אושר בקריאה ראשונה חוק שיקל על בניית מרחבים מוגנים בבנייני דירות

מדובר בתיקון להצעת חוק המקרקעין, שמציע כי לשם בניית מרחב מוגן דירתי או קומתי במבנה או באגף בבית משותף, תידרש הסכמה של 60% מבעלי הדירות באותו מבנה או אגף בבניין

שיתוף הכתבה
פגיעת רקטה במהלך המלחמה (דוברות מד"א)פגיעת רקטה במהלך המלחמה (דוברות מד"א)

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ב') בקריאה ראשונה תיקון להצעת חוק המקרקעין , שמאפשר הסרת חסמים לביצוע מיגון דירתי או קומתי במבנה או באגף בבית משותף המורכב ממבנים או מאגפים אשר לכל אחד מהם כניסה נפרדת או מתקנים נפרדים. ההצעה עברה ללא מתנגדים והיא תועבר כעת לדיון בוועדת הפנים של הכנסת. 

שר המשפטים יריב לוין, פרסם את תזכיר החוק להערות הציבור ב-2.10.23, רק 5 ימים לפני המתקפה הרצחנית על יישובי הדרום. התיקון מציע כי לשם בניית מרחב מוגן דירתי או מרחב מוגן קומתי במבנה או באגף מסוים בבית בבית משותף, המורכב מכמה מבנים או אגפים, תידרש הסכמה של 60% מבעלי הדירות באותו מבנה או אגף, בהתקיים התנאים המפורטים בהצעת החוק. הוראה דומה קיימת כבר היום בחוק ביחס לבית משותף שאיננו בית מורכב.

התיקון קודם על ידי מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, בראשותה של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד כרמית יוליס, ובשיתוף הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין. הרקע לתיקון החוק היא החלטת ממשלה שהתקבלה במרץ 2022 ועסקה בתוכנית למיגון דירתי מפני ירי תלול מסלול בעיר אשקלון. במסגרת ההחלטה, נקבע בין היתר כי יש לקדם תיקון חקיקה שעניינו הסרת חסמים לביצוע מיגון דירתי או קומתי, וכן כי ייקבעו הסדרים ואיזונים במטרה למנוע פגיעה בזכויותיהם של בעלי הדירות באגפים או מבנים אחרים בבית המשותף בעקבות התיקון.

הדבר אמור להקל על המבקשים למגן את דירתם להשיג את הרוב הדרוש לביצוע המיגון. עוד הוחלט כי בתיקון החקיקה הנדרש ייקבעו הסדרים ואיזונים במטרה למנוע פגיעה בזכויותיהם של בעלי הדירות באגפים או במבנים אחרים בבית המורכב בעקבות התיקון.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ממ"דחוק המקרקעיןהכנסתמרחב מוגןיריב לויןחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...