המועצה הארצית לתכנון ובנייה מקדמת מסלול מהיר להקמת ממ"דים בכל הארץ

על פי תוכנית המתאר החדשה שמרחיבה תוכנית קיימת בצפון, ניתן יהיה להוציא בכל מקום היתר להקמת ממ"ד, גם אם אינו תואם את התוכנית המפורטת, שכיום כל חריגה ממנה מחייבת הליך של פרסום הקלה. אדריכל גיל שנהב: "לקדם חקיקת חירום שתעקוף את כל החסמים ותאפשר קבלת היתר תוך חודש ומתן סבסוד ממשלתי ומימון של הבנקים וחברות הביטוח"

שיתוף הכתבה
ראש מטה התכנון נתן אלנתן (אקליפס מדיה)ראש מטה התכנון נתן אלנתן (אקליפס מדיה)

בעקבות המצב הביטחוני והדחיפות הרבה בצורכי מיגון של תושבים בכל רחבי הארץ, המועצה הארצית לתכנון ובנייה תדון ביום שלישי הקרוב בתוכנית מתאר ארצית חדשה שתאפשר מסלול מהיר להקמת ממ"דים בכל חלקי הארץ (תמ"א/ 40/ א/ 1/1). כך לפי הודעת מנהל התכנון היום (ה').

לעוד עדכונים על מלחמת חרבות ברזל

התוכנית החדשה היא הרחבה של תוכנית המתאר הארצית (תמ"א 40/א/1) שאושרה ב-2019 וחלה על יישובי גבול הצפון בלבד, ומאפשרת הליך מזורז למיגון בטווח של כ-9 ק"מ מהגבול הצפוני. כיום, הקמת ממ"ד אפשרית בהתאם להוראות התוכנית החלה על המגרש, וכל חריגה ממנה מחייבת הליך של פרסום הקלה, על כל המשתמע מכך. 

תוכנית תמ"א 40/א/1 שחלה על ישובי הצפון, מאפשרת הקמת ממ"ד גם בסטייה מהוראות התוכניות המפורטות החלות על המגרש, ועם הרחבתה לכלל חלקי הארץ ניתן יהיה בכל מקום להוציא  מכוחה היתר בנייה להקמת ממ"ד, גם אם אינו תואם את התוכנית המפורטת.

"הדרך להוספת ממ"ד לדירה קיימת ארוכה ומלאת חסמים" 

מוקדם יותר היום ציין אדריכל גיל שנהב, מבעלי כנען שנהב אדריכלים ומבעלי החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, כי "יש צורך בחקיקת חירום שתעקוף את כל המגבלות והחסמים ותאפשר תוספת ממ"ד לכל בית או דירה בישראל תוך 6 חודשים".

"הממ"דים שוב הוכיחו עצמם כמוצר חיוני בכל בית ודירה בישראל, אולם הדרך להוספת ממ"ד לדירה קיימת היא ארוכה ומלאת חסמים, למרות הקלות שניסו לתת במהלך השנים במנהל התכנון וברשויות המקומיות".

לדבריו, "החסמים הם תכנוניים, חסמים בתחום הרישוי וקבלת ההיתר, חסמים ביצועיים וכמובן חסמים כלכליים, כי תוספת ממ"ד היא יקרה מאוד ולא בהישג ידן של הרבה מהמשפחות הזקוקות לו. ההצעה שלנו היא לקדם חקיקת חירום שתעקוף את כל המגבלות והחסמים, תאפשר קבלת היתר תוך חודש באישור מהנדס העיר, מתן סבסוד ממשלתי ומתן מימון של הבנקים וחברות הביטוח עם פריסת תשלומים ארוכת טווח בערבות מדינה".

שנהב אומר כי ישנם כיום בישראל מפעלים בעלי אפשרות לייצר ממ"דים מתועשים בגדלים אחידים עם כל האבזור שצריך, לרבות מערכת סינון, מיזוג אויר, חשמל, יחידת שירותים עצמאית פנימית וסוללות להפסקת חשמל. "צריך לבחון את האפשרות לאפשר לאזרחים לרכוש ממ"ד כזה במחיר מסובסד, בין אם זה להצבה בבית צמוד קרקע ובין אם בחצרות משותפות של בניינים ישנים, תוך מתן הקלות אוטמטיות בנושא קווי בניין לדוגמה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהמועצה הארצית לתכנון ובנייהמיגון מבניםממ"דגיל שנהבתוכנית מתאר ארציתמיגוןחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...