הגבלות בנייה לשני מתחמים צמודים לפינוי-בינוי במרכז ראשון לציון: ללא הריסה ובנייה ותמ"א 38

מדובר בשני מתחמי פינוי-בינוי בין הרחובות המרכזיים הרצל ורוטשילד, שטרם הוכנו להם תוכניות התחדשות ברורות • המתחמים חולשים יחד על כ-32.5 דונם • תוקף ההגבלות - שנתיים

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד (ניב קנטור)יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד (ניב קנטור)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז הודיעה לאחרונה על הגבלות בנייה חדשות בשני מתחמים צמודים המיועדים להתחדשות עירונית במסגרת פינוי-בינוי במרכז ראשון לציון. מדובר במתחמים שנמצאים במרכז העיר, בסביבת הרחובות המרכזיים הרצל ורוטשילד. הם חולשים יחד על שטח של כ-32.5 דונם.

מתחם אחד הוא מתחם הרצל, גרינבוים, רוטנברג, מוצקין, ששטחו כ-25.5 דונם. כיום ישנם במקום 36 בנייני מגורים ישנים, בני 4-3 קומות. המתחם הצמוד הוא מתחם מתחם רוטשילד, הרצל, גרינבוים סמטת המוזיקה, ששטחו כשבעה דונמים ובו מבני מסחר ומשרדים, ארבעה מבני מגורים וחניון ציבורי

מתחם אחד הוא מתחם הרצל, גרינבוים, רוטנברג, מוצקין, ששטחו כ-25.5 דונם. כיום ישנם במקום 36 בנייני מגורים ישנים, בני 4-3 קומות. לשלושה מהמבנים הונפקו היתרי בנייה לפי תמ"א 38 . המתחם הצמוד הוא מתחם מתחם רוטשילד, הרצל, גרינבוים סמטת המוזיקה, ששטחו כשבעה דונמים ובו מבני מסחר ומשרדים, ארבעה מבני מגורים וחניון ציבורי. בשני המתחמים מתכננת הוועדה המחוזית הליכי פינוי-בינוי שיאפשרו את חידוש האזור.

בהתאם לכך, הוצאו הודעות לפי סעיפים 77 ו-78 לחוק התכנון והבנייה, לשני המתחמים, והן כוללות את ההנחיות הללו: לא יינתנו היתרי בנייה להריסה ובנייה; לא יינתנו היתרי בנייה לפי תמ"א 38 על תיקוניה; לא יינתנו היתרי בנייה לתוספת בינוי על מבנים קיימים, למעט היתרים לביצוע תשתיות ולצורך תחזוקה שוטפת, חיזוק והנגשה או שינויים פנימיים במבנים קיימים, ללא תוספת זכויות בנייה.

בהודעה מצוין עוד כי התנאים "לא יחולו על מגרשים בייעוד מבנים ומוסדות ציבור, שצ"פים ודרכים", וגם לא על בקשה להיתר בנייה שהוחלט לאשרה לפני החלטה זו. תוקף המגבלות - שנתיים מיום פרסום ההודעה, או עד הפקדת תוכנית, לפי המוקדם מבניהם. הוועדה המחוזית מבהירה כי ההגבלות נוספות להגבלות שקבעה המועצה הארצית במסגרת תמ"א 70, היא תוכנית המטרו, שאחד מקוויה מתוכנן לעבור באזור. 

תוקף המגבלות - שנתיים מיום פרסום ההודעה, או עד הפקדת תוכנית, לפי המוקדם מבניהם. הוועדה המחוזית מבהירה כי ההגבלות נוספות להגבלות שקבעה המועצה הארצית במסגרת תמ"א 70, היא תוכנית המטרו, שאחד מקוויה מתוכנן לעבור באזור

נציין כי צמד המתחמים נמצא באחד המוקדים הוותיקים של ראשון לציון, בקרבת קניון רוטשילד, קניון לב ראשון לציון ובניין עיריית ראשון לציון. זהו אזור שדורש גם הוא התחדשות נרחבת, בדומה לשכונת רמת אליהו שמצפון לו, אשר בימים אלו מתחילה בתהליך התחדשות נרחב משלה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעיריית ראשון לציוןשירה ברנדהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...