ראשל"צ: האם המכרז בשכונת נוריות החדשה – הכולל גם דירות למפוני רמת אליהו – ישווק סוף-סוף בהצלחה?

המכרז, המציע בנייה של 115 יח"ד כחלק ממתווה הבינוי-פינוי-בינוי שמקדמת העירייה, פורסם כבר ביולי 2020 – אך מאז פורסמו חמש דחיות במועד הסגירה שלו • המועד העדכני: 18.10.2021

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת נוריות בראשון לציון (יח"צ)הדמיית שכונת נוריות בראשון לציון (יח"צ)

האם מימוש אחד ממתווי ההתחדשות העירונית המסקרנים שגובשו כאן בשנים האחרונות יתעכב – משום שמועד הסגירה של מכרז במסגרתו נדחה שוב ושוב? בתחילת השבוע הבא אמור להיסגר מכרז עבור 115 דירות בשכונת נוריות החדשה בראשון לציון, כחלק ממהלך ההתחדשות העירונית המורכב של שכונת רמת אליהו בעיר, אלא שהמכרז נדחה כבר חמש פעמים מאז פורסם ביולי 2020.

המכרז, שמפנה למיזם מעניין מאוד שעליו נפרט מייד, פורסם לראשונה ביולי 2020, אז מועד סגירתו נקבע לאוקטובר 2020. כיום, מועד הסגירה הוא שנה מאוחר יותר, 18.10.2021 (כלומר יום שני הקרוב) – לאחר שהמכרז נדחה שוב ושוב, כאמור.

המדובר הוא במכרז במסלול "בינוי-פינוי-בינוי", שבו מזמינה רשות מקרקעי ישראל את המציעים להגיש הצעות לרכישת זכויות חכירה במתחם לבניה רוויה עם 115 יחידת דיור בשכונה החדשה. על פי מתווה המכרז, 30% מכלל יחידות הדיור יוקצו עבור בעלי זכויות בדירות מתפנות בשכונת רמת אליהו

המדובר הוא במכרז במסלול "בינוי-פינוי-בינוי", שבו מזמינה רשות מקרקעי ישראל את המציעים להגיש הצעות לרכישת זכויות חכירה במתחם לבניה רוויה עם 115 יחידת דיור בשכונה החדשה. על פי מתווה המכרז, 30% מכלל יחידות הדיור יוקצו עבור בעלי זכויות בדירות מתפנות בשכונת רמת אליהו, שאיתם התקשרה המדינה בהסכם או תתקשר בעתיד. בעלי הזכויות יופנו על ידי המדינה לזוכה במכרז, לשם רכישת דירות התמורה - ללא תשלום מצידם.

המהלך מתאפשר במסגרת תוכנית ההתחדשות העירונית של שכונת רמת אליהו, אשר כוללת בין היתר פרויקט "בינוי-פינוי-בינוי" שבמסגרתו ייבנו מבנים חדשים, גם עבור דיירי השכונה המפונים, בשכונת נחלת יהודה, בשכונות נוריות ונרקיסים שבמתחם בצריפין, במתחם האלף ובשכונת רמת אליהו עצמה.

בחוברת המכרז מצוין כי 115 יחידות הדיור המוצעות כוללות תוספת 20% הקלות שבס, כפי שצוין במכתב מהנדס העיר. זה ציין במכתב כי "מדיניותה העקרונית של הוועדה המקומית היא לא לאפשר תוספת יח"ד במתכונת של 'הקלת שבס'", אך ציין כי במקרה זה ימליץ על כך, והדגיש: "המלצתי תהיה לתוספת של יח"ד עד 20% לכל היותר, ללא תוספת שטחים, ובתנאי שלפחות 30% ממספר יחידות הדיור המתווספות יוקצו לטובת קרקע משלימה לתושבי רמת אליהו על פי מתכונת המכרז".

לעיון במכתב המהנדס, לחצו כאן

"אם תאושר התוספת, יימסרו למדינה ו/או למי מטעמה על ידי הזוכה 35 יח"ד מסך היחידות המצוינות, כמפורט בתנאי חוברת המכרז, לטובת קידום תהליכי התחדשות עירונית ", כך בתנאי המכרז. במקום אחר בחוברת המכרז נכתב כי "אם במסגרת הקלדה או כל שינוי תכנוני אחר שיאושר על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יפחת סך כל יחידות הדיור מ- 115 יח"ד שנקבעו, אזי בהתאם לכך יוקטן מספר דירות התמורה שיהא היזם מחויב לבנות עבור מפוני רמת אליהו, ובכל מקרה מספר יחידות התמורה יעמוד על 30% מסך כל יחידות הדיור המאושרות".

השטח המדובר, עבור 115 יחידות הדיור, חולש על פני 4,117 מ"ר. מחיר המינימום שנקבע למכרז הוא 8,348,340 שקל, והוצאות הפיתוח מסתכמות ב-15,054,723 שקל

את המהלך המורכב מובילה מנהלת רמת אליהו הפועלת תחת עיריית ראשון לציון. השטח המדובר, עבור 115 יחידות הדיור, חולש על פני 4,117 מ"ר. מחיר המינימום שנקבע למכרז הוא 8,348,340 שקל, והוצאות הפיתוח מסתכמות ב-15,054,723 שקל.

שכונת נוריות היא אחת משכונות "מתחם צריפין" אשר ייבנו על שטח הבסיס הצבאי המפונה. השכונה מתוכננת לכלול 3,575 יחידות דיור חדשות, מהן 25% דירות קטנות. הבינוי בשכונה הוא עד עשר קומות ברורו, אם כי באזורים מסוימים יוקמו מגדלים שבהם עד 24 קומות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית ראשון לציוןהקלות שבס-כחלוןמתחם צריפיןמנהלת פינוי-בינוי רמת אליהוהתחדשות שכונת רמת אליהושכונת נוריות בראשון לציוןפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...