האם מציאות וירטואלית היא הפתרון לתאונות הבנייה?

המרכז הישראלי לבטיחות וגהות פיתח משקפי VR להדרכת עובדים במציאות מדומה. אלו הוצגו לראשונה ב"תערוכת אחזקה חשמל ותעשיה 2022 - אקספו ת"א", והם משלבים חוויה וירטואלית ומתן תחושה ריאליסטית לעובד בדבר הסיכונים בסביבת עבודתו

שיתוף הכתבה
בצילום, סגן שר הכלכלה האלוף במיל. יאיר גולן בביקור במשרדי המרכז הישראלי לבטיחות וגהות.בצילום, סגן שר הכלכלה האלוף במיל. יאיר גולן בביקור במשרדי המרכז הישראלי לבטיחות וגהות.

בימים אלו, כשקורות תאונות  בנייה רבות, נדרש פתרון. רק היום נהרג עובד באתר בנייה באשקלון. לכן פיתח לאחרונה המרכז הישראלי לבטיחות וגהות כלי חדש בתחום הדרכות הבטיחות בארץ. מדובר במשקפי ה-VR החדשניים להדרכת עובדים במציאות מדומה. אלו הוצגו לראשונה ב"תערוכת אחזקה חשמל ותעשיה 2022 - אקספו ת"א", והם משלבים חוויה וירטואלית ומתן תחושה ריאליסטית לעובד בדבר הסיכונים בסביבת עבודתו.

באמצעות טכנולוגיית המציאות המדומה (VR) או הרבודה (AR)  אפשר להחליף את העולם האמיתי ולדמות מציאות חלופית המעבירה תחושות של ראייה, שמיעה ומגע כדי לתת למתרגל לחוות את הנושא הנלמד באופן חווייתי אבל בטוח למשתמש, תוך התמודדות עם הדמיית של מצבים מסוכנים אשר אי אפשר לנסותם בעולם האמיתי. בכך מאפשרת הטכנולוגיה ללומד להתבסס על הידע המוקדם, להבין אותו טוב יותר וליישם את הידע שצבר.

במרכז מציינים  מחקר של PWC שלפיו ארגונים שהשתמשו בטכנולוגיה מדווחים על מידת ריכוז גדולה פי ארבעה מאשר ללימוד מרחוק, עליייה של 275% בביטחונו של מי שעבר הדרכה באמצעות הטכנולוגיה ליישום החומר הנלמד, כמו כן השימוש הוכח כהרבה יותר כלכלי מאשר לימוד בכיתה רגילה בשיעור של 52%.

בעקבות התערוכה הגיע לאחרונה סגן שרת הכלכלה והתעשיה, יאיר גולן, כמי שאמון על תחום הבטיחות בעבודה במדינת ישראל, לביקור במשרדי החברה בחיפה ולבחון את הדרכה בפועל. סגן השר גולן הגיע עם פמליה בהשתתפות מפקח עבודה אזורי של מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתי.

אסף רגב, סמנכ"ל הנדסה במרכז הישראלי לבטיחות וגיהות בע"מ אשר ניהל את פרוייקט פיתוח הדרכת הבטיחות לעובדים באמצעות VR, מסביר כי המציאות המדומה נבנית בעזרת גרפיקה ממוחשבת אשר מוקרנת לעיני המתרגל, בשילוב של יכולות שמע המעבירות תחושה סביבתית תומכת, חיישני מיקום המאפשרים תנועה בתוך המרחב הוירטואלי ושלטי בקרה להפעלת אינטראקציות וביצוע פעולות אקטיביות להעברת תחושה אמיתית ככל הניתן של מציאות מתוכננת ומוכוונת מראש.

לדברי נטע לי פינק גולן, מנכ"לית המרכז הישראלי לבטיחות וגיהות בע"מ, "להדרכות בטיחות באמצעות מציאות מדומה יש יתרונות רבים, ברמת הביצועים, בחוויית הלמידה ובהשפעה ארוכת הטווח על הלמידה. הדרכות אלו מאפשרות מעורבות מוגברת בלמידה, נקודות מבט חדשות, הפקת תובנות תוך כדי חוויה ייחודית ופרספקטיבה ייחודית שלא יכולנו לקבל בעבר ע"י בחינת אובייקטים מקרוב, לדוגמה: הדמיית כיבוי אש בזמן שריפה, התחשמלות, עבודה במעבדה עם חומ"ס, בטיחות באתרי בנייה ועוד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יאיר גולןהמרכז הישראלי לבטיחות וגהותאקספואסף רגב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...