חדשות הנדל"ן: נחנך החלק הראשון של "מנהרות קרליבך" בת"א; שכונה חדשה עם 240 יח"ד תקום בערד

שרת התחבורה מיכאלי, ראש העיר חולדאי ומנכ"ל נת"ע גליק חנכו את המנהרות באופן רשמי • עיריית ערד, משרד הבינוי והשיכון ורמ"י פרסמו מכרז ראשון בשכונה • שלמה ביטוח מכרה קרקע באשקלון תמורת 103.5 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
גליק, מיכאלי וחולדאי בטקס פתיחת מנהרות קרליבך (כפיר סיון)גליק, מיכאלי וחולדאי בטקס פתיחת מנהרות קרליבך (כפיר סיון)

• אושרה תוכנית "יפה נוף" בירושלים על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – תוכנית שקידמה רשות מקרקעי ישראל , בשטח המתפנה על ידי חברת החשמל. במסגרת התוכנית ייבנו במקום 100 יחידות דיור חדשות, 50% מהן מיועדות להשכרה לטווח ארוך וכ-20 יח"ד מהן דירות קטנות. התוכנית תוכננה על ידי משרד רונאל אדריכלים, באחריות אדריכלית נועה שריקי.

תוכנית תוכנית

• השבוע נחנך החלק הראשון של מנהרות קרליבך, לאחר שבע שנים של עבודות, במסגרת שדרוג צומת קרליבך. מדובר על פתיחת שיקוע ומנהרות להקלת התנועה בין הרחובות יצחק שדה, לינקולן וקרליבך, בעלות ביצוע של כ-170 מיליון שקל, בתוספת עוד כ-50 מיליון שקל להקמת תחנת הרכבת הקלה במקום. העבודות בוצעו על ידי חברת נת"ע , כחלק ממכלול העבודות בתחנת קרליבך והצומת. עבודות הפיתוח הסביבתי בוצעו וימשיכו להיות מבוצעות על ידי חברת אחוזות החוף, במסגרת פרויקט דרך בגין החדשה. טקס החנוכה נערך במעמד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, ומנכ"ל נת"ע, חיים גליק.

• עיריית ערד הודיעה השבוע על הקמת שכונה חדשה במזרח העיר, לכיוון מצדה וים המלח. מדובר בשכונת נופים, אשר תציע 240 יחידות דיור לבנייה עצמית, כולל היתר לבניית יחידות תיירות - זאת לצד פיתוח שכונה חדשה ומשיכת אוכלוסיות חדשות ואיכותיות. העירייה, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל פרסמו את המכרז עבור המגרשים המדוברים - מגרשים גדולים בשטח הנע בין 650 מ"ר ל-2.1 דונמים.

 

• חברת שלמה ביטוח מכרה לאחרונה מגרש בשטח 35,000 מ״ר באשקלון, ליבואנית הרכב קבוצת סמלת, תמורת 103.5 מיליון שקל, לאחר שהחזיקה בו ארבע שנים. החברה רכשה את המגרש ב-2017, מידי קבוצת מנרב, בכ-35 מיליון שקל. שווי הנכס בדו"חותיה הכספיים לסוף הרבעון השלישי של 2021 עמד על סך של כ-55 מיליון שקל.

 

• חברת נכסים ובנין מעדכנת כי התקבלה הסכמת הממונה על התחרות על עסקת גב-ים , שבמסגרתה רכשה החברה את מניותיו של איש העסקים אהרון פרנקל, תמוכת כ-3.1 מיליארד שקל. החברה מעדכנת, כנהוג בהודעות מסוג זה, כי "אין ודאות שהעסקה תושלם, וזאת בין היתר בשל אי-התקיימות יתר התנאים המתלים לה או בשל התקיימות אירוע מניעות או בשל גורמים אחרים שאינם תלויים בחברה".

• חברת קרדן נדל"ן עדכנה השבוע כי התקיימו התנאים המתלים הנדרשים להשלמת עסקת הולילנד, בהתאם להסכם המכר, "לרבות קבלת מכתב כוונות מאת הנאמן למחזיקי אגרות החוב (סדרה ז') של פולאר, שלו שועבדו עיקר הזכויות הנמכרות", כך בהודעת החברה לרשות לניירות ערך, "ולפיו אישר הנאמן כי כנגד הפקדה בידיו של מלוא סכום התמורה, יוסרו השעבודים שנרשמו על הזכויות הנמכרות, בהתאם למנגנון נאמנות שהוסכם בין הצדדים. החברה והמוכרות הסכימו ביניהן כי מועד השלמת העסקה על פי הסכם המכר יהא מועד שייקבע ביניהן, ובלבד שיהא לא יאוחר מיום 3 בפברואר 2022".

• חברת מניבים ריט מודיעה כי מימשה את האופציה שניתנה לה עבור רכישת המקרקעין בפרדס חנה, זאת לאחר ששילמה לבעלת האופציה כחמישה מיליון שקל. במקביל פעלו הצדדים למימוש האופציה ולרכישת המקרקעין מכוח הסכם האופציה בתמורה לסך של כ-16.85 מיליון שקל. "בכוונת הצדדים לפעול במשותף לייזום ולהקמת פרויקט, אשר יכלול מבנה משרדים ומסחר בשטח עילי של כ-15,100 מ"ר", מסרה החברה בהודעתה.

• חברת הביטוח מגדל הודיעה כי תשקיע 100 מיליון דולר ברכישת מקבצי דיור בארה"ב, לצד White Oak Partners ו-BentallGreenOak. מדובר בשותפות נוספת עם White Oak Partners, אשר מגדל מגדירה כ"שותפות מגוונת מבחינת בסיס ההון העצמי שלה, שתאפשר להגדיל את כמות ההון הזמינה לביצוע פרויקטים המגיעים לצינור זרימת העסקאות של White Oak". עד כה השקיעה מגדל בשותפות כ- 44 מיליון דולר.

 

• חברת בוליגו עדכנה השבוע כי השלימה את העסקה לרכישת מקבץ הדיור Skyline Arrive הממוקם באיידהו, ארה"ב, וכולל כ-192 יחידות דיור, תמורת כ-54 מיליון דולר. "סך היקף העסקה, לרבות עלויות עסקה וסכומים המיועדים להשבחת הנכס, הינו כ-58 מיליון דולר", ציינה החברה בהודעתה. 

• כמה ימים מאוחר יותר הודיעה בוליגו כי בכוונתה להתקשר באמצעות חברת בת בהסכם שותפות, עם שותף מקומי, אשר התקשר לאחרונה בהסכם לרכישת פורטפוליו נכסים הכולל חמישה מבני תעשייה ולוגיסטיקה ובשטח כולל של כ-25,000 מ"ר במטרופולין שיקאגו, אילינוי, ארה"ב. "התמורה המיידית בגין רכישת פרוטופוליו הנכסים עומדת על סך של כ-32.2 מיליון דולר", עדכנה החברה את הרשות לניירות ערך, "ולהערכת החברה, התמורה הכוללת הצפויה בגין הרכישה, לרבות בהתחשב בסכומים המיועדים להשבחת הנכס, תעמוד על סך של כ-35.3 מיליון דולר".

• קבוצת חג'ג' דיווחה השבוע כי חברה בת שלה, קבוצת חג'ג' התחדשות עירונית , מנהלת בימים אלו משא ומתן להתקשרות בהסכם לשיתוף פעולה עם צד ג' בנוגע לפרויקט פינוי-בינוי בשכונת עמישב בפתח תקווה – פרויקט במתחם בשטח של כ-44 דונם הכולל כיום כ-213 יחידות דיור ב-שמונה בניינים. "להערכת החברה, המסתמכת על המדיניות הקיימת של ועדות התכנון והבנייה בתחום הפרויקט, קיימת אפשרות לבנייה של כ-560 יחידות דיור נוספות, כ-4,300 מ"ר שטחי מסחר ושב"צ בשטח של כ-1,200 מ"ר", כך בהודעת החברה.

• החברות שובל מתחמי מגורים ויובל עמית נבחרו להקמת פרויקט פינוי-בינוי במתחם ההסתדרות ודרך הטכניון בנשר, בהיקף של כ-620 יח"ד, לצד שטחי מסחר ותעסוקה וכן הקמת מבני ציבוריים חדשים. החברות מוסרות כי "מרבית בעלי הדירות חתמו כבר חתמו על הסכם סופי מול החברות, אשר פועלות בשלב זה לתכנן באופן סופי את המתחם ולהציגו לראש העיר ולמהנדס העיר נשר". המתחם משתרע על פני כ-14 דונם, ובמסגרתו ייהרסו כ-92 יח"ד בבנייני רכבת קיימים, שנבנו בשנות ה-60 ומשקיפים לנמל חיפה.

 

• דיירי מתחם סלע בית"ר (רחוב דוד שמעוני) בחדרה בחרו, במסגרת מכרז דיירים, בחברת דן נדל"ן מקבוצת דן תחבורה ציבורית, בחברת רוטשטיין נדל"ן ובקבוצת פרקש לביצוע פרויקט של פינוי-בינוי והתחדשות עירונית בהיקף של 1,452 יחידות דיור ושטחי מסחר ותעסוקה. מדובר בעסקה מורכבת של 197 דיירים, עם שבע חלקות קומבינציה ושימוש בקרקע משלימה.

 

• חברת סלע נדל"ן הודיעה השבוע על מינוי שתי נשים נוספות כנושאות משרה בחברה: עו"ד ליאור וילנסקי, שתשמש יועצת משפטית של החברה, ורו"ח ליאת ברדה שתהיה החשבת. החברה מוסרת כי כעת שיעור הנשים מהווה שליש מסך נושאי המשרה בסלע נדל"ן.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןהרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתשובל מתחמי מגוריםקבוצת חג'ג'רון חולדאיגב-ים קרקעות בע"מנת"עמניבים ריטמקבץ דיורעיריית ערדמנרבדן נדל"ןמגדלעיריית תל אביב-יפואהרון פרנקלחיים גליקנכסים ובנייןתוכנית הולילנדסלע נדל"ןקרדן נדל"ןשלמה ביטוחרוטשטייןפינוי בינוי הוועדה המחוזית לתכנון בנייהבוליגומרב מיכאלימנהרות קרליבךטובי שמלצרפולארארז מגדלייובל עמיתקבוצת פרקשעו"ד ליאור וילנסקירו"ח ליאת ברדה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...