מתחם שלמה המלך בלוד אושר להפקדה על ידי הוותמ"ל; יכלול 3,613 יח"ד על פני 237 דונם

מדובר בתוכנית השנייה המאושרת להפקדה על ידי הוותמ"ל בתוך כחודש וחצי – לצד שתי תוכניות פינוי-בינוי בעיר שכבר אושרו, באמצע נובמבר האחרון • תציע כ-37 דונם עבור שטחי ציבור וכ-48 דונם עבור שטחים פתוחים

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם שלמה המלך בלוד ( HQ אדריכלים)הדמיית מתחם שלמה המלך בלוד ( HQ אדריכלים)

אושרה להפקדה תוכנית התחדשות עירונית חשובה בלוד: הוותמ"ל הודיעה היום (ב') על האישור להפקדת התוכנית במתחם שלמה המלך בלוד – שתכלול 3,613 יחידות דיור, כ-37 דונם עבור שטחי ציבור וכ-48 דונם עבור שטחים פתוחים.

הדמיית מתחם שלמה המלך בלוד. HQ אדריכליםהדמיית מתחם שלמה המלך בלוד. HQ אדריכלים

 
התוכנית, המקודמת על ידי עיריית לוד והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הינה על שטח כולל של 237 דונם, והיא ממוקמת בגבולה הדרומי של לוד, בצמוד לרמלה, מערבית לכביש 40 ולשדרות ירושלים, מזרחית לרחוב יוספטל ומדרום לשדרות שלמה המלך. נזכיר כי על ההתקדמות בתוכנית דיווחנו כאן ביולי האחרון, אז פורסמה הודעה על הגבלת הוצאת היתרי בנייה במתחם, מסגרת סעיפים 78-77 לחוק התכנון והבנייה.

יחידות הדיור במתחם ייבנו בבניינים בני עשר קומות ובמגדלים בני 25 קומות, ומתוכם יהיו 722 דירות קטנות. כמו כן, התוכנית מאפשרת עירוב שימושים למסחר וחינוך בקומות הקרקע, שטחים לצורכי ציבור ושטחים פתוחים. כיום מצויות במתחם 982 יחידות דיור בשבעה בניינים H 32 מבני שיכון, 11 בתי סוכנות דו-קומתיים ושישה צמודי קרקע, שיפונו לטובת פרויקט ההתחדשות.

התוכנית מסתמכת על התחבורה הציבורית העתידית שתתפתח בשדרות ירושלים - הקו החום של הרכבת הקלה, נתיב "מהיר לעיר" וקו המטרו המתוכנן. כמו כן, התוכנית מאפשרת הקמת ציר תנועה חדש ממזרח למערב, נוסף על מערכת שבילי אופניים בתוך השכונה שיתחברו למערכת העירונית ברחובות הראשיים, מדרכות רחבות ומוצלות ומערכת שבילים להולכי רגל. התוכנית נערכה על ידי משרד HQ אדריכלים.

מתכננת הוותמ"ל במנהל התכנון, אדריכלית סיגי בארי: "הוותמ"ל ממשיכה לפעול באחריות ובמהירות כדי לתת מענה לעיר לוד, בדגש על המרחבים הוותיקים המשוועים להתחדשות. מדובר בתוכנית המציעה תכנון עירוני עדכני, שיחזק את העירוניות וישדרג את איכות המרחב הציבורי". 

הדמיית מתחם שלמה המלך בלוד. HQ אדריכליםהדמיית מתחם שלמה המלך בלוד. HQ אדריכלים

יאיר רביבו, ראש העיר לוד: "אני מברך את הוועדה על ההחלטה לאשר להפקדה את מתחם שלמה המלך אחרי אישורם של מתחמים אחרים בעיר. לוד ממשיכה את תנופת הפיתוח וההתחדשות, ואישור מתחם שלמה המלך הוא אבן דרך נוספת בשינוי וההתחדשות של העיר לוד. 

המתחם הקיים במרכז העיר יעבור שינוי מהיסוד וישלב מגורים לצד שטחי מסחר ופנאי, לרווחת התושבים. החיבור של המתחם למטרו ולתוכנית 'מהיר לעיר' יאפשר לדיירים במתחם ליהנות מגישה נוחה ומהירה לכל חלקי העיר, ולתל אביב והסביבה".

נזכיר כי באמצע נובמבר האחרון אושרו שתי תוכניות פינוי-בינוי בעיר - האחת, במתחם חרמון-גלבוע, תציע 467 יח"ד חדשות; השנייה, ברחוב כצנלסון, תציע 130 יח"ד חדשות. בסוף אותו חודש אישרה להפקדה הוותמ"ל את תוכנית מתחם אילת בעיר, שיציע 911 יחידות דיור חדשות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית לודמתחם שלמה המלך בלודפינוי בינוי התחדשות עירוניתותמ"לאדריכלית סיגי בארייאיר רביבוהרכבת הקלהמטרומהיר לעירמנהל התכנון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...