מש' השיכון מקדם הבאת עשרות אלפי פועלים שלא באמצעות הסכמים בילטרליים. מש' הפנים מתנגד

לאחרונה הופצה הצעת מחליטים בנושא למשרדי הממשלה. הבוקר תקף יו"ר ועדת הפנים יעקב אשר את משרד הפנים שלטענתו מונע דיון בהצעה: "אנחנו חייבים לחשוב כרגע מחוץ לקופסה. הצעת המחליטים שהוגשה על ידי משרד השיכון לא מתקדמת כרגע בגלל משרד הפנים". רשות האוכלוסין: "פועלים לבחינת הבקשה שעלתה מצד משרד הבינוי והשיכון"

שיתוף הכתבה
שר השיכון, יצחק גולדקנופף (משרד הבינוי והשיכון)שר השיכון, יצחק גולדקנופף (משרד הבינוי והשיכון)

משרד הבינוי והשיכון הפיץ לאחרונה למשרדי הממשלה הצעת מחליטים, שאמורה לאפשר הבאת עובדים זרים לענף הבנייה שלא באמצעות ההסכמים הבילטרליים (בין מדינתיים). הבוקר (ד'),תקף יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ יעקב אשר, את משרד הפנים אשר לדבריו מנסה למנוע דיון בישיבת הממשלה בהצעת המחליטים שהכין משרד השיכון.

"אנחנו חייבים לחשוב כרגע מחוץ לקופסה. הצעת המחליטים שהוגשה על ידי משרד השיכון לא מתקדמת כרגע בגלל משרד הפנים. אם הממשלה, בישיבתה ביום ראשון, תמצא לנכון שאין בזה צורך אז שייקחו את ההחלטה על עצמם. אני לא מוכן שמשרד הפנים ימנע מההצעה הזאת לעלות לדיון ביום ראשון בישיבת ממשלה", אמר אשר.

מבדיקת מרכז הנדל"ן עולה כי את ההצעה הפיץ משרד השיכון בימים האחרונים למשרדי הממשלה, על מנת שיתנו את הערותיהם, וכי היא דומה למדי מבחינת הנוסח שלה להחלטה שאושרה השבוע להבאת עובדים זרים לענף החקלאות, גם כן שלא באמצעות ההסכמים הבילטרליים.

על פי ההחלטה מי שיפעל ישירות מול הפועלים הזרים בחו"ל היא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, והיא זו שתגיש לרשות האוכלוסין את הבקשות למתן היתרי העבודה, עבור הפועלים שהיא מעוניינת להביא לישראל. מדובר בדרך פעולה אשר נחשבת ליותר מהירה ואשר כרוכה בפחות בירוקטיה לעומת הבאת העובדים באמצעות ההסכמים הבילטראליים.

"הבנו כבר ביום השני למלחמה שאנחנו בבעיה" 

לדברי היועצת המשפטית של משרד הבינוי והשיכון , עו"ד אפרת פרוקצ'יה, "למחסור בעובדים בתחום הבנייה יש השפעה משמעותית על כל המשק ועל התל"ג, אנחנו עדיין מחכים לעמדות משרדי הממשלה כדי שנוכל להתקדם לדיון בממשלה".

אייל סיסו, מנכ"ל רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול, אמר בדיון כי "3,784 עובדי בניה שאינם פלסטינים יצאו מהמדינה מאז תחילת המלחמה. הבנו כבר ביום השני למלחמה שאנחנו בבעיה. אנחנו עובדים בדרכים בלתי קונבנציונלית ובזהירות המתבקשת. אם לא נעבוד בזהירות נוצף בעובדים שלא יבואו לעבוד, אלא ירצו להשתקע".

אתמול הודיעה רשות ההגירה והאוכלוסין כי ערכה מיונים יחד עם התאחדות הקבלנים להבאת 1,300 פועלים ממולדובה, וכי אלה צפויים להגיע בשבועות הקרובים. עוד פורסם כי חתמה על הסכם עם ממשלת מולדובה להבאת 10,000 פועלים נוספים ב-6 פעימות.

עם זאת על פי גורמים בענף, מדובר בכמויות זניחות ביחס להיקפי הידיים העובדות שלהן זקוק כיום הענף, על רק הפסקת עבודתם של כ-100 אלף פלסטינים באתרי הבנייה. לדברי התאחדות הקבלנים, זקוק כיום הענף לתוספת של 50 עד 60 אלף פועלים זרים על מנת לשוב לתפוקה מלאה.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי "שר הפנים קידם הצעת מחליטים לענף הבניין כבר ביום 27.10.23, במסגרת ההחלטה תגדל מכסת העובדים הזרים בענף ב 23,000 עובדים, וכן גובשו מתווים להחזרת עובדים שעבדו בעבר בישראל. המשרד אינו מעכב החלטה אלא מתבצעת עבודה מקצועית יחד עם המשרדים הרלוונטיים לבחינת הבקשה החדשה שעלתה מצד משרד הבינוי והשיכון . הרשות פועלת כל העת למציאת פתרונות". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פועלי בנייןמשרד הפניםעובדים זריםמשרד השיכוןיעקב אשרחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...