איפה נמכרה הדירה הכי יקרה בארץ בשנה האחרונה?

הדירה הכי יקרה בארץ נמכרה בתל אביב במעל 100 מיליון שקלים • מפתיע: הדירה הכי יקרה בירושלים בשנה האחרונה, נמכרה במסגרת תוכנית תמ"א 38 | סקירה

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה (יחצ)אילוסטרציה (יחצ)

השנה האחרונה מסתיימת בעליית מחירים חדה במחירי הדיור. נתוני הלמ"ס שפרסמנו בחודש האחרון מלמדים על עלייה של מעל עשרה אחוזים במחירי הדיור בישראל. מומחים רבים צופים עלייה של עוד עשרה אחוזים במהלך השנה החדשה. עליית המחירים השפיעה על כל סוגי העסקאות בשוק הדיור: דיור להשכרה, נדל"ן מניב, וגם עסקאות יוקרה. 

שוק דירות היוקרה בישראל מתפתח בשנים האחרונות בקצב מואץ. פרויקטים המציעים דירות יוקרה ממוקמים בעיקר בתל אביב ובירושלים ובערי החוף. במקביל, אנשים רבים רוכשים דירות במחירים יקרים באזורים מבוקשים, גם בפרויקטים פחות יוקרתיים. ליקטנו לכם מתוך נתוני רשות המיסים את העסקאות הכי יקרות של השנה האחרונה שנעשו בכמה ערים מרכזיות בישראל. 

תל אביב

העסקה היקרה של השנה בתל אביב ובישראל בכלל, נמכרה בפרויקט היקר ביותר בישראל. הדירה ממוקמת ברחוב הירקון 55 סמוך לטיילת ובחוף הים בפרויקט מגדלי טיילת דוד. בבניין יש 24 קומות ו-30 דירות. הדירה המדוברת ממוקמת בקומה ה-20 של הבניין. הדירה בת שישה חדרים בשטח של 680 מ"ר. הדירה נמכרה תמורת 108,584,500 שקלים.  

ירושלים

מפתיע! הדירה היקרה ביותר בירושלים, נמכרה במסגרת תוכנית תמ"א 38 שתתבצע במתחם. הדירה נמכרה על הנייר בסוף חודש אוקטובר האחרון, במסגרת הפרויקט שמתבצע בווילת שרובר המפורסמת בשכונת טלביה. בבניין שיקום יהיו 24 דירות בחמש קומות. הדירה ממוקמת בקומה הראשונה של הבניין. לדירה יש שישה חדרים בשטח של 198 מ"ר לבית ו-260 מ"ר בחצר. הבניין צפוי להתאכלס בשנת 2024. הדירה נמכרה תמורת 20,470,000 שקלים.

לעיון בכתבה נרחבת על העסקה לחצו כאן

חיפה

הדירה היקרה ביותר בחיפה נמכרה בשכונת דניה הדרומית ברחוף חוף השנהב. הדירה המדוברת היא בית פרטי בן ארבע קומות. לבית יש חמישה חדרים בשטח של 366 מ"ר. העסקה בוצעה בחודש אפריל האחרון תמורת 7,825,000 שקלים.

פערי המחירים בין הערים מלמדים על הפערים בין הערים ירושלים וחיפה - הקוטג' הפרטי היקר ביותר בחיפה עולה פחות מ-50% מהדירה היקרה ביותר בירושלים.

ראשון לציון 

הדירה היקרה ביותר בראשון לציון נמכרה באפריל האחרון. מדובר על בית פרטי ברחוב אורטל בשכונת נווה דקלים. בבית יש חמישה חדרים בארבע קומות. שטח הבית 356 מ"ר עם חניה צמודה לשני רכבים. הבית נמצא בשכונת וילות פרטיות. הבית נמכר תמורת 6,500,000 שקלים.

באר שבע

באר שבע רשמה זינוק חד ברכישות דירות בשנה האחרונה. לאחרונה פרסמנו את דו"ח הכלכלנית הראשית באוצר שדיווחה על עלייה של 91% ברכישות דירות ראשונות בבאר שבע בחודש אוקטובר האחרון, לעומת אוקטובר אשתקד.

הדירה היקרה ביותר שנמכרה בעיר היא בבית פרטי השוכן ברחוב רחל ינאית בשכונת הר שלום. בבית יש שישה חדרים בשטח של 289 מ"ר, בבית חד קומתי. הבית נמכר תמורת 3,950,000 שקלים.

רמת גן

הבית היקר ביותר שנמכר ברמת גן נמצא ברחוב רמבה אייזיק. מדובר על בית בקוטג' דו משפחתי. בבית יש שמונה חדרים בשלוש קומות, בשטח של 365 מ"ר. העסקה בוצעה בסוף חודש מאי האחרון. הבית נמכר תמורת 9,300,000 שקלים.

בת ים

הדירה ממוקמת בקומה ה-24 במגדל מגורים, לא רחוק מהים. לדירה יש חמישה חדרים בשטח של 212 מ"ר. בבניין יש 105 דירות. העסקה בוצעה בסוף יולי. הדירה נמכרה תמורת 8,155,850 שקלים.

ניתן לומר כי השינויים במחירי דירות היוקרה בין הערים השונות משקפים את השונות הקיימת בשוק הדיור הכללי. לא פלא שהדירה היקרה ביותר בארץ נמצאת בתל אביב, העיר שרק לאחרונה הוגרה כעיר היקרה בארץ. לעומת זאת, ניתן לראות שהבתים היקרים בערים הצפוניות והדרומיות זולות בהרבה מדירות היוקרה במרכז, בהתאם למגמות הקיימות בשוק הדיור הכללי.

נתון נוסף ולא פחות מעניין שניתן ללמוד, הוא על כוחה של ההתחדשות העירונית. העובדה שהדירה הכי יקרה בירושלים נמכרה במסגרת פרויקט התחדשות עירונית של תמ"א 38 , מספק מסר חשוב על רמת הרווחיות שניתן להפיק מפרויקט להתחדשות עירונית ועל החשיבות הרבה של תוכניות ההתחדשות בכלל.  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתבאר שבעראשון לציוןתל אביבתמ"א 38בת יםרמת גןירושליםחיפהדו"ח הכלכלנית הראשית באוצר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...