שתי תוכניות ענק בהיקף של 2,200 דירות אושרו באזור, מהן אחת של התחדשות עירונית

על פי התוכנית של רמ"י, תוקם שכונת מגורים חדשה המתוכננת כרובע עירוני מעורב שימושים בדרום-מערב אזור סמוך לכביש 44, עם בניינים של עד 30 קומות. בנוסף אושרו גם 1,100 דירות במתחם יצחק שדה בלב היישוב בתוכנית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית

שיתוף הכתבה
גורי נדלר מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, על רקע הדמית פרויקט ההתחדשות בלב אזור (רוני כנעני, ארי כהן – מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים) גורי נדלר מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, על רקע הדמית פרויקט ההתחדשות בלב אזור (רוני כנעני, ארי כהן – מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים)

הועדה למתחמים מועדפים (הותמ"ל) אישרה היום (ד') שתי תוכניות באזור להקמת 2,200 יחידות דיור. התוכנית הראשונה היא של רשות מקרקעי ישראל והתוכנית השנייה ביוזמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית והמועצה המקומית אזור. 

התוכנית הראשונה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל היא למעל אלף יחידות דיור ודיווחנו עליה בפברואר השנה. התוכנית היא להקמת שכונת מגורים חדשה בשטח של כ-95 דונם בדרום מערב אזור, סמוך לכביש 44, בין אזור תעסוקה קיים לבין שטחים פתוחים של מקווה ישראל ופארק אריאל שרון. 

התוכנית מציעה שכונת מגורים המתוכננת כרובע עירוני מעורב שימושים, המשלב בנייה מרקמית בת 10 קומות ובנייה גבוהה של עד 30 קומות עם תמהיל מגורים מגוון הכולל כ-1,100 יח"ד, מתוכן כ-280 יח"ד דיור מיוחד לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים כגון קשישים, סטודנטים, בעלי מוגבלויות וכדומה. תכנון מתחם המגורים בחלקה המזרחי של השכונה מציע המשכיות לאזור התעסוקה המתוכנן להתחדשות, ויכלול דופן רחוב רציפה ופעילה לאורך רחוב המצודה המוביל ממרכז הישוב שיסתיים בכיכר עירונית ובפארק המטרופוליני שבתוכנית. 

במסגרת התוכנית ייוחדו שטחים למרחב ציבורי איכותי, שדרות עירוניות, טיילת לאורך נחל אזור, פארק לנופש וספורט בחלקה המערבי כרצף לפארק המטרופוליני אריאל שרון וכן כניסה חדשה ליישוב מכביש 44. בסמוך לכניסה המתוכננת קיים בניין באר ובריכה מסוף המאה ה-19 ומשולבת בהם בנייה חדשה של מפעל מתכת שבמקום. ישומר בניין הבאר, שבו הושקו הפרדסים בעבר בדרך המובילה ליפו ויסולקו מטרדים ממנו. לצידו, תוקם כיכר עירונית לרווחת הציבור שתהווה שער כניסה לישוב.

שער הכניסה החדש הוא מכיוון כביש 44 בין שכונת הפארק החדש לאזור תעשייה הישן, המתוכנן אף הוא לעבור בהמשך התחדשות עירונית בתוכנית נפרדת של הוועדה המחוזית ת"א לרובע תעסוקה, מגורים ומסחר. כל זאת במטרה להקים רובע מעורב שימושים הכולל את פיתוח הפארק המטרופוליני. הרובע יגדיל את היצע הדיור בישוב בתמהיל דיור מגוון, יוסיף מקומות תעסוקה חדשים ושטחי מסחר בהיקף של כ-40,000 מ"ר. 

התוכנית מעודדת  שימוש בתחבורה ציבורית וכן הליכה ורכיבה באופניים באמצעות קישוריות לשכונות הקיימות ולטיילת בנחל אזור.התוכנית תוכננה ע"י האדריכל עמוס ברנדייס והמתכננת מירב גנקין ממשרד "עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ".

גילי טסלר, מתכננת מרחב תל אביב ברשות מקרקעי ישראל, אמרה כי "אזור הינה מועצה מקומית המתעתדת להיות עיר. לטובת התחדשותה והעצמתה כעיר במחוז תל אביב מקדמת רשות מקרקעי ישראל תכניות שונות בתחומי המועצה ביניהן תכנית זו . שכונה זו מתווספת למאמץ להגדלת היצע יחידות הדיור במחוז ואיכויות התכנון בשכונה החדשה החדשה כשכונה מעורבת שימושים יובילו ליצירת מקום אטרקטיבי למתגוררים ולמבקרים ותקדם את המועצה בדרכה להיות עיר."

1,100 דירות במתחם יצחק שדה בלב אזור 

התוכנית הנוספת באזור היא של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובמימונה, ובשיתוף המועצה המקומית אזור. תקציב התכנון עומד על כ-2.8 מיליון שקל.

מתחם יצחק שדה ממוקם בסמוך למרכזו של היישוב אזור, בין הרחובות יצחק שדה וחנה סנש. תחום הותכנית משתרע על פני כ-45 דונם וכולל כיום כ-460 יחידות דיור. התכנית מציעה את הריסתן של יחידות הדיור הקיימות לטובת בנייתן של כ-1,100 יחידות דיור חדשות. 

הבנייה במתחם תהיה בגבהים שונים, הנעים בין 9 ל-25 קומות. כמו כן, התוכנית מקצה שטחים לצורכי ציבור, לרבות הרחבתו של בי"ס יוספטל הקיים, שטחים ירוקים ושטחי מסחר ותעסוקה. כמו כן, התכנית כוללת דיור בהישג יד בהיקף של 70 יחידות דיור.

הבדיקה הכלכלית שצורפה לתכנית מצביעה על רווח יזמי נמוך יחסית, אולם סיכויי המימוש גבוהים משום שעל פי החלטת רשות מקרקעי ישראל מחודש מאי, ככל שתידרש בשלב המימוש קרקע משלימה לטובת כדאיות כלכלית, תוקצה קרקע כזו בשכונת הפארק במערב העיר המתוכננת בותמ"ל במקביל לתוכנית ההתחדשות.  אדריכלי התוכנית הם מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים.

גם לדברי גורי נדלר, מנהל אגף תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, המועצה המקומית אזור, בהתאם לתוכנית המתאר שלה, מתוכננת לגדול משמעותית. "ראש המועצה ומהנדסת הישוב השכילו לרתום את הגופים הממשלתיים: הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ורמ"י, ליצירת שיתוף פעולה מוצלח בקידום מהיר של מספר תוכניות גדולות ומשמעותיות. התוכנית למתחם יצחק שדה בלב היישוב שאושרה היום להפקדה יוצרת תכנון עירוני איכותי ומגוון תוך התמודדות מיטבית עם מגבלות רבות הנובעות מקרבת המתחם לכבישים ארציים ולנתיבי טיסה. אחרי שנים רבות בהן תושבי המתחם סובלים מתנאי דיור קשים, התוכנית שאושרה להפקדה מייצרת תכנון אמיתי ואיכותי בעל פוטנציאל למימוש מהיר בשנים הקרובות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלותמ"לרמ"יאזור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...