ירושלים: אושר מתחם חדש בן 700 דירות בגילה, ותוספת קומות למלון הרברט סמואל

הוועדה המקומית בבירה המליצה על הפקדת התוכנית של רמ"י עם חברות נוספות במבואות גילה, שתכלול 5 מגדלים של עד 29 קומות. בנוסף אושרה למתן תוקף תוכנית של מלון מגדלות לתוספת 2 קומות למלון במרכז ירושלים, שתכלול דופן מסחרית

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית במלון הרברט סמואל (משרד נישה שיקה) הדמיה של התוכנית במלון הרברט סמואל (משרד נישה שיקה)

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, החליטה לפני כשבועיים להמליץ לוועדה המחוזית בעיר להפקיד תוכנית להקמת מתחם מגורים ל-700 יח"ד, שטחים ציבוריים פתוחים ומבנים למוסדות ציבור במבואות גילה. בנוסף החליטה הוועדה להמליץ למתן תוקף על תוכנית המוסיפה שתי קומות למלון הרברט סמואל, הממוקם בדופן הדרומית של כיכר ציון במרכז העיר.

התוכנית במבואות גילה מוגשת בשיתוף  רשות מקרקעי ישראל וחברות הדר- איתן 2017 בע"מ, חברת יקיראלי 2017 בע"מ וחברת מבואות ירושלים בע"מ. המתחם ממוקם בדרום מזרח שכונת גילה, בכניסה לרחוב שלמה דוגה, מדרום לחניון "חנה וסע" של תחנת הרכבת הקלה ברחוב הרוזמרין, עד לכביש המנהרות ממזרח.

התוכנית משתרעת על פני כ-21 דונם, ובמסגרתה מוצעת כאמור הקמת כ-700 יחידות דיור בשטח של כ-78,000 מ"ר, שטחים ציבוריים פתוחים, שטחים למבנים ומוסדות ציבור, לרבות בית ספר יסודי, בית כנסת, מועדון נוער, גני ילדים ומעונות יום. עורך התוכנית הוא אדריכל רנדי אפשטיין ממשרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.

הדמיה של התוכנית במבואות גילה (קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)הדמיה של התוכנית במבואות גילה (קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)

הדירות ייבנו ב-5 מגדלים: 2 של 30 קומות, 2 של 24 קומות, 1 של 29 קומות. בנוסף, מוצעים שטחים ציבוריים פתוחים הכוללים שטחים מגוננים, מתקני משחק וספורט, וכמו כן, מוצעת דרך חדשה.

מעיריית ירושלים נמסר: "תוכנית זו היא חלק מהתוכניות המקודמות בשכונת גילה, ההולכת מתחדשת ומפתחת חלק מרשת הדרכים המוצעת וממוקמת בסמיכות לקו הרכבת הקלה. התוכנית תרחיב את היצע הדיור בעיר לזוגות צעירים, תרחיב את המרחב הציבורי ואת מבני הציבור".

תוספת קומות למלון המיתולוגי במרכז העיר 

כמו כן הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים החליטה לפני כשבועיים להמליץ למתן תוקף גם על תוכנית המוסיפה שתי קומות למלון הרברט סמואל, הממוקם בדופן הדרומית של כיכר ציון במרכז העיר. שטח התוכנית הינו כ-958 מ"ר, והוא מיועד כיום לשימושי מסחר, משרדים ומלון.

התוכנית מציעה תוספת שטחים לשימוש מלונאי, בכפוף לשיפור משמעותי לממשק בין המבנה למרחב הציבורי של כיכר ציון ושכונת נחלת שבעה. את התוכנית הגישו שותפות מוגבלת מלון מגדלות תל אביב ואדריכלי התוכנית הם אלון שיקאר ועמיר פרבר. 

התוכנית תיצור דופן פעילה למרחב הציבורי, תוך הריסת הבמה המוגבהת הקיימת בחזית המבנה, הנמכת הקרקע ויצירת בינוי לשימוש מסחרי, אשר יהיה נגיש ממפלס כיכר ציון.

מעיריית ירושלים נמסר: "מלון הרברט סמואל שוכן באחד המיקומים המרכזיים בבירה ועל כן טבעי לפתחו, להנגישו ולהפכו לנקודה פעילה במרחב הציבורי, לטובת המשתמשים והמבקרים באזור. זאת, בנוסף לפעילות התיירותית הענפה בירושלים בכלל ובמרכז העיר הפרט. כל אלה יעצימו את הפעילות הכלכלית בעיר, ימריצו את העסקים ויהוו אבן שואבת למבקרים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהתחדשות עירוניתירושליםגילה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...