יו"ר ועדת הפנים: פעילות הוועדות המקומיות תתחדש במלואה בהקדם בכפוף לסייגים

ח"כ יעקב אשר הוסיף כי ועדות התכנון והבנייה המקומיות יחזרו בכפוף לסייגים וכי תזכיר החוק בנושא נכתב כעת. "אסור לנו לעצור את שוק הבנייה, אנחנו נשלם על זה מחירים יקרים מאוד", אמר אשר. לדבריו, "צריך לעשות את זה באחריות, לא להיכנס לניגודי עניינים כי זו תקופת בחירות"

שיתוף הכתבה
ח"כ יעקב אשר (שאטרסטוק)ח"כ יעקב אשר (שאטרסטוק)

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, ח"כ יעקב אשר, הודיע היום (ג') כי פעילות ועדות התכנון והבנייה המקומיות תתחדש במלואה בהקדם, בכפוף לסייגים מסוימים, וברגע שיסתיימו כתיבתו ואישורו של תזכיר חוק שנכתב כעת בנושא. 

"אסור לנו לעצור את שוק הבנייה, אנחנו נשלם על זה מחירים יקרים מאוד", אמר ח"כ אשר. "עשינו אתמול ישיבה ארוכה מאוד עם מטה ומנהל התכנון, היועמ"שית, משרד המשפטים ועוד, כדי שההנחיות יהיו ברורות. מצד שני, בנינו סייגים ברורים בדברים פחות חשובים שיש חשש שנעשים בגלל תקופת בחירות. במקביל לכך יש גם כמה דברים שקשורים להנחיות הללו שצריכים לבוא להשלמה בחקיקה". 

תזכיר החוק יצטרף לפרק רחב יותר שכולל בתוכו נושאים נוספים בתחום התכנון והבנייה שהשינויים הדרושים בהם נידונים בימים אלו. "יש תזכיר חוק שמדבר על מועדים ודחיית מועדים, שיש בתוכו פרק של תכנון ובנייה. אנחנו נפצל את הפרק של התכנון והבניה ושם נטמיע את השינויים הללו כדי להגיע לאותן הסכמות שהגענו עם משרדי הממשלה", הוסיף אשר. "צריך לעשות את זה באחריות, לא להיכנס לניגודי עניינים כי זו תקופת בחירות. בנינו בתוך ההנחיות את הכלים שראשי הערים יוכלו להסביר למה הם צריכים את הדיון. בימים הקרובים תצא ההנחיה ותבוא השלמה בחקיקה".

בחודש אוגוסט הוציא מנהל התכנון הנחיה, לפיה על ועדות התכנון המקומיות למתן את פעילותן לקראת הבחירות לשלטון המקומי אשר היו אמורות להתקיים היום, 31.10.23. עיקר השינוי שנדרש על פי אותה הודעה, הוא הימנעות מקידומן של תוכניות בנייה משמעותיות בתקופת הבחירות. אלא שפריצתה של מלחמת חרבות ברזל ודחיית הבחירות בשלושה חודשים לפחות בעקבותיה, סיבכו את התמונה. שכן ככל שתימשך המדיניות של אי קידום תוכניות, מדובר יהיה  בתקופה של למעלה מחצי שנה שבה מוסדות התכנון ברמות המקומיות יהיו כמעט מושבתים.

במכתב שהעבירו אתמול מנכ"ל מנהל התכנון רפי אלמליח וראש מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן, ליושבי ראש ומהנדסי הוועדות המקומיות, נכתב כי בכוונתם לפעול בהקדם "להוצאת חוות דעת עדכנית באשר לפעילותן בתקופת בחירות של הוועדות המקומיות, שהן חוליה חשובה ומשמעותית במערכת התכנון והרישוי של מדינת ישראל, ובשוק הנדל"ן כולו, ועל כן נדרש לאזן בין הצורך באיפוק וריסון בתקופת בחירות לבין הצורך להמשיך ולקדם הליכי תכנון ורישוי, לטובת הציבור כולו". בכך סיפקו השניים רמז לכוונה של משרד הפנים לאפשר, בשל הנסיבות החריגות, עבודה משמעותית יותר של הוועדות המקומיות בחודשים שלפני הבחירות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רפי אלמליחענף הבנייהועדות מקומיותיעקב אשרנתן אלנתןחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...