מיכל גור: "תמיד נתפסנו כקטנים, כפריפריאליים, שהגיעו מהצפון, מטירת הכרמל; היום כבר מתייחסים אחרת"

בתחילת החודש הודיעה חברת אלמוגים לרשות לניירות ערך כי "חדלה להיות תאגיד קטן" • מה הן המשמעויות של הודעה כזו, וכיצד היא משפיעה על התנהלות החברה ועל עתידה? • ריאיון מורחב עם מנכ"לית אלמוגים, מיכל גור

שיתוף הכתבה
מיכל גור, מנכ"לית חברת אלמוגים החזקות (לילך רז)מיכל גור, מנכ"לית חברת אלמוגים החזקות (לילך רז)

בתחילת החודש דיווחה חברת אלמוגים החזקות לרשות לניירות ערך כי חדלה להיות "תאגיד קטן" כהגדרת מונח זה בתקנות ניירות ערך. "בהמשך לאמור בדו"ח המיידי של החברה ממרץ 2014 וכן בדו"חותיה התקופתיים והעיתיים בדבר סיווגה של החברה כתאגיד קטן כהגדרת מונח זה בתקנות ניירות ערך, החברה מודיעה כי ביום 2022.1.1 חדלה להיות 'תאגיד קטן'. 

יצוין כי בהתאם להחלטת דירקטוריון אלמוגים אימצה החברה את חלק מההקלות המפורטות בתקנה 5ד לתקנות. בהתאם לתקנה 5ה(ג) לתקנות, החברה תמשיך לדווח את דו"חותיה העיתיים תוך יישום ההקלות לתאגיד קטן אשר אומצו על ידה, כאמור לעיל, עד וכולל הדוח הרבעוני של החברה ליום 30.9.2022".

לכאורה, מדובר בהודעה טכנית למדי, שמפורסמת מדי פעם מצד חברות שונות בהתאם להתפתחותן ולצמיחתן. אנחנו ראינו בכך הזדמנות מצוינת הן ללמוד על החברה עצמה, והן על המשמעות האופטרטיבית והעסקית של הכרזה כזו באופן כללי. לצורך כך ערכנו ריאיון נרחב עם מנכ"לית אלמוגים בארבע וחצי השנים האחרונות, מיכל גור.

היעד הזה, שווי של 300 מיליון שקל, הוא שווי כפול מההנפקה ונקודת ציון חשובה מאוד מבחינתי, שמעבירה אותנו למגרש של הגדולים. הצבתי לעצמי יעד של שנתיים מההנפקה - וכך קרה"

"לפני כשנתיים, בפברואר 2020, ביצענו לראשונה הנפקת מניות, לפי שווי חברה של 150 מיליון שקל", היא מספרת. "לאורך כל הזמן הזה, מההנפקה, עמד לנגד עיניי יעד ברור: כשנגיע לשווי של 300 מיליון שקל, נעבור את הרף הזה של ההגדרה כ'תאגיד קטן'. זה שווי כפול מההנפקה, נקודת ציון חשובה מאוד מבחינתי, שמעבירה אותנו למגרש של הגדולים. הצבתי לעצמי יעד של שנתיים מההנפקה - וכך קרה. 

בעיניי ההכרזה הזאת, שנראית אולי טכנית, היא משהו סמלי מאוד. עברנו את היעד שהצבנו לעצמנו, עם כל המשמעויות שמסביב, ואני מרגישה וחווה אותו מדי יום ביומו, בד בבד עם הגדלת היקף הפעילות, הגדלת היקף יחידות הדיור, הגדלת מספר העובדים, ריבוי הפרויקטים – במסגרת תהליך שהתקדמנו בו בשנתיים האחרונות לאט-לאט. זו מעין הכרזה שאומרת: 'הגעתם אל היעד'".

עד כמה ההכרזה משמעותית מבחינת הדימוי או המיצוב שלכם בשוק?

"בתור פריפריאליים שתמיד נתפסו כקטנים, אלו שהגיעו מאזור הצפון, מחיפה, מטירת הכרמל - ככה תפסו אותנו תמיד, והיום כבר מתייחסים אחרת. לפעמים צריך את ההגדרות החיצוניות האלה, את הסימנים הרשמיים, כדי לתת את 'ההכשר', כדי להתייחס אלינו כמו תאגיד משמעותי. היום אנחנו כבר לא מהקטנים.

פרויקט עמק הכרמל של חברת אלמוגים בעיר נשר - שלב ג'. הדמיה: 3Dvisionפרויקט עמק הכרמל של חברת אלמוגים בעיר נשר - שלב ג'. הדמיה: 3Dvision

היום, כשאני נערכת לגיוסים חדשים של אגרות חוב או מניות – ברגע שאני לא תאגיד קטן, גם הגופים המוסדיים מסתכלים על זה אחרת. אני לא חושבת שיש מגבלה באופן פורמלי, אבל אין ספק שכאשר חוצים רף מסוים ומתפתחים עוד יותר, אנחנו נלקחים בחשבון אצל המוסדיים, מה שלא היה בעבר. אני זוכרת גוף מוסדי גדול שאמר לי שהוא 'לא נכנס לחברות קטנות'. היום כבר לא אומרים לי דבר כזה, וכל אחד בא בחשבון. זה יתרון גדול בגיוסים, ודאי עבור חברה כמונו, שמתממנת הרבה מאגרות חוב ומגיוסים כאלה".

גור מוסיפה ומדגישה כי ה"סטטוס" החדש שלו זכתה החברה מאפשר לה כיום להתרחב ביתר קלות לכל חלקי הארץ ולהתמודד גם על מכרזים ועסקאות בלב אזורי הביקוש. "ברגע שהיקפי הפעילות שלנו גדלו, ברגע שההון שלנו גדל וברגע שהאפשרויות לגיוס כספים גדלו, יכולנו לגשת ליותר מכרזים באזור המרכז, מה שבעבר לא התאפשר לנו", היא מספרת. "אפשר לומר בהחלט שהסטנו את הפעילות שלנו למרכז – תחילה יותר לאזור השרון, לנתניה, לפרדסייה, לאור ים, והיום גם לתל אביב, לרמת גן, ליבנה ועוד. 

ברגע שהיקפי הפעילות שלנו גדלו, ברגע שההון שלנו גדל וברגע שהאפשרויות לגיוס כספים גדלו, יכולנו לגשת ליותר מכרזים באזור המרכז, מה שבעבר לא התאפשר לנו. אפשר לומר בהחלט שהסטנו את הפעילות שלנו למרכז – תחילה יותר לאזור השרון, לנתניה, לפרדסייה, לאור ים, והיום גם לתל אביב, לרמת גן, ליבנה ועוד"

זה מהלך שדורש הון, כי הקרקע באזורי המרכז, כידוע, הבסיס שלה יקר מאוד, 60-50% מעלות הבנייה, בעוד בצפון למשל מדובר על 25-20% מהעלויות. ברגע שההיקפים של הנכסים שעומדים לרשותנו גדולים יותר, התאפשר לנו להיכנס לאזורי הביקוש, ואזור השרון והמרכז הם המגרש שבו אנחנו פועלים ומאתרים עסקאות חדשות".

באלמוגים נערכו למעבר הרשמי מבעוד מועד, על ידי מיפוי תהליכים מקצועי בעזרת חברת יועצים המתמחה בתחום. "כבר לפני שנה ידענו שאנחנו הולכים לשם", אומרת גור, "ולכן החלטנו שכבר השנה נעשה את ההיערכויות מבחינה פנים ארגונית, על אף שיש לנו אפשרות לדחייה ביישום התקנות למשך שנה. מבחינה רשמית אני מעדיפה שהשינויים יתבצעו בעוד שנה, בתאריך שבו אנחנו מחויבים לעשות זאת, אבל התתחלנו כבר ליישם חלק מהדברים, כבקרה פנימית וכדי לראות כיצד זה עובד – להיות ברגע המעבר הרשמי אחרי שנה של בחינות ו'טסטים' ולנסות את זה על בשרנו".

לסיום, היכן את רואה את החברה בעוד עשור מהיום?

"אם היית שואל אותי לפני כארבע וחצי שנים, כשהגעתי לחברה, איפה נהיה בעוד חמש שנים, לא הייתי מדמיינת שהיא תהיה במקום שבו היא נמצאת היום. הרוח הגבית של הענף כולו, לצד הרוח הגבית שקיבלתי מבעלי השליטה בחברה – אלו נתנו באמת דחיפה ענקית לחברה. 

אני מאמינה שבעוד עשר שנים אלמוגים תהיה אחת החברות הגדולות בענף, חברה עם היקפי עבודה גדולים, בשורה הראשונה של חברות הנדל"ן בארץ. לפי ההתקדמות בארבע השנים האחרונות, אני בטוחה שנגיע לזה לפני שיעבור עשור. אנחנו כל הזמן שואפים לשם, ובכל שנה מתקרבים עוד יותר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךמיכל גורתאגיד קטןעמק הכרמל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...