10 מיליון מעל השווי בספרים: חנן מור מכר מרכז מסחרי במודיעין תמורת 35 מיליון שקל

קבוצת חנן מור ממשיכה בתוכנית מימוש הנכסים שלה, ומכרה את מלוא הזכויות שלה על נכס מסחרי שכולל שני מגרשים על שטח של כ-1,300 מ"ר במערב מודיעין. שווי הנכס בדוחותיה הכספיים של החברה עמד על כ-28 מיליון שקל, וההכנסות הצפויות משכירות שלו - כ-2.3 מיליון שקל בשנה

שיתוף הכתבה
חנן מור (אייל טואג) חנן מור (אייל טואג)

קבוצת חנן מור ממשיכה בתוכנית מימוש הנכסים שלה, ומכרה מרכז מסחרי במודיעין תמורת 35 מיליון שקל. החברה, דרך חברה בת בבעלותה המלאה, התקשרה עם רוכש שאינו קשור לחברה או לבעלי השליטה, בהסכם מכירה של מלוא הזכויות של חנן מור בנכס המסחרי, שמשתרע על שטח של כ-1,300 מ"ר בפרויקט מודיעין מורשת 11 במערב מודיעין, בשני מגרשים בתמורה כוללת של 35 מיליון ש"ח בתוספת מע"מ. 

נכון ל-31 בדצמבר שווי הנכס בדוחותיה הכספיים של החברה עמד על כ-28 מיליון שקל. ההכנסות השנתיות הצפויות מדמי שכירות בתפוסה מלאה של הנכס, עומדות על כ-2.3 מיליון שקל.

18 מיליון ש"ח בתוספת מע"מ ישולמו על ידי הרוכש עד ל-15 ביוני, סך של 8.5 מיליון ש"ח בתוספת מע"מ ישולם על ידי הרוכש בתוך 7 ימים ממועד הודעה בכתב על קבלת טופס 4 ביחס לנכס במגרש הראשון; סך של 8.5 מיליון ש"ח בתוספת מע"מ ישולם על ידי הרוכש בתוך 7 ימים ממועד הודעה בכתב על קבלת טופס 4 ביחס לנכס המצוי במגרש השני. 

מועד המסירה הצפוי ביחס למגרש הראשון הנו ב-30 ביולי 2023 וביחס למגרש השני הוא ב-30 לספטמבר 2023. המכירה היא חלק מתוכנית מימוש נכסים של החברה לכסות את עלויות הקרקע בשדה דב, שמגיעות לחוב של 100 מיליון שקל בשנה.

לפני כשבועיים הודיעה קבוצת חנן מור כי היא מוכרת את הנכס הראשון שלה ל-2023, כחלק מהתוכנית למימוש נכסים ב-800 מיליון שקלים על מנת להקל בנטל החוב של הקבוצה, שעומד על 2.9 מיליארד שקל. הנכס אשר נמכר בסכום של 58 מיליון שקלים לרוכשים פרטיים הוא מגרש בגודל שני דונם בפרויקט "מור" בשכונת הנרקיסים, אשר ממוקם על שטח מחנה צריפין בראשון לציון.

שווי הנכס עמד בתחילת השנה על 53.8 מיליון שקלים והרוכשים יקבלו את מלוא הזכויות בפרויקט. על המגרש נבנו 3 בניינים עם 254 דירות, כאשר רובן נמכרו במסגרת תוכנית " מחיר למשתכן ", ומרכזים מסחריים אשר אמורים להיפתח לקהל הרחב בעוד כחצי שנה וצפויים להיות בתפוסה מלאה.

בדוח השנתי שלה ציינה חברת חנן מור חנן שהיא מתכננת לפרוע חובות בכמיליארד שקל ב-2023. מקור המימון לתוכנית זו מתבסס בעיקר על מימוש נכסים בחריש - קניון חריש, קניון מור בעיר וקרקע נוספת עליה תכננה החברה להקים את קניון מור 2 בעיר, וכן הנכסים המסחריים בפרויקט אור ים באור עקיבא, חריש STREET וכן קרקעות בגבעתיים ובנס ציונה. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מרכז מסחריחנן מורמודיעיןחרישחובות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...