חדשות הנדל"ן: קבוצת יובלים רכשה קרקע בחדרה ב-130 מיליון שקל; ברקת קפיטל פתחה את יום המסחר בבורסה

יובלים תוכל לבנות על הקרקע – כך על פי התוכנית המאושרת למקום – 252 יחידות דיור • הנהלת ברקת קפיטל פתחה את המסחר לרגל הרישום בבורסה • גזית גלוב בדרך לרכישת אטריום

שיתוף הכתבה
איציק ברוך, בעלי קבוצת יובלים (כפיר זיו)איציק ברוך, בעלי קבוצת יובלים (כפיר זיו)

• קבוצת יובלים השקעות הודיעה השבוע על רכישת קרקע בחדרה תמורת 130 מיליון שקל. על הקרקע, בשטח של 10.3 דונם, חלה תוכנית מאושרת לבנייה של 252 יח"ד ושטחי משרדים ומסחר, בבניינים בני 21-8 קומות. החברה מעריכה את היקף ההכנסות מהפרויקט בכ-503 מיליון שקל, ואת עלות ההשקעה הכוללת בכ-445 מיליון שקל.

• קבוצת מנרב הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי בהמשך להליך תחרותי לקבלת הצעות מחיר על ידי מזמין פרטי, להקמת שני מבני משרדים בשטח של כ-16,000 מ"ר, כולל השלמת מעבר, עבודות פיתוח, סלילה וחיבור תשתיות חוץ, הצעת החברה לביצוע הפרויקט אושרה על ידי המזמין. תקופת הביצוע של הפרויקט הינה כ-22 חודשים, והתמורה הכוללת לפרויקט היא כ-143 מיליון שקל. החברה לא עדכנה באשר למקום הפרויקט ולזהותו.

גזית גלוב הודיעה השבוע כי לאחר שיחה עם דירקטוריון אטריום, חברה בת בבעלותה המלאה של החברה, בכוונתה לרכוש את כלל מניות המיעוט באטריום, במחיר של 3.35 אירו למניה, ולהפוך אותה לחברה פרטית בבעלות מלאה של גזית, תוך כדי מחיקה שלה מהמסחר בבורסה, בדרך של מיזוג, על פי חוקי ג'רזי. גזית גלוב מחזיקה כיום בכ-75% ממניות אטריום. אטריום היא חברה ציבורית בעלת תיק נכסים איכותי, שרובו ממוקם בערים ורשה ופראג. בשנה וחצי האחרונות אטריום נכנסה לתחום הדיור להשכרה, וברשותה 4,000 יחידות דיור בשלבי תכנון ובנייה שונים בערים מרכזיות בפולין - 2,000 דירות לפיתוח מעל לנכסים מסחריים בבעלותה ובסמוך להם, ועוד כ-2,000 דירות בעסקאות ממשיות לרכישה של נכסים קיימים או בשלבי בנייה.

• חברת מישורים עדכנה, בהמשך לפרסום מנובמבר 2020, כי השלימה את הסכם המכר בנוגע לנכס שמכה ברעננה, ונמסרה החזקה בו. "במועד מסירת החזקה שולמה לחברה יתרת התמורה", נכתב בהודעתה. "מנגד העבירה החברה לקונה דמי שכירות בהיקף של כ-1.3 מיליון שקל (דמי שכירות ממועד חתימת ההסכם ועד מסירת החזקה). החברה לא צפויה להכיר ברווח נוסף בדו"חותיה הכספיים כתוצאה מהשלמת העסקה".

קבוצת MORE עדכנה השבוע את הרשות לניירות ערך כי הוארכה תקופת ההתקשרות בהסכם ה-BOT של הקניון בחריש בשבע שנים נוספות, כך שהתקופה הכוללת אינה עולה על 24 שנים ו-11 חודשים. "בגין ההארכה החברה תשלם שישה מיליון שקל נוספים בשלושה תשלומים שווים – אחד כעת, השני בעוד חמש שנים והשלישי בעוד 12 שנים", נכתב בהודעת החברה. "יובהר כי למעט הארכת תקופת ההתקשרות והתשלום הנוסף, לא חל כל שינוי בתנאים המסחריים של ההסכם".

• חברת הכשרת הישוב התחדשות עירונית נבחרה לאחרונה על ידי נציגי דיירי מתחם מאיר בעל הנס בשכונת מרום נווה ברמת גן, כיזמית פרויקט פינוי-בינוי המתוכנן במקום. במסגרת הפרויקט יפונו 90 דירות ישנות, וייבנו כ-276 יחידות דיור בארבעה מגדלים חדשים בני 17 קומות, בשילוב שטחי מסחר, פיתוח סביבתי ושטחים ציבוריים לטובת בעלי הדירות. היקף ההכנסות החזוי בפרויקט נאמד בכ-500 מיליון שקלים. את בעלי הדירות ייצג משרד עו"ד הרצוג פוקס נאמן . נציין כי הבוקר (ו') פרסמנו כאן על הפקדת תוכנית אחרת לפינוי-בינוי בהובלת הכשרת הישוב, ברחוב ההסתדרות 80 בחולון.

• חברי הנהלת חברת ברקת קפיטל התכבדו באמצע השבוע לפתוח את יום המסחר בבורסה בתל אביב, זאת לרגל הרישום בבורסה לניירות ערך. החברה הוקמה בתחילת 2015 על ידי חברת טלפוקס שבשליטת רוני בירם וגיל דויטש, לצד עדי גזית, מנכ"ל החברה, והיא מתמקדת בעיקר בהלוואות לקבוצות בעלי קרקע לצורך מימון, ליווי והקמה של פרויקטי נדל"ן, וכן מעמידה הלוואות גישור ליזמים ולקבוצות בעלי קרקע בתחום הנדל"ן לצורך השלמת רכישת הקרקע וקידום הפרויקט. מניית החברה צפויה להיכנס בתום יום המסחר של 2 בספטמבר, 2021, במסגרת המסלול המהיר לחברות חדשות, למדדי הבורסה הללו: ת"א צמיחה, ת"א פיננסים ות"א ביטוח ושירותים פיננסיים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת מנרבגזית גלובאטריוםמישוריםקבוצת MOREהרשות לניירות ערךהבורסה בתל אביבהכשרת הישובהתחדשות עירוניתפינוי בינוי ברקת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...