ובמקומן מוקמים שני מגדלי מגורים בני 30 קומות, הכוללים 220 יח"ד וכ-300 מ"ר מסחר.

מורדי שבת, מנכ"ל ICR: "העיר בת ים נמצאת בתנופה של בנייה ופיתוח, ואנחנו גאים לצאת לדרך עם מצלאוי כשותף מלא. זהו מקום מנצח להקמת פרויקט יוקרה ייחודי, אשר ייהנה מעירוב שימושים של מגורים, מלונאות ומסחר.

הגדלת ההיצע ומתן מענה למחסור הגדול של דירות בלוקיישנים מבוקשים בגוש דן תתאפשר אך ורק באמצעות קידום מהיר של פרויקטים במסגרת התחדשות עירונית . הניסיון הרב שלנו בפרויקטים מסוג זה, לצד ההיכרות שלנו עם קהל היעד וההבנה שלנו את צורכי הדיירים, מקנים לחברה יתרון משמעותי". 

השת"פים הללו תורמים לצמיחה ולהתפתחות הן של הפרויקט והן של החברה. כל חברה מביאה לשולחן את תחומי ההתמחות שלה ואת החוזקות שלה, והסינרגיה ביניהן תבטיח מימוש מוצלח של הפרויקט ותסייע להצלחתו"

ערן מזור, מנכ"ל חברת מצלאוי : "בפרויקטים גדולים ומרובי שימושים כדוגמת הפרויקט המדובר בבת ים, הכולל מגורים, תעסוקה, מסחר ומלונאות, יש יתרונות גדולים לשיתופי פעולה בין חברות.

השת"פים הללו תורמים לצמיחה ולהתפתחות הן של הפרויקט והן של החברה. כל חברה מביאה לשולחן את תחומי ההתמחות שלה ואת החוזקות שלה, והסינרגיה ביניהן תבטיח מימוש מוצלח של הפרויקט ותסייע להצלחתו. פרויקט זה מצטרף לפרויקט 'רובע איילון' שהוצאנו לדרך בימים אלו בבת ים, ושניהם משקפים את תנופת הבנייה והפיתוח האדירה שעוברת העיר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתא.ר.ראם פרויקטיםמצלאויICRמורדי שבתערן מזורפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...